Glas omgooien

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Glas omgooien

Bericht door Scirocco »

Hallo,

Vanochtend toen ik beneden kwam, zag ik dat er rondom het bakje met melk/water, dit ook op de grond lag. Ik heb geen idee waarom mijn kitten dit heeft gedaan.

Verder heeft mijn kitten vandaag een glas melk omgegooid, wat op mijn bureau stond, waarbij gelukkig de muis en toetsenbord bespaard gebleven zijn.

Heeft iemand enig idee of dit samenhangt, en wat een goede manier van aanpakken is?

Zij is nu zo'n 10 weken oud.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Glas omgooien

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Is dit serieus?
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Glas omgooien

Bericht door Kattebeest »

Zal een serieus antwoord geven maar wel met een :eangel: .

Drie jaar geleden heb ik een heet glas thee over mijn laptop gestoten. Laptop verdronken...
Ongelukjes kunnen gebeuren, kitten of niet. Maar als kitten is een glas melk wel erg aantrekkelijk en waarom moeilijk doen en uit een glas drinken als je het ook kan omgooien en van tafel likken ;-) .

Vooral als je een kitten hebt zal je je huis daarop moeten afstemmen. Kan hier ook niets eetbaars op het aanrecht laten liggen maar heb dat nooit een probleem gevonden. En zo zijn er nog veel meer kleine dingen die vanzelfsprekend zijn aangepast sinds de komst van Kasper.

Je krijgt er zoveel voor terug, voor een goede band met je kat. Zou het aanpakken dus zoeken in je eigen opstelling en rekening houden met je kitten. Andersom gaat echt niet lukken. In dit specifieke geval: geen glas melk op tafel zetten, tenzij je het glas met een hand vast blijft houden.
Laatst gewijzigd door Kattebeest op 20 sep 2013 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Glas omgooien

Bericht door Scirocco »

ja natuurlijk, anders zou ik het niet vragen.
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Glas omgooien

Bericht door Scirocco »

Bedankt voor je reactie.
Ik heb voor het eerst een kitten, dus moet er zelf ook nog wat in groeien, hoe ik alles moet aanpakken.
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Glas omgooien

Bericht door Scirocco »

Mijn kitten zit elke avond zo'n 3 uur bij mij op schoot/borst, en lekker te spinnen/relaxen/slapen.
Dat vind ik erg gezellig.

Zij speelt en jaagt veel.
Het is natuurlijk niet leuk als ze mij krabt of bijt, want doet soms best zeer.
Maar snap dat dit een fase is, waarin zij nu verkeert.

Volgens mij vanaf 12 maanden, dan gaat zij ook leren, als ik haar corrigeer.
Zij eet en drinkt ook erg goed.

Als zij iets doet wat niet mag, dan geef ik haar nu een vervanging om met iets te spelen, dit lijkt deels te werken. Maar heb er vertrouwen in, als ik dit blijf volhouden, dat zij echt wel bij draait, maar nu is ze nog iets te jong daarvoor.

Mocht je nog tips/adviezen hebben, hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Glas omgooien

Bericht door Dinky »

Begrijp dat je 1 kitten hebt? Dan zou een tweede kitten van dezelfde leeftijd kunnen helpen tegen het bijten en krabben ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Glas omgooien

Bericht door Scirocco »

Ja dat heb ik in overweging genomen, maar wijs het toch af.
Zometeen heb ik 2 drukke kittens, i.p.v. 1.

Ik denk dat mijn kitten het wel aanleert dat het verkeerd is te krabben.
Bijten mag ze van mij doen, als ze het doet in combinatie met likken, want dan is het volgens mij affectie tonen, en dat vind ik schattig en lief.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Glas omgooien

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Maar t is niet verkeerd te krabben het hoort erbij bijten zoiets hoor je niet af te leren
het is een kat
en twee drukke kittens heb je totaal geen last van van 1 meer
en later kans op slecht gedrag..,
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Glas omgooien

Bericht door Scirocco »

Nou ik heb er wel vertrouwen, dat het goed komt.
Mijn kitten is 10 weken oud, en leert zich wel beter gedragen, na verloop van tijd.
Deze relatie durf ik echt wel aan te gaan.

Krabben mag, maar niet tegen mij.
Maar tegen bijv. de krabpaal.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Glas omgooien

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Zucht,
Oké succes met ' opvoeden' van je kitten
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Glas omgooien

Bericht door Adriana »

Scirocco schreef: Mocht je nog tips/adviezen hebben, hoor ik het graag.
Ja dat heb ik in overweging genomen, maar wijs het toch af.
Zometeen heb ik 2 drukke kittens, i.p.v. 1.

Ik denk dat mijn kitten het wel aanleert dat het verkeerd is te krabben.
Bijten mag ze van mij doen, als ze het doet in combinatie met likken, want dan is het volgens mij affectie tonen, en dat vind ik schattig en lief.
Nou ik heb er wel vertrouwen, dat het goed komt.
Mijn kitten is 10 weken oud, en leert zich wel beter gedragen, na verloop van tijd.
Deze relatie durf ik echt wel aan te gaan.

Krabben mag, maar niet tegen mij.
welkom op het forum!
je vraagt om tips en adviezen en de aller-allerbelangrijkste wijs je gelijk af.
je kunt ervan uitgaan dat er hier op het forum bij forumleden giga ervaring is in de verzorging van kittens,
wat je beschrijft is het normale gedrag van een kitten dat alleen is.
ipv op zijn kittenmaatje richt het zich op een mens, maar wel met dezelfde kittenmanieren en taal.
jij bent daar niet van gediend en gaat dit kitten 'opvoeden'..

de enige manier om dit probleem op een diervriendelijke manier op te lossen is kittenmaatje erbij, dat geeft rust want ze slopen elkaar ipv jou en je huis.
bovendien riskeer je gedragsproblemen en ik kan je verzekeren dat het uithoudingsvermogen van een kitten/kleuterkat veel groter is dan dat van jou hoor!

dus respecteer de eigenheid van je kitten en neem er nog eentje bij.
wat ik lees is dat jij je wil probeert op te leggen aan een katje en dat probeert te drillen en in jouw model te krijgen..
naast het feit dat dit niet zal lukken, is dat ook niet goed voor jullie band - het kitten zal bang worden van je methodes - en nogmaals: aanvallen, wildplassen, vernielen..

we hebben over deze situatie tig topis die doorgaans beginnen met het woord help, vaak in hoofdletters met veel uitroeptekens...

;-) k neem aan dat je het allerbeste voor hebt met je kleine vriendje en wil je er nog eens goed en rustig over nadenken?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Glas omgooien

Bericht door castratenkoor »

Scirocco schreef:Hallo,

Verder heeft mijn kitten vandaag een glas melk omgegooid, wat op mijn bureau stond, waarbij gelukkig de muis en toetsenbord bespaard gebleven zijn.

Heeft iemand enig idee of dit samenhangt, en wat een goede manier van aanpakken is?

Zij is nu zo'n 10 weken oud.
Manier van aanpakken: zelf geen glazen en bekers en andere breekbare spullen onbeheerd laten staan.
Je kitten is gewoon een kitten, gezond en ondernemend. Je kunt een kitten niet huis-proof maken, wel een huis kitten-proof. Gewoon zelf overal bij nadenken en geen gevaarlijke dingen laten slingeren, zoals messen, scharen, chocolade enz.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Glas omgooien

Bericht door Brittenbolletje »

Ben het helemaal met Adriana eens.

Je kitten heeft een maatje nodig. Dat geeft inderdaad minder drukte slopen dan maar 1 kitten.

De eerste persoon die een kat/kitten wat kan opleggen moet ik nog tegen komen hahahaha. ze hebben een eigen wil. Ze zeggen niet voor niks dat een hond een baas heeft en een kat personeel :)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Glas omgooien

Bericht door Ms Maaike »

Kitten of volwassen kat: dat maakt niet uit. Zolang jij glazen met lekkers op tafel zet kun je erop wachten dat ze omgegooid worden. Dat heeft niets met leeftijd te maken, dat komt bij katten van alle jaren voor.

Dat iemand vraagt of je vraag serieus is begrijp ik wel. Een kitten is nu eenmaal ondernemend. Vergelijk het met een baby als je dat makkelijker vindt; die gaat ook ontdekken en die kun je ook niet leren dat ze geen glazen om moeten gooien... Bovendien krijgt een mens 'rede' en 'rationaliteit', iets wat een ander dier nooit zal krijgen. Dus vermoedelijk worden er nog heel wat glazen bij jou omgegooid als er iets lekkers in zit of als de kat z'n gekke uurtje heeft.

Of je een of twee kittens wil is echt aan jou natuurlijk, maar ik heb drie katten en kan alleen maar onderschrijven dat dat zo veel leuker voor jezelf en de kat is. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie