Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou ik zou eerst maar eens kijken of het in ze opkomt om dat te doen! wij hebben een suede bank en geen van beide katten krabt daar ooit aan.
groetjes Sharon
Anonymous

ha die shaz

Bericht door Anonymous »

ha shaz!

nee maar als kittens achter elkaar aan rennen in een wilde bui...of op de bank springen ,zetten ze toch hun nagels uit om grip te hebben?



Doen ze dat bij jullie ook niet op de bank?

Nou het is te hopen dat het niet in ze op komt hahaha
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Kapoen; het is inderdaad afwachten of jouw kittens het wel gaan doen. Onze Spooky, toen ze klein was, klauwde niet aan de bank (ook leer), maar had ook geen krabpaal, maar deed het buiten aan bomen en hekjes. Een krabpaal is ongeveer hetzelfde, dus dat zou kunnen helpen. Onze kat klauwde dus niet aan de bank, maar wou wel op de bank naar ons toe, of gewoon spelend. Dan sprong ze, maar was de bank net iets te hoog dus aan de rand allemaal halen en stukjes eruit en krassen. Toen ze ouder was, sprong ze wel goed, alleen de krassen bleven maar ja, dat kun je verwachten met een kat. Nu, na jaren, hebben we er een grand foulard overheen, krassen en gaatjes weg, en voor de kat lekkerder liggen en voor ons ook warmer aan de kont. :wink:

Misschien een tip dat als je ziet dat het kitten wil springen, je haar er op tilt? Zodra ze een aantal maanden verder zijn, kunnen ze wel in 1x springen dus dat helpen zou je maar eventjes hoeven doen. Scheelt misschien een heel stuk...

Succes!
(Misschien denken ze er niet eens aan, aan die bank. :wink: )
Gebruikersavatar
Sjimmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2003 14:55

Bericht door Sjimmy »

Poco krabt niet 'expres' aan de (leren) bank.
ze krabt het meeste op de deurmat, en dat mag.
Soms pakt ze haar krabpaal zo'n kleintje, maar ik denk dat die inder daad te klein is.

Op de bank komen wel krassen door een keer te laat remmen, misspringen e.d.
Daarom hebben we nu fleece plaits op de zittingen liggen daar was het het ergst) dan komen de krassen niet op de bank en ze ligt er nog graag op ook.
Als er visite komt halen we gewoon die plaids ff weg :).

De suede stoelen zijn wel een geliefd klim object maar dat is vaak verholpen met een harde 'HE' of stampen.

Valeriaan interesseert Poco niet, ik had het gehaald nav topic hier maar ze wordt er niet warm of koud van.

Kattenkruid? Wat is dat? Dat is geen kattengras neem ik aan?
Groetjes,
Petra
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Sjimmy schreef:... Kattenkruid? Wat is dat? Dat is geen kattengras neem ik aan?
Kattenkruid is, dacht ik, een plant die ook in de muisjes zitten voor de katten en bewerkt in de krabpalen (planken).

Kijk ook even op Google: Kattenkruid
Foto's van Siberisch kattenkruid
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Mijn vriendin bracht hier 2 katjes in huis.
Leuke lieve beestjes.

Máár..


Zo eens in de zoveel tijd beginnen ze een hekel aan het bahang te krijgen.
Feliway hebben we in huis en het werkt wel na een paar keer spuiten op 1 plek, maar is erg duur dus om overal te spuiten en meestal zijn we zowiezo te laat met spuiten.

Verder hebben ze een hele grote goede krabpaal, dus daar zal het ook niet aan liggen lijkt me.



Heeft iemand nog extra tips (behalve genoemd in dit topic?
En zou het iets te maken kunnen hebben met de omslag in het weer?
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Tja ik kan er eigenlijk niet zo mee zitten. Hier hebben ze de gang goed onderhanden gehad, en op de lage plekken ga ik de loper (waar ze toch altijd overheen kotsen) over de hele lengte tegen de muur spijkeren, zodat ze zich lekker kunnen uitleven zonder mijn behang verder te beschadigen.
Op de andere muur, bij de krabpaal, hebben ze er ook stukken afgewurmd, lekker lui vanaf de krabpaal peuterend :razz:
Mij stoort het niet meer; ik bijt ook nagels als ik me verveel, dus ik kan ze moeilijk kwalijk nemen dat ze dit soort dingen doen.

In de kamer hebben we geen behang maar daar mollen ze de vitrage :smile: (daar zit nogal eens een vliegje achter en dat moet dan hoe dan ook gevangen worden). De enige tip die is dus heb is: word laconiek en bedenk dat je behang toch al naar de haaien is, dus dat het niet meer uitmaakt of ze het verder naar de haaien helpen :eangel:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ook hier lopen drie enthousiaste behangkrabbers rond. We proberen het ze wel af te leren maar tot nu toe met geen enkel resultaat. Wij gaan het huis gewoon aanpassen. Het behang halen we er binnenkort af en gaan de muren met een soort structuur behandelen, dat blijft tenminste wél zitten als er aan gekrabbeld wordt.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ik zou dat behang eraf halen en beginnen schilderen :cool: .
No way dat ze door je muur heen krabben, toch?
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Bedankt. En ik stelde mijn vraag wat ongelukkig denk ik.
Ik bedoelde tips om het krabben tegen te gaan, geen tips om er zelf mee om te leren gaan.
En zéker niet, dat ik mijn huis door ze laat verbouwen.. Die kans geef ik ze niet. Moet er niet aan denken dat ze overal in mijn hele huis het behang of gordijnen zouden hebben kapot gekrabt.

Dan maar vrijheidsbeperking. Moeten ze zich maar gedragen. En volgens mij weten ze net zo goed als ik dat ze dat niet zouden doen en ook heb ik t idee dat ze mijn keuze daarin respecteren. Ze zijn slim genoeg.
In ruil daarvoor respecteer ik de natuur van die 2 mormels en leg me erbij neer dat áls ze de boel hebben verbouwd, ik dat aan mezelf te danken heb.
Had ik ze maar niet in huis moeten nemen.

Kom op zeg poezen.. We wonen samen met elkaar. Jullie blijven van mijn behang, ik van jullie krabpaal. :idea: :twisted:
Zou dat werken? Hm nee die beesten zijn veel te eigenwijs om een deal mee te sluiten. Dus dat doe ik niet want anders respecteren ze me niet meer. Nu lijken het nog vriendjes.

NOG. :mad:

En zou het iets te maken kunnen hebben met de omslag in het weer?
En dit vraag ik omdat het meestal in de tijd van het jaar gebeurt dat het een stuk warmer wordt. Maar zal wel toeval zijn dan..


edit: Die tips over verven onthoud ik. Hheheheheh ik zie die ene al uuuuuren staren wat er nou veranderd is aan die muur.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Het zal denk ik eerder met de hormonen (die rond deze tijd meer opspelen) te maken hebben. In die zin kun je denk ik wel stellen dat het met de omslag van het weer te maken heeft...
Hier kunnen ze altijd (veilig) naar buiten en nu het mooi weer is, wordt het behang met rust gelaten en mag de daarvoor bedoelde schutting het ontgelden.

En ja, je zult met een aantal dingen moeten leren leven :wink: Ze kijken je spinnend aan en je bent toch weer verkocht :grin:
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Sander schreef: Dan maar vrijheidsbeperking. Moeten ze zich maar gedragen. En volgens mij weten ze net zo goed als ik dat ze dat niet zouden doen en ook heb ik t idee dat ze mijn keuze daarin respecteren. Ze zijn slim genoeg.
Het zijn katten hoor... Je kan bepaalde dingen van ze verwachten, maar dat ze slim genoeg zijn om jouw wensen en ideeen te begrijpen..nee.

Hier krabt er geen enkele kat aan het behang, logisch ik heb geen behang :cool: Geen een probeert er te krabbelen aan mijn geschilderde muren (bloemtjes behang is toch uit Afbeelding) maar ze krabben evenmin aan de meubels etc. (voor het geval er wordt gedacht die heeft een uitzondering in huis, ik heb 5 katten ;) ).

groetjes
Daniëlle
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Sander schreef:Dan maar vrijheidsbeperking. Moeten ze zich maar gedragen. En volgens mij weten ze net zo goed als ik dat ze dat niet zouden doen en ook heb ik t idee dat ze mijn keuze daarin respecteren. Ze zijn slim genoeg.
:roll: Ik hoop toch echt dat dit een grapje is! want zo werkt het dus niet. Geef je ze minder ruimte gaan ze zich vervelen en worden ze dus alleen maar vervelender.
Ik heb ook 2 katten die behang krabben. Bij mij doen ze het op de een of andere manier alleen in de gang, gelukkig! Ik heb al een keer opnieuw behangen en een keer opnieuw geverfd. Ik denk inderdaad dat het er van de zomer afgaat en ik er structuurverf opgooi. Je kan je er namelijk wel aan blijven ergeren en blijven volhouden dat ze het afleren maar ik kan je vertellen dat ze dat hier na 2 jaar nog niet doen. Hun verander je dus niet dus dan pas ik mijn muur liever aan.
groetjes Sharon
Anonymous

Bericht door Anonymous »

yedamy schreef:Het zijn katten hoor... Je kan bepaalde dingen van ze verwachten, maar dat ze slim genoeg zijn om jouw wensen en ideeen te begrijpen..nee.
Dus die van jou zijn én dom, én zo lief om je spullen heel te laten. Jij mazzel. ;)
Emma Boom schreef:Het zal denk ik eerder met de hormonen (die rond deze tijd meer opspelen) te maken hebben.
Ja zeg mss is dat het.. :idea:
Kijk mss dat ik dan volgend jaar uit voorzorg een lekker geurtje op die plekken kan aanbrengen.
Emma Boom schreef:Ze kijken je spinnend aan en je bent toch weer verkocht :grin:
Nooit last van. :oops:
Shaz schreef: :roll: Ik hoop toch echt dat dit een grapje is! want zo werkt het dus niet. Geef je ze minder ruimte gaan ze zich vervelen en worden ze dus alleen maar vervelender.
.. Je kan je er namelijk wel aan blijven ergeren en blijven volhouden dat ze het afleren maar ik kan je vertellen dat ze dat hier na 2 jaar nog niet doen. Hun verander je dus niet dus dan pas ik mijn muur liever aan.
De tijd dat ik dacht dat ik ze wat aan kon leren ligt al ver achter mij. (Ik moest van de moderator mijn bericht hier in 'Trainen en opvoeding' posten in plaats van 'Gedrag'. Mijn bedoeling was om meer te begrijpen van het gedrag.)
Het is geen grapje. Ik ben de man in huis hier verdikkie. (Het zijn 2 katjes.)
Vind je het zielig voor ze?
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 643
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

hmm... katten kunnen dan misschien begrijpen waar ze wel en niet mogen krabben, maar als de kat van huis is, dansen de muizen op tafel. Oftewel; als de baas van huis is krabben de katten de krullen van de trap (of het behag van de muur)
Plaats reactie