Kitten sloopt de bank.

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
poesjesfan
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2013 14:28

Kitten sloopt de bank.

Bericht door poesjesfan »

Hallo, ik heb een vraagje.
Wij hebben een nieuwe poes van 18 weken maar ze krabt de hele bank kapot.
Wat moet ik hier tegen doen?
We hebben een krabpaal aangeschaft maar dat werkt niet.
katten zijn liever dan mensen
Shimbalaya

Re: Kitten sloopt de bank.

Bericht door Shimbalaya »

Je kunt zolang een grote plaid of grand foulard over de bank heen leggen tot je kitten de krabpaal wel gaat gebruiken.
Hopelijk dan want wij hebben maar liefst 7 krabpalen maar toch geeft onze poes de voorkeur aan de rieten stoelen.Al 3 jaar lang. :lol:

Je moet haar wel telkens op de krabpaal zetten als ze aan de bank wil gaan krabben en eventueel belonen als ze de krabpaal wel heeft gebruikt.
poesjesfan
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2013 14:28

Re: Kitten sloopt de bank.

Bericht door poesjesfan »

Wat ik nu ook doe is tijdens het spelen het speelgoed op de krabpaal leggen.
Daardoor ontdekt ze dat je ook op een krabpaal kan krabben.
Ik hoop dat het werkt.
katten zijn liever dan mensen
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: Kitten sloopt de bank.

Bericht door Roest »

poesjesfan schreef:Wij hebben een nieuwe poes van 18 weken maar ze krabt de hele bank kapot.
Wat moet ik hier tegen doen?
Alvast in besloten kring afscheid van de bank nemen? :-P
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9332
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten sloopt de bank.

Bericht door castratenkoor »

Ik heb in de kringloop een rieten stoel gekocht voor de katten. Groot succes, multifunctioneel.
Misschien voor jou ook een idee. Misschien laat ze dan de bank met rust.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: Kitten sloopt de bank.

Bericht door Roest »

Ah ik snap het best als je gesteld bent op je spullen en het graag wat netjes wilt houden. De eerste keer dat mijn kat de nagels in mijn (imitatie) chesterfield zette moest ik van binnen een beetje huilen. Mijn nieuwe bank, nog geen halfjaar oud heeft ie verkrapt, op gekotst en in een paar maand compleet uitgewoond.

Sommigen zullen zeggen dat je het de kat af moet leren maar de kat bestraffen om zo'n natuurlijke uiting gaat bij mij tegen alles in. Als de kat krabt is het bijna alsof hij zegt, "dit is mijn thuis, hier voel ik mij fijn, hier hoor ik." Kopjes geven en krabben ligt heel dicht bij elkaar. Stel dat je de kat gaat straffen elke keer als hij kopjes geeft. Komt praktisch op hetzelfde neer.

Ik heb naast de deur een krabplank opgehangen. Een flink grote zodat hij zich helemaal uit kan strekken. Ik heb er een paar keer van die gevriesdroogde vissnoepjes opgelegd. Die ruiken vrij sterk. Een paar op de grond en een paar bovenaan. Moest hij wel klimmen om ze te pakken. Na een paar dagen had hij het helemaal door. Op een enkele keer na laat hij mijn meubels nu met rust.

Maar de volgende bank of stoel ga ik wel via de kringloop of marktplaats kopen.
Het is een consequentie van het hebben van katten vind ik.
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Kitten sloopt de bank.

Bericht door Freya13 »

volhouden volhouden volhouden
hier ook een kitten van vier maanden dat in het begin totaal niet snapte waar die rare paal voor diende, maar wel altijd ging krabben aan de stoelpoten
maar na enkele weken (zelfs maanden denk ik eigenlijk) kijken naar de andere (oudere) katten heeft ze 't ineens door
en nu krabt ze netjes aan de paal, en niet meer aan de stoelen
en uiteraard elke keer als je ze ziet krabben aan de bank: oppakken en aan de krabpaal zetten (niet boos worden, helpt niks) ... maar na een tijdje gaan ze echt wel snappen wat je bedoelt
ik heb vier katten, en geen enkele krabt aan meubelen
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten sloopt de bank.

Bericht door eveline1982 »

Ik heb 3 katten, en 2 ervan blijven stug de eettafel en eetstoelen gebruiken als krabpaal, terwijl er een mega ding precies achter staat met 4 palen en een krabmat. Ik heb het opgegeven, en mijn tafel en stoelen ook ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
poesjesfan
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2013 14:28

Re: Kitten sloopt de bank.

Bericht door poesjesfan »

Ze heeft nu al helemaal door dat je aan een krabpaal moet krabben!
Bedankt voor de tips!
katten zijn liever dan mensen
Plaats reactie