Kat naar binnen bij de buren

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
SnoesenLilian
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2011 12:38
Locatie: Dordrecht

Kat naar binnen bij de buren

Bericht door SnoesenLilian »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over onze kat Droppie. Droppie is vreselijk sociaal en ontzettend nieuwsgierig, wat ik ontzettend leuk aan haar vindt. Het enige nadeel is dat wanneer ze buiten is, naar binnenloopt bij onze buren. Ik vind het vervelend dat onze buurvrouw haar elke keer in haar huis vind. Zelf heeft onze buurvrouw geen katten. Ik vroeg mij af of jullie een oplossing hiervoor kunnen bedenken? Ik laat haar liever gewoon lekker buiten spelen, omdat ze nog jong is en ontzettend druk. Maar ik wil liever niet dat ze bij de buurvrouw naar binnen gaat.
Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen!!

Groetjes
Lilian, Droppie (1) en Snoes (2)
Groetjes van Snoes, Droppie en Lilian
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kat naar binnen bij de buren

Bericht door mittenslief »

beter kan je je tuin afschermen zodat ze niet alleen niet bij de buuf naar binnen kan maar ook het risico loopt om te worden overreden vergiftigt of beschoten en vooral omdat ze jong en druk is zal ze niets schuwen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat naar binnen bij de buren

Bericht door Kattebeest »

Hoe komt Droppie bij je buren binnen?
Hier houd ik bijvoorbeeld alle ramen op de 1e verdieping dicht zodat hij niet via daken van aanbouwen, bijbouwen etc. bij buren naar binnen kan. Hoe warm het ook is, de ramen blijven dicht (stevige hor of gaas voor het raam zou ook kunnen maar nog niet aan toegekomen). Er is voor hem maar één toegang tot het huis en dat is de achterdeur of het kattenluikje in de achterdeur. Hij heeft daarboven dus verder niets te zoeken. Het heeft even geduurd maar werkt goed.

Heb ook een hele tijd terug een esdoorn laten rooien die vlak bij het huis stond. Daar klom hij graag in om via de boom op de daken te komen. Nog bomen genoeg om in de klimmen ;-) , geen hoge dus ook geen nare valpartijen.

Ben je niet bang dat ze in al haar nieuwsgierigheid in een schuurtje kruipt en dagenlang (of langer) zoek is?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat naar binnen bij de buren

Bericht door Dinky »

Inderdaad je tuin zien af te schermen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie