Poes moet energie kwijt

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
pieter75
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2013 17:29

Poes moet energie kwijt

Bericht door pieter75 »

Wij hebben 2 lieve zusjes van allebei 2 jaar oud. De ene is heel rustig en ligt zowat de hele dag te slapen. De andere heeft iedere dag wel wat momenten dat ze een paar sprintjes door het huis moet trekken, achter brokjes aan rent en haar zusje uitdaagt. Ze moet duidelijk energie kwijt, lijkt me.

Wij wonen in een appartement en we laten haar altijd wel op het balkon. Dat scheelt soms al wat. Van mij mag ze best lekker rondrennen in huis, alleen hebben we klachten van de onderburen. Die worden er natuurlijk he-le-maal gek van.

Ik zou bijna een soort tredmolen willen kopen waar een poes in past ;-)

Heeft iemand een idee hoe ik haar uit deze buien kan halen?
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Poes moet energie kwijt

Bericht door Ikey »

Ik zou lekker met je kat gaan spelen, zodat ze wordt uitgedaagd in spel. Ook kun je haar uitdagen via voedselverrijking (een spel maken van eten geven). Dan kun je aan je onderburen uitleggen dat je een erg energieke kat heeft en dat je er al alles aan doet haar haar energie kwijt te kunnen.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Poes moet energie kwijt

Bericht door Kattebeest »

Wat voor vloerbedekking hebben jullie?

Het geluid van het rennen en spelen van een kat weegt niet op tegen mensenvoetstappen en helemaal niet tegen kindervoetjes (lijkt me)....
Op- en afspringen wel, geeft een bonsje. Of een houten trap oprennen, maar dat laatste hebben jullie niet.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Poes moet energie kwijt

Bericht door eveline1982 »

Door flink met haar te spelen, maar dan blijf je herrie houden. Kunnen jullie niet een betere ondervloer onder jullie vloer leggen? Je zou ook kunnen proberen of je haar kan laten wennen aan een tuigje, en dan elke dag een half uurtje of uurtje flink met haar wandelen. Maar ze moet dat natuurlijk wel leuk vinden. Ook kan je kijken voor denk speelgoed en doolhoven waar ze goed haar best moet doen om een lekker snoepje te kunnen bemachtigen :) op bijv zooplus staat veel denkspeelgoed voor de kat. Misschien dat ze daar haar ei in kwijt kan en niet meer zo hard rent ;) .

Mensen kunnen wel een beetje zeuren hoor Nancy. Ik had ook onderburen en die zeurde ook continu dat mijn kind heen en weer liep/rende door huis. Alsof je een peutertje stil kan laten zitten. Hij liep al op sokken en had een dikke ondervloer. Kon uiteindelijk gelukkig woningruil doen met een 1gezinswoning, en toen kregen mijn onderburen ineens 2 hele drukke kinderen boven zich. Heb er wel heel hard om moeten lachen hoor, Karma ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Poes moet energie kwijt

Bericht door Kattebeest »

Ja sorry Eveline. Toen ik klein was met het hele gezin in een flat in Amsterdam gewoond, 13 hoog. Onze onderburen waren ook niet zo blij met ons. Zelf ook in een zeer gehorige flat gewoond (zonder kat).

Tis een beetje geven en nemen vind ik. Hoe beter de verstandhouding met de buren, hoe minder last lijkt wel. Maar goede isolerende vloerbedekking moet toch voor een groot deel het 'lawaai' van lichtvoetige kattenvoetjes kunnen absorberen?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Poes moet energie kwijt

Bericht door eveline1982 »

Hahaha je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen hoor :) . Lijkt mij ook, dat met een dikke ondervloer je het niet zo kan horen. Alhoewel, als mijn kater Beer en poes Minoes door het huis gaan als gekken, is het soms net alsof er een kudde paarden rond rent hahaha. Maar je hebt er helaas altijd mensen bij, die er op gaan zitten wachten ofzo. Noem dat altijd mensen zonder leven ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes moet energie kwijt

Bericht door castratenkoor »

Het maar goed dat ik niet op een flat woon. Reken maar dat als Bob ronddavert dat niet klinkt als vlindertjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Poes moet energie kwijt

Bericht door mittenslief »

hahahhaaa nou hier ook hoor, woon wel niet op flat, maar in een huis van rond de oorlog met houten vloeren, vorig jaar echt problemen gehad met de kittens en de buren omdat ze als galopperende paarden klonken, en dat soms midden in de nacht, ach ja kon hun ook wel begrijpen want als hun boven aan het racen waren konden wij dat super goed horen beneden, nu heb ik vloerbedekking met isolatie neergelegd...ik hoor ze nog wel maar de buren gelukkig niet meer...dus probleem opgelost
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie