nieuwe huis elke keer op het aanrecht

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
oes1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 okt 2013 13:54

Re: nieuwe huis elke keer op het aanrecht

Bericht door oes1966 »

Hier liep Tommy al op het aanrecht en is onze kleine kitten Vinnie het ook gaan doen. Goed voorbeeld doet volgen... hij is zelfs nog een stuk erger en opdringeriger dan Tommy! Ze zitten het liefst in de gootsteen (vooral als de kraan net aan is geweest) en lopen daarna alles nat. Ongestoord eten klaarmaken is er ook niet bij, dus ik stuur ze het liefst de kamer uit (hoera voor de open keuken. Wie dàt ooit heeft bedacht???) Op het fornuis scharrelen ze ook graag rond, probleem is dat ze dat ook willen als er een pan op het vuur staat. Dus even weglopen is er niet meer bij als de katten in da house zijn. Ik vind dit eigenlijk het lastigste van alles. Verder gaat het nu best goed :-)
Tommy (19-04-2013)
Vinnie (30-07-2013)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: nieuwe huis elke keer op het aanrecht

Bericht door castratenkoor »

Daarom hebben wij inductie genomen, dat koelt heel snel af.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
oes1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 okt 2013 13:54

Re: nieuwe huis elke keer op het aanrecht

Bericht door oes1966 »

Ik heb een schitterende 5 (gas)pitter, die ga ik echt niet inruilen hoor!
Tommy (19-04-2013)
Vinnie (30-07-2013)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: nieuwe huis elke keer op het aanrecht

Bericht door Ms Maaike »

Ik pak nog altijd consequent katten van het aanrecht als ik het zie gebeuren. Ze weten dat ze er niet op mogen komen, maar wat ze doen als ik er niet ben daar heb ik geen invloed op. Maar goed, dan staat het fornuis ook niet aan. :-P
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: nieuwe huis elke keer op het aanrecht

Bericht door eveline1982 »

Ik heb sinds ik katten heb standaard een ontsmettingsmiddel in het keuken kastje staan. Iedere keer voor het koken, of broodje maken spuit ik dat erop en neem het af. Tijdens het koken consequent eraf halen, uiteindelijk (na een hele lange adem) hebben ze wel door dat ze er beter niet op kunnen gaan, als er word gekookt. Het afleren om erop te gaan als je er niet bent, of niet in de keuken bent gaat je niet lukken :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie