Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Wij spuiten Feliway en zetten de poezen direct bij de krabpaal zodra ze aan het behang beginnen. Het helpt op zich, maar soms ligt er toch weer een snipper behang ergens. Eerst ging mij vriend die weer met Pritt terug op de muur plakken, haha, dat was echt lachen :lol:
Maar nu is het: weggooien, schouders ophalen en verder leven :wink: :grin:
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Sander schreef: Dus die van jou zijn én dom, én zo lief om je spullen heel te laten. Jij mazzel. ;)
Nou nee ik ben gewoon wat slimmer dan jou om een geschilderde muur te nemen in plaats van behang :cool:
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Wij hebben hier ook nergens behang.
Maar dit niet omwille van de kat, maar gewoon omdat we het mooier vinden :lol:. En we hebben geen last van krabben op de muur.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 212
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Wij hebben hier behang dat met rust gelaten wordt en een muur met ruwe structuurverf waar Sushi heel graag aan krabt. Maar die is dat ook niet bijster intelligent. :cool:
Onze mooie, redelijk nieuwe, dure bank is (uiteraard zou je haast zeggen :roll: ) wel een geliefd krab-object. ze wten dondersgoed dat het niet mag, stuiven weg als ze de plantenspuit zien, maar een uur later blijkt hij toch weer onweerstaanbaar. We leggen ons er dus maar bij neer dat onze strakke bank met wafelstof langzaam in een baal pluche verandert...
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Norris wil niet aan de krabpaal

Bericht door miekje »

We hebben een kitten van 13 weken en hij wil niet aan de krabpaal. We hebben er 2 en hij gebruikt liever de bank. Nu is dat een erg oude bank en dat is dus geen ramp, maar er moet wel een nieuwe bank komen...

Iedere keer als we hem erop betrappen, dan pakken we hem op, zetten hem bij de krabpaal en bewegen zijn pootjes over de paal. Het helpt alleen niet veel.

Afgelopen zaterdag hebben we een kitten van dezelfde leeftijd uit het asiel gehaald en zij gebruikt de krabpaal heel goed. Zou Norris dat nog over kunnen nemen?

We denken zelf dat het komt door het feit dat hij heel jong door zijn mams in de tuin is achtergelaten en dus niet veel van haar geleerd heeft.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hoi :grin:

Het kan heel goed dat hij het vanzelf gaat overnemen.

Lana wist in het begin ook de krabpaal niet te gebruiken. Dan pakten wij
haar op, en hingen haar in de krabpaal. Ze houdt zich vanzelf vast.
Op een gegeven moment had ze door dat ze haar nageltjes er goed in
kwijt kon. Dus nu gaat het prima :grin:

Misschien kun je het proberen?
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Dat is misschien wel te proberen, maar wij hebben een kleine krabpaal. een plaat op de grond met pluche, 2 paaltjes van een centimeter of 50 lang en daarop weer een ovaal met pluche.
Niet echt hoog genoeg om ze er in te kunnen hangen... We zitten er wel over te denken om een hogere krabpaal aan te schaffen
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Probeer het eens met valeriaandruppels op de paal. Gewoon die van Dr. Vogel. Die wrijf je er gewoon op, misschien helpt dat.
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Mijn hele huisje is behangen, en niet al te perfect helaas...
Hier en daar zitten wat van die losse hoekjes, en weet je, ze lopen er zo langs.........
Mijn katten doen dit gewoon niet.
Lijkt me wel vervelend als je inderdaad ieder half jaar je behang moet vernieuwen...
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
IngridM
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:55
Locatie: Delft

Bericht door IngridM »

niet wanhopen hoor haha.
onze mazzeltje snapte er ook niets van en ook wij "hielpen" hem zeg maar, maar dan nog...........

en opeens.............opeens was het kwartje blijkbaar gevallen.....of hij had het gezien bij die andere twee ofzo, geen idee, maar nu gebruikt hij hem ook !

Succes !
De drie musketiers stellen zich voor !!! viewtopic.php?t=5967
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Norris heeft volgens mij de krabpaal nu wel gevonden, want we zien hem er regelmatig aan krabben. Nog niet zo vaak als Luna, maar dat komt vanzelf wel.
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Ja laten we het hopen... Heb alleen het idee dat hij die krabpaal meer gebruikt als hangplek :wink:
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Ik heb hier ook een kat die de krabpaal gewoon voorbij loopt alsof ie er niet staat :roll:. En de andere kleine kat gaat er af en toe eens lekker aan krabben of gaat er een dutje op doen.

Bij ons hielp het niet om Goya zijn nageltjes er eens in te zetten (even voordoen). Hij wil er gewoon niet van weten, hij krabt zijn nagels op ons houten achterpoortje van de tuin :???:.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Dat houten achterpoortje is altijd nog beter dan je meubels toch?

Misschien dat Norris ook meer de krabpaal gaat gebruiken als we een grotere hebben waar hij in kan klimmen ofzo. We hebben een vrij kleine krabpaal waar ze niet languit tegenaan kunnen staan krabben.
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Knagen aan drempel

Bericht door Miranda »

Ik kon geen eerder gepost topic vinden over het knagen aan drempels...

Vanmorgen ontdekte mijn vader dat de (verhoogde) drempel van bijkeuken naar keuken lelijk afgeknaagd was.
De dader is Desy, omdat zij daar 's nachts 'slaapt'.

Vermoedelijk doet ze dit uit protest, omdat ze naar ons toe wil.
Eén keertje heb ik haar 's nachts bij me in bed gekomen, omdat ze niet ophield met miauwen.
Boven aangekomen jumpte ze van de ene bobbel onder het dekbed naar het andere, zelfs wanneer ik doodstil lag.
En is ze dan eindelijk uitgespeeld, gaat ze bij de deur lopen miauwen dat ze eruit wil. Doe je de deur open, miauwt ze op de overloop omdat iedereen slaapt en ze aandacht wil.

Wie heeft er enig idee wat we hieraan kunnen doen? Weet iemand toevallig ook een niet giftelijk goedje wat we eventueel op de drempel kunnen smeren?

Alvast bedankt, want we houden geen drempel meer over en ik wil ook ook voorkomen dat ze houtsplinters binnenkrijgt.
Plaats reactie