Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Quinto deed dit ook toen we hem net hadden, bij hem was het verveling. Wij werkten allebei en dan zat hij de hele dag alleen en dus ging hij zelf dingen verzinnen om te doen. Toen we er een kat bij kregen was dit over.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Miekjuh87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:17
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: waaaaaaaaaaaaah help

Bericht door Miekjuh87 »

Anonymous schreef:wij krijgen een nieuw(tenminste voor ons nieuw) bankstel zaterdag)
een creme kleur leren bankstel!

en nu ik deze topic lees krijg ik nu al een beetje de kriebels.
pitten ,krassen
Ik heb gekozen voor een leren bankstel omdat dat makkelijk is in onderhoud en ik dacht dat die niet zo aantrekkelijk waren voor katten;-)
:shock:
In april krijgen we twee kittens ...............
lijkt erop dat die het bankstel dus naar de haaien gaan helpen????
of kan ik iets verzinnen...bijv. plaids over de rugleuningen leggen ofzo zodat hun nagels bij het springen op de bank daar op gebeurd?
als er alsnog tips zijn graaaaaaaag.
Ik denk dat ik moet beginnen met ze te leren dat ze niet op de bank mogen??????
Hoe!!
ook moet er een grote krabpaal komen tussen de 2 banken in misschien dat dat helpt?
wie oh wie ...heeft ook goede ervaringen met een leren bankstel en hun kittens /katten.groetjes Marijke!!
Ik heb nu fleece dekens over de hele bank gelegt omdat ze hele tijd op de bank springen.
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door rissie »

Op mijn bak liggen ook fleece kleden, en hier liggen de katten heerlijk op ze weten dat dit hun plekje is.
Gebruikersavatar
LONGdress
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 aug 2009 10:59
Locatie: Rotterdam

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door LONGdress »

Bij ons is een stuk behang gesneuveld :lol:
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door Roos en Minousch »

Hier is nog helemaal niets gesneuveld.
als je genoeg uitdagingen hebt zoals krabpalen enzo, en je heb een goed sociaal kitten die niet te vroeg weggehaald is bij mams, dan heb je geen problemen.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door Mandy »

Heey, die van ons hebben wel het behang iets aangetast en een beetje de bank.
Maar moet zeggen op het moment hebben ze het niet meer gedaan gelukkig ( afkloppen)
Heb genoeg krabpalen in huis staan dus gebrek aan dat kunnen ze niet hebben hihihih
Love cats
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door Uumie »

Ons kitten Charlie krabt nog aan de bank, al heeft hij inmiddels wel door dat dat eigenlijk niet mag. Hij snapt niet helemaal waar de krabpaal voor is volgens mij.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door Camoth »

Bindi in het begin ook niet. Dus elke keer dat ze aan de bank krabte, pakte ik haar op, zette haar bij de krabaal en zette haar voorpootjes op de sisal. Nu gebruikt ze de krabpaal wel :) Misschien ideetje? Overigens doet ze ook Coco na, want die gebruikt de deurmat en dat zag ik Bindi vandaag ook ineens doen :lol:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Myrr
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 sep 2009 07:54
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door Myrr »

Kiara krabt ook aan de bank. Het valt me op dat ze het alleen 's avonds en 's nachts doet, als het donker is. Alsof ze het idee heeft van "Nu kan het, want nu zien ze me niet". We krijgen het d'r niet afgeleerd. Gelukkig hebben we een oude bank ;)
chatjumper
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2009 19:11
Contacteer:

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door chatjumper »

:edance: hello ben nog nieuw hier maar wel goed te lezen al die tips over : Kat krabt aan behang, meubilair etc. ik heb ook zeer aktieve katten die mijn meubels te grazen nemen en het is niet zo dat ze geen aandacht krijgen hahah :grin: maar ga zeker deze tips proberen vooral die met de krant en tegen de stoel meppen LOL :edance:

goede site ga zo door

greetz

chat Hendriks
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door Tember »

Mijn katten krabben ook aan het behang in de gang. In ieder geval; de oudste doet het. Soms vallen de stukken eraf. Ik vind het niet zo erg, zolang het in de gang blijft. Het is tenslotte z'n natuur en met de nieuwe kat in huis snap ik dat ie z'n geur wilt verspreiden. M'n vriend kan zich er wel aan ergeren en laat Erwin dan niet meer in de gang. Hij kan dit ook alleen maar doen als ik er niet ben, want ik stoor me er niet aan, dus laat hem z'n gang gaan. Soms klimt ie erin, dan komt ie heel hoog en grijp ik wel in, maar dat is voor z'n eigen veiligheid. Het is toch een huurhuis en als we er ooit uit gaan, behang ik het wel weer opnieuw.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door Mac »

Ik heb Mac nu een ruim een maand en in het begin ging hij steeds aan de bank en stoelen krabben (gelukkig geen schade) maar nu ik een HOGE! krabpaal voor hem heb, heeft ie door dat z'n sisalpaal toch wel lekkerder is voor zijn nageltjes. Ik heb in het begin er eens met de laserlamp op gericht in een speelbui en toen ging hij meteen krabben aan de paal...
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door Cari »

Tember schreef: Het is toch een huurhuis en als we er ooit uit gaan, behang ik het wel weer opnieuw.
Ik heb de ervaring dat je bij verhuizen al het behang moet verwijderen. Dat is dan mooi al vast gebeurd :lol: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Tamir
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 jan 2010 10:58

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door Tamir »

Adam kan er ook wat van, onze eetkamerstoelen van stof zijn niet meer veilig! :shock: We moeten nu dringend een plantenspuit gaan halen, want mijn eetkamerstoelen zien er nu al niet meer uit (het risico van een kat nemen, toch?). Hij heeft een krabpaal waar die eens in de zoveel tijd eens een haal aan geeft... :epray: Die hebben we ook met catnip ingewreven, dat helpt iets. Maar ik wil hem niet de kamer ontzeggen natuurlijk. Hij weet dondersgoed dat het niet mag (klap altijd hard in mijn handen en roep dan 'nee') maar begint dan weer opnieuw. Ach ja, kan er een beetje om lachen dat hij me gelijk aankijkt als hij de krabpaal gebruikt, zo van: 'ohjee, dit mag ik vast niet'. Maar dat verschil weet hij niet, ook als ik hem dan negeer. Ik moet meer krabpalen hebben. :icon_shifty:
Adam en Bruce!
Bye bye Casper...
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door Ilone »

En van die sisal speeltjes? Misschien ook een idee?
Dan krabben ze hun nagels tijdens het spelen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie