Cis miauwt en krabt aan deur

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Cis miauwt en krabt aan deur

Bericht door Freya13 »

Cis heeft er sinds enkele dagen een vervelende gewooonte bij ... rond vijf uur 's nachts / 's morgens begint hij in de hal boven te miauwen, en aan de deur van de slaapkamer van mijn oudste zoon te krabben.
Ter verduidelijking: de deur van onze slaapkamer staat altijd open, en wij zijn het ook gewoon dat de katten in onze slaapkamer rondlopen en op het bed liggen. De kinderkamers zijn 's nachts altijd dicht, en de katten hebben daar ook nooit een probleem van gemaakt. Maar Cis en mijn zoon zijn duidelijk echt beste vriendjes (super natuurlijk!), maar dat miauwen en het hele huis wakker maken vind ik echt niet fijn.
Zou dat gewoon overgaan als we het blijven negeren? Of zou ik hem beter beneden houden 's nachts?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Cis miauwt en krabt aan deur

Bericht door Ms Maaike »

Weet je waarom het nu ineens is? Misschien dat er iets is veranderd dat Cis nu graag naar binnen wil. Ik zou hem gewoon negeren, hoe vervelend dat in eerste instantie ook is. Heb zelf de ervaring dat het vanzelf overgaat, als je het maar totaal negeert.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Cis miauwt en krabt aan deur

Bericht door Freya13 »

het belangrijkste probleem is dat mijn zoon hem overdag wil in de kamer en in zijn bed laat slapen, vermoed ik ...
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Cis miauwt en krabt aan deur

Bericht door Ms Maaike »

Ah. Dat zou het wel kunnen verklaren ja. :-P Is het geen optie om de kinderkamers open te laten 's nachts? Anders zou ik zelf één lijn trekken en de katten overdag ook niet in de kinderkamers toestaan (maar ga dat maar eens uitleggen...). Misschien kun je eerst kijken of het met negeren overgaat.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Cis miauwt en krabt aan deur

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Dst doet gizmo ook altijd in de nacht rond 4 uur aan de kleding kast krabben en kreunend klagend miauwen
Ik kan er ook geen verklaring voor vinden
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Cis miauwt en krabt aan deur

Bericht door Freya13 »

Maaike, ik ben beginnen nadenken over je vraag en ik denk eigenlijk dat ik de verklaring gevonden heb: sinds kort komt de andere poes, Suzy, ook bij ons op bed liggen ... en ik vermoed dat Cis op zoek is naar een bed waar hij alleen kan liggen, zonder 'gestoord' te worden door andere katten ... maar los dat maar eens op
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Cis miauwt en krabt aan deur

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Hier ook !!!
Sinds twee weken is ook Caya bij ons !! Em sinds die tijd doet gizmo dat !! ( zinder haar was ie ook vervelend soms ) denk dat toch soort van aandacht trekken is hoor
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Cis miauwt en krabt aan deur

Bericht door pinguin »

Ik zou overwegen die deur open te zetten en cis lekker bij je zoon te laten slapen. Want als die er overdag (stiekem) wel mag komen zal het voor cis erg onduidelijk en onbegrijpenlijk zijn waarom die s`nachts daar niet mag slapen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Cis miauwt en krabt aan deur

Bericht door Freya13 »

het probleem is dat de katten van mij sowieso niet in de slaapkamer mogen, omdat mijn zoon eigenlijk (lichtjes) allergisch is aan katten ... en als er kattenhaar aan de lakens hangt, staat hij 's morgens op met rode ogen, verstopte neus, niezen, ...
maar misschien moet ik het inderdaad aan hem duidelijker maken dat het echt neit mag, dat de kat dat anders niet snapt
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Cis miauwt en krabt aan deur

Bericht door Freya13 »

en een kat die in een stapelbed springt, daar wordt zelfs de meest vaste slaper wakker van ... en dat willen we ook liever niet, want als de zoon wakker is, dan slaapt ie niet meer (en wij dus ook niet)
stridder6247
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 feb 2013 12:11
Contacteer:

Re: Cis miauwt en krabt aan deur

Bericht door stridder6247 »

ik heb mijn kat afgeleerd te mauwen door het gewoon altijd te negeren. En pas actie te ondernemen als hij gestopt is. Dus als hij door een deur wil of wat dan ook geef ik hem pas z'n zin als hij niet mauwt.
Daardoor mauwt hij nog maar heel kort als hij mauwt.
Misschien helpt je dat ook.
Overigens is overdag buiten de kamer later wel een heel goed idee, want ook haren die overdag op het bed komen kunnen 's nachts allergie geven.
Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit meer van iemand zal houden dan van Chesko
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Cis miauwt en krabt aan deur

Bericht door pinguin »

Dan zal je echt je zoon duidelijk moeten maken dat dit echt niet meer mag. Want katten snappen het anders echt niet. En dan kan je bezig blijven.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Cis miauwt en krabt aan deur

Bericht door Freya13 »

klopt helemaal
maar het probleem lijkt zichzelf opgelost te hebben voorlopig: gisteren is een nieuw kattendekentje van Zooplus toegekomen, en Cis heeft dat dekentje opgeëist ;-) ... Het is van hem en alleen van hem ... Nieuwe slaapplek gevonden dus ... hopelijk blijft het zo. Maar ik heb in elk geval aan mijn zoon duidelijk gemaakt dat de kat niet meer in bed mag, niet overdag, niet 's nachts
Plaats reactie