Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Hey,

ik denk dat ik mijn vraag best hierbij aansluit. Pitou krabt aan dozen! Da's natuurlijk beter dan aan de zetel, maar het geeft een afschuwelijk irritant geluid, zeker als het van die gladde schoendozen zijn. Heeft iemand enig idee waarom ze dit doet en hoe we dit kunnen afleren. Ze heeft 2 krabpalen, speeltjes en lege dozen genoeg waar ze in kan spelen, maar die schoendozen moeten er blijkbaar ook aan geloven, en dat mag niet.

Freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Hallo, onze kater Spencer krabde tot een paar maanden geleden netjes aan de krabpaal, oude tafelpoot en een mat. Maar sinds kort krabt hij aan de deurposten. Niet leuk, wij mogen namelijk officieel geen huisdieren en nu is de deurpost inmiddels flink beschadigd. Ik heb al stinkspray geprobeerd maar daar loopt hij alleen het eerste halfuur bijlangs. Op zich hebben we het nu redelijk opgelost. We hebben een grotere krabplank en doen de duer naar de gang dicht zodat hij niet bij de betreffende deurpost kan als wij er niet zijn. Wanneer wij er wel zijn en hij doet het, laten we hem schrikken. Hoop dat het zich zo oplost...
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Moppie vindt het behang en de leren stoel erg leuk om haar nagels in te zetten om haar uit te rekken.
De krappaal is nog geen succes.
Daarom heb ik gisteren lokstof gekocht voor de krappaal en keep off gekocht voor het behang en de stoel.
Maar het mag allemaal niet baten :???: Het werkt dus niet.
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Mijn katten mogen niet in de kamer komen als ik niet thuis ben. Zij hebben de hele gang en een kamer tot hun beschikking. Een hele mand vol speeltjes en een krabpaal en genoeg mandjes om in te liggen. :grin:

Als ik thuis ben gaat de deur open. Zo kan ik ze in de gaten houden.

De cominatie katten met behang was hier ook niet zo geslaagd. Het hing aan vellen op hun kamer. We zijn verhuist en hebben heel het huis onder een soort korreltjes verf gesmeerd. Prima oplossing. :grin:
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Je moet erg consequent zijn, telkens als je het ziet, haar weghalen, en luid neen zeggen. Dit kan een tijdje duren, maar geeft wel resultaat, als je het consequent toepast. Dit kun je natuurlijk alleen maar doen als je thuis bent, en het kan zien, daarom zou ik proberen om, als jullie er niet zijn, haar in een ruimte te zetten waar ze geen dingen kan stukmaken. Mijn poezen zitten als ik werken of weg ben in de keuken, ze hebben daar alles wat ze nodig hebben, krappaal, eten,drinken, speelgoed, mandjes enz.... Als ik thuiskom mogen ze door het hele huis, dan kan ik ook zien wat ze doen, en eventueel ingrijpen.

Je moet haar ook wat tijd geven, het is voor haar nog allemaal vreemd, en je weet ook niet wat ze heeft meegemaakt, zorg dat ze eerst voldoende vertrouwen in jullie krijgt, dan is het al een stuk eenvoudiger om iets van haar gedaan te krijgen.

Wat ook nog kan helpen, is een vriendje, als ze iemand hebben om mee te ravotten, blijkt uit ervaring van velen, dat ze dan minder ballorig worden, en mekaar bezighouden, met mekaar spelen en slapen, ze gaan zich dan minder vervelen en zich minder bezighouden met dingen die niet mogen...

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Mijn kleinste sloeber krabt ook ontzettend graag aan onze zetel,
terwijl de oudste altijd de krabpaal gebruikt, ik vind het zo raar dat Kitty dat niet overneemt van Summer.
Andere zaken heeft ze wel geleerd van haar grote zus, maar dit wil er precies niet in!
Welke zetels kan je eigenlijk best nemen? Wij zijn van plan een nieuwe salon te nemen, maar ik twijfel tussen stof (lekker warm) en nepleer.
Wat is het beste: ik heb een halflanharige kat en een kortharige,...
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Eerst krabpaal dan meubels

Bericht door ingrid f »

Onze Moppie heb ik aangeleerd om de krappaal te gebruiken en dat deed ze ontzettend goed.
Maar nu negeerd ze de krappalen en zet haar nagels in de deur en de stoelen en de tafel, ik zeg wel fel nee dat ze dat niet mag en gelukkig snapt ze dat op dat moment ook, maar ze blijft maar doorgaan om ergens anders haar nagels in te zetten, terwijl ze die krappaal gewent is.
Want als ik met mijn nagels over de krappaal ga dan doet ze dat na en beloon ik haar.
Hoe kom ik er van af dat ze het toch niet in mijn meubels doet?
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Nagels knippen helpt trouwens ook een beetje...
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik zag van de week dat Buffy ineens voor de bak ging piesen ipv erop, de schrik mischien dat ik haar stoorde.
Ik heb dat plekje gelijk schoongemaakt en om van de geur af te komen wat deodorant gespoten op afstand.
Met als gevolg dat ze dus helemaal niet meer in de buurt van de bak kwam. Dus de tegels verwisseld en nu gaat ze wl gewoon.
Als zoiets geen goed idee is mischien heeft de dierenspeciaalzaak een vor katten onaangenaam geurtje wat je kan gebruiken om je meubels te beschermen?

Nagels knippen helpt juist niet, ze gaan alleen maar extra hun nagels overal aan scherpen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Pauline
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2006 22:08

Tapijtje

Bericht door Pauline »

Hoi Allemaal,

Mijn poes Bessy krapt aan mijn tapijtje
heb al wat op de plek gezet waar ze krabt maar ze gaat dan vrolijk verder op een ander plekje.
ze heeft een super krabpaal(totaan het plafond)
heb al goedkope deurmatjes gekocht en die over het tapijt gelegt maar toch gaat ze weer vroklijk verder op een ander plekje(water helpt niet dat vind ze leuk) (ze gaat regel matig mee onder de douche)
Als ik haar betrap dat pak ik haar en zet haar bij de krabpaal maar als de kans krijgt pakt ze toch het tapijt weer....

wie o wie weet raad???

groetjes Pauline & Bessy
Gebruikersavatar
Mieuwp
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 apr 2006 17:02

Bericht door Mieuwp »

Pauline: is koud water even leuk als warm water? Het kan best zijn dat Bessy water erg leuk vindt wanneer het haar uitkomt, maar toch wel vatbaar is voor een plantenspuit. Proberen waard?
Mijn eigen beest heeft een zwak voor de hoeken van kasten; eerst was het de boekenkast, dus daar zit nu een krabbord maar nu is de klerenkast de nieuwe favoriet (mooie diepe halen eruit). Kattie heeft bedacht dat het een goed middel is om me wakker te maken; krijgt wel aldoor een streep water in reactie maar die is onvermijdelijk traag...iemand nog ideeën afgezien van een krabbord aan elke kasthoek?
Snoepie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2006 23:48

Iemand ervaring met katten en zeil??

Bericht door Snoepie »

Hallo daar,

Ik heb 2 poezen en ga binnenkort verhuizen naar een appartement en ga daar zeil neerleggen.

Weet iemand of katten/poezen aan zeil krabben?? Ik heb nu laminaat (boven) en tegels beneden en daar krabben ze niet aan. Soms heel af en toe aan mijn bank (om zich uit te rekken) en verders niks (gelukkig), hebben uiteraard ook een krabpaal.

Ga er redelijk duur / goede kwalitiet zeil inleggen en hoop niet dat ze daar hun nagels in gaan zetten, zou natuurlijk zonde zijn.

En voor diegene die al gereageerd hadden op mijn vraag, katten meenemen naar appartement, ben er nog niet helemaal uit, maar denk wel dat ik ze mee ga nemen of iemand zou ze in huis moeten willen nemen, maar anders gaan ze gewoon mee. Zal ze ook teveel missen (denk ik toch wel).

groetjes,
Sonja
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Iemand ervaring met katten en zeil??

Bericht door Sandra W »

Snoepie schreef:En voor diegene die al gereageerd hadden op mijn vraag, katten meenemen naar appartement, ben er nog niet helemaal uit, maar denk wel dat ik ze mee ga nemen of iemand zou ze in huis moeten willen nemen, maar anders gaan ze gewoon mee. Zal ze ook teveel missen (denk ik toch wel).
Ha die Sonja, ik herkende je al van de vraag over het meenemen van je katten naar een appartement. Natuurlijk neem je ze gewoon mee, dan zie je in de praktijk of het goed gaat en als ze dan na een paar maanden blijken ongelukkig te zijn, kun je altijd nog andere oplossingen proberen. Wie niet waagt wie niet wint!

Even over duur zeil: ik heb goedkoop maar wel stevig zeil in mijn keuken liggen en op één plaats zit het dus helemaal vol met diepe strepen, echt door het zeil heen. Het ziet er niet uit. Ik weet niet hoe stevig zeil is als het echte goede kwaliteit zeil is, maar mijn poes gebruikt mijn zeil als krappaal (net als mijn bank en de stoelen :roll: ).

Ik weet natuurlijk niet of alle katten dit doen, maar je kunt pech hebben. Misschien gebruiken ze bij jou gewoon de krappaal, die stond er in mijn huis bij als decoratie....

groetjes,
Sandra
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Hoi,

Beetje een late reactie.
Ik heb ook zeil liggen en dit gaat prima met de katten.Ze krabben er nooit aan en het is ideaal wanneer er weer eens een haarballetje uitgespuugd wordt.

Succes met je keuze!

Groetjes
Karina81
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2006 23:03
Locatie: Hardenberg

Opvoeden kitten

Bericht door Karina81 »

Wij hebben sinds 1,5 week een klein poesje; Sydney. Ze is erg lief en super ondeugend.
We proberen haar zo goed mogelijk op te voeden. Ze klimt en hangt echter in de gordijnen en krabt onze stoelen en bank kapot terwijl ze een hele mooie krabpaal tot haar beschikking heeft.
We hebben alles al geprobeerd; van spuiten met de plantenspuit, oppakken en aan de krabpaal zetten, negeren en aan de krabpaal zetten. Boos worden en een ferme toon geven... Noem het maar op en we hebben het geprobeerd, niet 1 x maar tientallen keren.
Weet iemand hoe wij tot onze eigenwijze kitten kunnen doordringen dat ze niet het hele huis mag slopen??
Graag hoor ik van iemand, wij weten ons er geen raad meer mee!!!!
We hebben sinds 2 weken een jong katje; Sydney genaamd. Ontzettend ondeugend.
Plaats reactie