Voorjaar....

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Voorjaar....

Bericht door achtpuntzes »

ja,

het is weer voorjaar....

mijn katten zijn een stuk actiever, rennen als een dolle echter elkaar, willen heel graag het balkon op. Suzy, de kat van mijn ouders ging eveneens aan de wandel, via het balkon van de buren is ze de steigers opgesprongen (buitenkant flat wordt verbouwd) en ging bijna de hele flat rond. (3 hoog). ouders in paniek, maar na een paar uur kwam ze doodleuk weer aanlopen...

zijn jullie katten in deze tijd ook met minimaal een factor 3 doller dan normaal?

:) :) :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Voorjaar....

Bericht door pinguin »

Minimaal. Ik vraag me soms af of snabbel nog wel eens slaapt. :shock: Die bijft spelen, rennen en naar vogels mekkeren. (maar dit kan ook met de leeftijd te maken hebben)
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Voorjaar....

Bericht door Chiquita98 »

Hier ook de lentekriebels hoor! Ze zijn weer veel meer in de tuin te vinden en jagen er wat af achter elkaar aan. Het verharen is ook al weer flink aan de gang
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Voorjaar....

Bericht door nellebel »

de ramen kunnen hier dagelijks worden gewassen (wat ik dus ECHT niet doe) want de neusjes en pootjes zitten er tegenaan geplakt. vooral de mugjes, vliegjes, lieveheersbeestjes en de vogeltjes zorgen voor uren kattentv.
en wij hebben s ávonds geen tv nodig, want dan is er katworstelen live in de huiskamer. gevolgd door een romantische comedie waarbij ze elkaar lekker wassen maar ook wel eens hierdoor omkukelen of een pootje per ongeluk in elkaars gezicht duwen. daarna tijd voor een partijtje lekker lui bankhangen op schoot gevolgd door masterchef venray (kattesnackjes)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voorjaar....

Bericht door castratenkoor »

Rik vliegt ook de hele dag de ren in en uit. Zelfs ouwe Sjaak van 14 huppelt met speelgoedmuisjes rond. Ja actie genoeg ook hier.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Voorjaar....

Bericht door pinguin »

:oops: :oops: :oops: Zelfs sproet heeft het voorjaar in zijn bol gekregen. Hij deed gisteravond wel hele rare dingen met een flece deken :oops: :oops:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Voorjaar....

Bericht door Sifra »

Mijn ongecastreerde overbuurkaters hebben ook weer last van hun voorjaarshormonen. Nadat ze vannacht 3 kwartier tegen elkaar hadden zitten te krijsen in m'n achtertuin, was ik het spuugzat en heb ze weggejaagd. Ze renden allebei naar dezelfde buurtuin, waar ze elkaar onmiddellijk zo begonnen af te drogen, dat het leek alsof de schutting werd afgebroken.
Een half uur geleden kwam een van beide langs sjokken met een grote plek geronnen bloed op de plek waar zijn rechter oog zou moeten zitten.....
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Voorjaar....

Bericht door Catfish »

Mijn 4 katers zitten ook vaak tegen het raam geplekt, te mekkeren naar vogeltjes en ze achtervolgen. Plant in de weg? Maakt niet uit. ;-)
Ook wordt er heel wat afgewosteld en afgeraced op de trappen en door het huis. Lachen!

Ken het helaas Sifra, lopen hier in de buurt ook een paar ongecastreerde katers. Wat erg, dat oog! Geen idee waar ie woont?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Voorjaar....

Bericht door Sifra »

Catfish schreef: Wat erg, dat oog! Geen idee waar ie woont?
Hij woont tegenover ons. Geen idee of hij al thuis geweest is. Z'n baas is vanavond niet thuis, dus heb ik maar een briefje in de bus gedaan. Ik kan de kat ook niet pakken, dus kan ik niets voor hem doen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Voorjaar....

Bericht door Sifra »

Nog even het vervolg van de geblesseerde overbuurkat... Hij was inderdaad die dag nog niet thuis geweest en was behoorlijk overstuur. Nadat hij zelf zijn snuit had gewassen, bleek hij diepe wonden rondom zijn oog te hebben en de huid om het oog was compleet kaal geworden. Het oog zelf zag eruit alsof hij er een klap op had gehad. Het was helemaal donker van kleur. Of hij er blind aan was, wist de overbuurvrouw niet.
Vandaag kon ik hem van vrij dichtbij bekijken. Zijn oog is weer lichter van kleur, waardoor je kunt zien dat de pupil groter is dan de pupil van het goede oog.

En raad eens wat de dierenarts zei... Helemaal niets, want daar waren ze niet geweest. :shock:
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
manon3

Re: Voorjaar....

Bericht door manon3 »

Wat erg Sifra, dat zulke mensen niet eens de moeite nemen om met hun gewonde kat naar de DA te gaan. :-(

Ook hier is een poes die weer met volle teugen van het voorjaar geniet.Ze ligt de halve dag op de vensterbank of op de krabpaal voor de keukendeur naar alle bijtjes,hommels en lieveheersbeestjes te kijken.Er zijn dit jaar trouwens abnormaal veel lieveheersbeestjes is me opgevallen.
Poes haalt de gekste capriolen uit als ze probeert om een hommel te pakken te krijgen.Ik kan er ontzettend van genieten als ik haar zo bezig zie.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voorjaar....

Bericht door castratenkoor »

Sifra schreef:Nog even het vervolg van de geblesseerde overbuurkat... Hij was inderdaad die dag nog niet thuis geweest en was behoorlijk overstuur. Nadat hij zelf zijn snuit had gewassen, bleek hij diepe wonden rondom zijn oog te hebben en de huid om het oog was compleet kaal geworden. Het oog zelf zag eruit alsof hij er een klap op had gehad. Het was helemaal donker van kleur. Of hij er blind aan was, wist de overbuurvrouw niet.
Vandaag kon ik hem van vrij dichtbij bekijken. Zijn oog is weer lichter van kleur, waardoor je kunt zien dat de pupil groter is dan de pupil van het goede oog.

En raad eens wat de dierenarts zei... Helemaal niets, want daar waren ze niet geweest. :shock:
De slappe redenatie van zulke eigenaars is vaak - hij doet het toch zelf, dan moet hij maar niet gaan vechten.........

Tsja verantwoordelijkheid bij het dier neerleggen ipv bij zichzelf.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Voorjaar....

Bericht door Freya13 »

hier worden ze niet echt speelser, maar precies wel nieuwsgieriger ... overal in en op klimmen, komen kijken naar alles wat ik aan het doen ben, terwijl ze in de winter vaak uren aan een stuk liggen te luieren ... en zeker nu we onze verhuis voorbereiden staan vaak veel kastdeuren open, staan er dozen, rollen bubbelplastic, ... superleuk natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Voorjaar....

Bericht door Sifra »

De slappe redenatie van zulke eigenaars is vaak - hij doet het toch zelf, dan moet hij maar niet gaan vechten.........

Tsja verantwoordelijkheid bij het dier neerleggen ipv bij zichzelf.......
+ "We kijken het eerst even aan (totdat het geen zin meer heeft om naar de DA te gaan)"
+ "Er is waarschijnlijk toch niks meer aan te doen (dus naar de DA gaan kost alleen maar geld)".
+ "Hij wou zelf weer naar buiten, dus het komt wel weer goed".
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie