Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Het enige wat ik kan bedenken is dat ze de lucht van ui erg vies vinden. Daar lopen die van ons altijd voor weg met een vies getrokken bekkie. Alleen hoe dat gaat ruiken durf ik niet te zeggen. :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Hai Miranda,

Bij de dierenwinkel kun je spul kopen wat je op de drempel kunt spuiten.
Wij hebben 'Keep off' van het merk Beaphar, maar er zijn ook wel andere middeltjes. Je moet er goed op letten dat je spul koopt om katten uit de buurt van bepaalde objecten te houden en geen spul om katten uit je tuin oid te weren. In dat laatste geval gaat Desy zich namelijk doodongelukkig voelen in de bijkeuken! En dat moet natuurlijk niet. :wink:
Wij hebben dit spul een tijdje op een bepaalde plek van het behang gespoten. We moesten het een paar keer herhalen maar daarna hebben ze er nooit meer aan gezeten.

Succes ermee!
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Sandy, zal lekker gaan stinken! :lol:

Ik zal eens in de dierenwinkel gaan kijken, hoe duur is dat spul ongeveer? Niet dat het veel uitmaakt, maar dan weet ik waar ik op kan rekenen.

Bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Miranda, ui is niet handig, dat is giftig voor katten! Wij hebben ook van die spray gebruikt toen Bo de hele nacht aan onze deur krabte, het heeft bij ons alleen niet geholpen. We hebben zelfs 2 verschillende geprobeerd. Heb de flesjes nog staan dus als je ze wilt hebben, hoor ik 't wel.
Anders kun je misschien een stuk kunststof o.i.d. over de bestaande drempel doen?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Giftig als ze er van eten, maar het ruikt zo sterk dat die van mij er voor weglopen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hmmm, als ik een uitje pel, willen ze wel op 't aanrecht. Misschien dat het per kat verschilt?
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Keep off kostte een jaar geleden 4,99 Miranda.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Dankjewel allemaal, ik zal er naar gaan kijken, naar dat 'Keep off'.
Bedankt Claudia, maar als het bij jullie niet hielp, betwijfel ik of het hier wel helpt, want ze reageerde ook niet op koffieprut of zilverpapier in de bloempotten :cool: :lol:
Maar ik moet zeggen, nu ze ouder wordt, graaft ze al minder in de modder :edance: Afkloppen!!! :grin:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Goh, en het lijkt wel alsof ze dat hier net pas hebben geleerd, grond uit de bloempotten halen!!! :lol:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

claudiajansen schreef:Hmmm, als ik een uitje pel, willen ze wel op 't aanrecht. Misschien dat het per kat verschilt?
Dan sporen jou katten niet Claudia. :grin: :wink:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Er zijn meerdere middeltjes hoor, je zou ook naar Mispoes kunnen vragen.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Emily schreef:Er zijn meerdere middeltjes hoor, je zou ook naar Mispoes kunnen vragen.
En dat is? Ook daarvoor? Heb jij dat geprobeerd? Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

sandy schreef:Dan sporen jou katten niet Claudia. :grin: :wink:
Maar dat wisten we natuurlijk al! :wink: :lol:
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Nou, ik zit met een soortgelijk probleem. Pippin kauwt op alles. Deurknopjes, rieten mandjes, de eetkamerstoelen.

Mispoes heb ik al geprobeerd. Dan stinkt dus het hele huis naar de citronella en meneer is er niet van onder de indruk. Hetzelfde geldt voor een anti-bijtmiddel dat verschrikkelijk bitter smaakt. Ook dit maakt bij meneer geen indruk.

Op de kist in de gang heb ik inmiddels hoekjes van aluminium zitten. Daar blijft ie wel vanaf. Maar echt een oplossing is het niet. Ik kan moeilijk alles gaan voorzien van metalen hoekjes. Bovendien gaat Pippin dan gewoon op zoek naar iets anders.

Ik heb voor hem een kauwstaafje gehaald bij de dierenwinkel. Pippin speelt er alleen maar mee en Jesse en Freyja snappen wel de bedoeling.

Iemand nog suggesties?

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse & Freyja
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Bij ons werkte Keep Off in het begin, maar je moet het iedere dag herhalen. Na een paar dagen spuiten reageerden ze er niet meer op. Het is ook best ranzig spul vind ik. Als je het ergens op spuit gaat het een beetje plakkerig aanvoelen.
:pdtmat: Gone with the wind
Plaats reactie