Kat hangt plots in gordijnen

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
licosa
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2013 06:18

Kat hangt plots in gordijnen

Bericht door licosa »

Hallo,
Mijn kater is bijna 9 maand oud en hangt de laatste dagen voortdurend in mijn gordijnen.
Hij heeft ondertussen al serieus wat schade aangebracht.
Het is een binnenhuiskat. Hij is nog nooit buiten geweest. Ik heb hem bij andere mensen thuis gehaald waarvan de mama poes en papa kat ook altijd binnenhuiskatten waren.
Ik heb al geprobeerd om
- duidelijk "nee" te zeggen (wat meestal wel helpt) maar nu dus niet.
- geen snoepjes te geven gedurende een tijdje
- hem even in zijn aparte kamer te stoppen
- wat water op hem te sproeien met de plantenspuit

Deze ochtend was het terug prijs. Normaal geef ik hem altijd een zakje natte voeding maar dit heb ik dus overgeslaan. (Wees gerust hij heeft wel altijd droge korrels staan)

Wat hij ook recent doet is altijd een speelgoedje in zijn drinkbakje leggen. Een muisje, een papiertje, etc... Dit krijg ik hem ook niet afgeleerd.
Ik lees op de meeste forums dat je een kat niets kan afleren maar ik hoop dat er mij toch nog iemand tips kan geven.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat hangt plots in gordijnen

Bericht door castratenkoor »

het enige wat ik kan adviseren is tijdelijk de gordijnen eraf halen. Je kunt een kat niet africhten. Hem voor straf geen blikvoer geven snapt hij echt niet. Het is een leuk spel gordijnen beklimmen.
Heeft hij wel een flinke krabpaal staan?

Over het algemeen is het makkelijker een huis catproof te maken dan om een kat huisproof te maken. De kat zoekt uitdagingen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kat hangt plots in gordijnen

Bericht door BillyJean »

ik heb net afgelopen week de vitrage weer terug gehangen. Taffy vond het een geweldig klimgordijn. De halen heb ik eruit gestreken en je ziet er bijna niets meer van. Dinie heeft helemaal gelijk, je maakt een huis beter catproof dan andersom. Tenslotte moet je met je kat leven....en het is een kat ..
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kat hangt plots in gordijnen

Bericht door ayla »

Huis catproof maken inderdaad.
Hier leggen ze ook beestjes in drinkwater, vind Felix leuk, doet hij in fases.
Is deze kat alleen of is er een maatje? Het kan zijn dat hij zich verveelt.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat hangt plots in gordijnen

Bericht door eveline1982 »

Ik denk niet dat je kat de link legt tussen niet mogen slopen en geen eten krijgen ;) . Zo slim zijn ze nu ook weer niet hihi. Kittens kunnen op latere leeftijd gedragsproblemen gaan ontwikkelen als er geen maatje is, dit zou dus een optie kunnen zijn. Je zou ook een flinke krabpaal kunnen aanschaffen, waar hij goed op kan klauteren en zijn energie op los kan gooien.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat hangt plots in gordijnen

Bericht door Chiquita98 »

Gefeliciteerd!!! Je bent in het bezit van een gezonde normale kater. Accepteer zoals hij is en geniet van zijn gekke fratsen. Elke ochtend moet ik ook een muisje uit de drinkbak halen. Het geeft mij een grote glimlach als ik dat weer zie.

inderdaad gordijnen weghalen. En consequent blijven. Haal hem eraf en verleid hem met wat anders.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat hangt plots in gordijnen

Bericht door pinguin »

Of gordijn weg halen en bewaren, of kat gewoon lekker laten gaan en als je merkt dat die het niet meer doet nieuw gordijn kopen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie