kat wil altijd mee naar de wc

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
browneyes
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2012 15:02
Locatie: Almere

kat wil altijd mee naar de wc

Bericht door browneyes »

Het is niet echt kattekwaad maar ik ben gewoon benieuwd waarom hij het doet. Mijn kater van 2 vindt het fijn om mee naar het toilet te gaan.. hij loopt dan mee naar binnen e n wordt erg knuffelig . Hij gaat spinnen en draait om mn benen heen . Wat ik vooral vreemd vind is dat hij buiten het toilet nooit zo knuffelig is . Hij is dan meer verlegen en komt heel af en toe een knuffel halen. Doen julie katten dit ook?
Love my cats Bandit en Smokey :-)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat wil altijd mee naar de wc

Bericht door castratenkoor »

Komt inderdaad meer voor. Als ik bij een forumgenoot op bezoek ben gaat een van de katten met mij ook mee naar toilet. Je moet het zien als gewoon een gezellige gewoonte!
Bij mij kan het niet omdat de wc in de hal is en in de hal mogen ze niet. Vanwege ontsnappinggevaar.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat wil altijd mee naar de wc

Bericht door Adriana »

hihi, ja, wij zitten hier altijd met z'n allen op het toilet. maar ik heb twee kattenbakken in het toilet staan en ze drinken daar uit het kraantje vanaf mijn schoot.
en ach, waarom niet? toilet wordt goed schoongehouden (azijn en zout en geen bleek) en soms zit ik op het toilet met Bolle links op een bak en Maks rechts op een kattenbak en ik heb daar geen problemen mee!
en ja! ze gaan hier ook met Dinie en andere bezoekers mee naar het toilet! hihi hihi
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kattenmama113
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 aug 2012 02:28

Re: kat wil altijd mee naar de wc

Bericht door kattenmama113 »

Ik heb er ook zo eentje. Mijn poes gaat dan in de wasbak liggen en naar me loeren. Ik vind het altijd wel grappig ;-)
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: kat wil altijd mee naar de wc

Bericht door helskinky »

Boven wel, dan gaat Mio gezellig mee, vooral s'ochtends en beneden als hij binnen is zit ie voor de deur te wachten. Maar dit is niet altijd, wanneer hij binnen is. Ik vind het wel gezellie
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: kat wil altijd mee naar de wc

Bericht door Ilovesiamesecats »

Alleen er bij zijn op het toilet? ;-) hier ben ik nooit alleen, alles willen ze delen haha!!
Het lijkt me een goed teken, blijkbaar wil Hij toch graag bij je zijn.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
browneyes
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2012 15:02
Locatie: Almere

Re: kat wil altijd mee naar de wc

Bericht door browneyes »

Haha bedankt voor de leuke reacties . Ik ben blij dat mijn kat niet de enige is. :lol:
Love my cats Bandit en Smokey :-)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kat wil altijd mee naar de wc

Bericht door Chiquita98 »

Ja hoor hier zijn er ook 3 die rustig mee gaan. Soms heb ik de deur op een kier maar die word dan door hen wel verder open gedaan. En Balou komt vaak tegen me aan staan met zijn koude pootjes op mijn blote benen. Maar met poepen gaat de deur dicht hoor :lol: :oops:
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: kat wil altijd mee naar de wc

Bericht door Ilone »

Als ik de deur dicht doe dan staat Nozem wel als een bezetene de verf van de deur te krabben om duidelijk te maken dat hij binnen wilt ;) Pluisje gaat aan de deur staat te plukken en Muka gaat keihard mauwen ;) Lotje vindt het ook erg leuk om even binnen te gluren, maar die loopt mee na een van de acties van de anderen. Speedy maakt zich niet zo druk...vrouwtje komt vanzelf weer buiten...
Moet ik voor de grote boodschap? Krantje mee en kat op schoot :-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: kat wil altijd mee naar de wc

Bericht door jennli »

Ik heb diverse mee-naar-de-wc-katten. Ze doen het alle vier om beurten eigenlijk. Vind het wel gezellig.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat wil altijd mee naar de wc

Bericht door nellebel »

hier ook hoor. de badkamer vinden ze sowieso ookknuffelgebied. vooral gijs, die gaat helemaal los als hij blote voeten ziet. guusje niet, die is meer van de douchewand bespringen, spons jatten en op zoek naar wattenstokjes.
wij gaan eigenlijk altijd boven naar het toilet, beneden is zo klein, en als de katten dan de keukendeur openduwen, kom je de wc niet meer af, zit de deur vast.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: kat wil altijd mee naar de wc

Bericht door helskinky »

Haha mee-naar-de-wc katten, is dat een nieuw ras? ;-)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: kat wil altijd mee naar de wc

Bericht door Sifra »

Op de Cheezburgersite stond een keer een filmpje van een kat die constant het toilet doortrok om daarna geboeid naar het stromende water te kijken. Zijn baas zal het in zijn waterrekening gemerkt hebben!
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: kat wil altijd mee naar de wc

Bericht door jennli »

Poe ja, dure rekening. En ja is weer wat anders dan de htkkat hihi. Het wordt dat htkwkat (huis tuin keuken en wc kat)
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Barberaatje

Re: kat wil altijd mee naar de wc

Bericht door Barberaatje »

Nina gaat 's morgens altijd mee naar het toilet maar dat is dan meer omdat er eten aan zit te komen en ze me niet uit het oog lijkt te willen verliezen. De rest van de dag geen belangstelling als ik ga plassen. :lol:
Plaats reactie