Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2010 00:08
Locatie: Zutphen

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door Dieneke »

Of een nieuwe grotere krabpaal? Weet niet hoe groot deze is die je nu hebt? Onze Kely heeft behoorlijk dr nagels zitten manicuren :lol: met onze bank en stoffen stoelen, maar sinds we een nieuwe grote krabpaal hebben aangeschaft voldoet deze blijkbaar ook aan haar hoge standaard ;-)
Gebruikersavatar
Tamir
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 jan 2010 10:58

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door Tamir »

Misschien een idee inderdaad, een hogere krabpaal. Diegene die we nu hebben is een beetje onstabiel (word deze week sowieso vervangen), dus dan ga ik maar voor een luxere versie. Moet ik wel nog even vragen wat ik me voor moet stellen bij de speeltjes? Ben de naam nog niet tegengekomen namelijk. :) Bedankt voor de tips!
Adam en Bruce!
Bye bye Casper...
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door Biny »

Tamir, wij hadden hetzelfde 'probleem' (nouja 't is nu eenmaal zo vond 't niet hééél erg maar leuk is anders) En heb deze week een stuk tapijt gesneden van 1 m. bij 60 cm en opgehangen bij de deur. Ze klimmen er zelfs in, hangen er in, krabben/rukken eraan, gaan helemaal uit hun bol met dat stuk tapijt. En ze hebben nog niet weer ergens anders aan gekrabt! Wellicht een idee? Ziet er ook nog heel netjes uit, iets wat wij belangrijk vinden..!
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door castratenkoor »

Ik heb van dat ribbelvloerbedekking op de vensterbank, vinden ze heerlijk om hun klauwen in te slaan. Maar ik heb ook een buitenren van 10 meter waar ze 24 uur per dag in kunnen via een luikje.
Meubels beschadigen blijven ze ook dan bnog wel doen, daarom koop ik mijn leren banken 2-de hands via MP. Behang heb ik nergens, dat heb ik wel afgeleerd in de loop der jaren.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
xNatje
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jun 2010 11:32
Locatie: Lede
Contacteer:

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door xNatje »

De onze springt altijd in de zetel, maar raakt er vaak net niet in en dan zie je zo krassen van haar nagels in de zetel. Niet leuk als de zetel van leer is. Meestal pak ik haar dan op en zit haar in de zetel of er op de grond. Hoe kan ik haar dit afleren? Of is dit gewoon omdat ze nog te klein is om in 1 keer in de zetel te springen.
Gebruikersavatar
ankenellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 apr 2010 12:32
Locatie: Maastricht

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door ankenellie »

Ik denk inderdaad dat de sprong voor haar nog te groot is want katten zijn wat springen betreft toch wel perfectionisten. De mijne wel in ieder geval, tot op de milimeter nauwkeurig moet ze overal op terechtkomen. Als ze nog moet groeien zou ik een kleed/plaid oid over de zetel leggen of een doos oid op de grond ernaast zetten zodat ze een opstapje heeft.
xNatje
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jun 2010 11:32
Locatie: Lede
Contacteer:

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door xNatje »

Dat hebben we inmiddels gedaan, een dekentje op de zetels gelegd. Dan hangt ze haar pootjes in het deken. Ach ja, liever een kapot deken dan een kapotte zetel.
catlovers-L-D
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2010 16:24

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door catlovers-L-D »

Wij hebben 4 katten.. Ze gaan nooit buiten, met als resultaat dat ze onze zetels volledig hebben aangevallen om het zo maar te zeggen. We hebben nochtans krabpalen, genoeg speelgoed.... etc.
Voor de rest zijn ze vrij ''rustig'' We zouden ons graag een nieuw salon aanschaffen, maar twijfelen enorm.. Beetje veel geld om gewoon kapot te laten krabben. Het is vooral aan de zijkanten. Ze rekken hun dan eens goed uit en terwijl krabben ze met hun nageltjes lekker in de zetels !!
Kunnen we hieraan nog iets doen, behalve met de plantenspuit ? Of zijn we genoodzaakt om ze buiten te laten ?

Groetjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door castratenkoor »

Ik zou adviseren het huis catproof te maken en meubels te kopen die ertegen bestand zijn.
Zelf koop ik altijd tweedehands leren banken. Daar kopen wel gaatjes in maar dat scheurt niet.
Behang en gordijnen zijn een echte no-no meestal als je je eraan gaat ergeren als ze erin klimmen.
Muren stuuken en lamellen voor de ramen.
Je kunt een kat niet huisproof maken wel een huis actproof. Voor alle gemoederen een stuk rustiger.

Verder misschien een idee een kattenren te laten maken, waar ze veilig in buiten kunnen, zonder alle gevaren van verkeer en kattenhaters ed.
Ikzelf heb een kattenren waar ze 24 uur per dag via een luikje in kunnen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door MarjanR »

Ik heb zelf ook het probleem met de nageltjes in de zijkant van de bank, het liefste op de hoek.Ik ben zelf van plan om een krabplank tegen e bank op die plek aan te schroeven, zodat zij lekker hun nageltjes kunnen scherpen, en dat ik niet loopt te zweten dat m'n bank kaduuk gaat.
Het ding staat er nog geen half jaar... en ja... ik heb katten. It's just the way it is :lol:
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
catlovers-L-D
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2010 16:24

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door catlovers-L-D »

oke bedankt voor de tips ! we gaan er zeker rekening mee houden. vooral dat kattenren zal voor ons een goede oplossing zijn ! :-)
Coralie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2011 10:39

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door Coralie »

hallo iedereen, hier even mijn verhaal. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen...
Eind november hebben mijn vriend en ik 2 kittens in huis genomen. En tot op een twee tal weken geleden hebben we nooit problemen gehad met hen. Ze gaan nog niet buiten want ik wou hen eerst graag laten castreren, dit gebeurt aanstaande zaterdag. Numa en Manou hebben een grote krappaal waar ze dolgraag in krabben. 's nachts waren ze ook heel braaf en rustig tot twee weken terug.
Toen zijn ze begonnen met de tapijt stuk te krabben we hebben toen een kattentapijt gekocht, daar krabben ze nonstop aan, maar ook nog steeds aan de gewone tapijt.
Wat we ook doen zoals handen klappen enz, zd zijn nergens bang van :)
Maar nu beginnen ze aan het behang eerst in de woonkamer nu in de keuken. Ze doen dit ook nooit overdag, enkel 's nachts. Als we dan snel naar beneden gaan om hen te 'betrappen' zitten ze gewoon te wachten op ons aan de trap :)
Hopelijk weten jullie raad.
Groetjes Coralie
Mira2310
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2011 17:20

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door Mira2310 »

Wanneer je kat krabt aan de bank of behang, pak hem/haar op en zet hem bij de krabpaal.
Daar haal je zijn voetjes langs en zo 'smeer' je zijn geuren eraan af.
Negatieve aandacht is ook aandacht, dus wanneer jij aandacht geeft als hij aan de bank krabt, denkt ie ohhh als ik aandacht wil moet ik dat doen.
Sommige katten houden niet van zilverfolie, dus dat zou je er ook op kunnen doen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, zo doe ik het ook.
Staat al op een aantal plaatsen op het forum hoor, maarja, mensen stellen hun vragen steeds opnieuw... ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
krizzztiene
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2011 21:43

Re: Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Bericht door krizzztiene »

na twee weken intensief schilderen, behangen, vloer leggen, plafond, ... etc, was onze slaapkamer een pareltje, al zeg ik het zelf :smile:
na twee dagen was duidelijk dat mijn katten ook dol waren op het leuke behangetje :evil:
aangezien ze niet te bestraffen vielen, en neen, de slaapkamerdeur dichthouden is géén optie, elke poezenfan zal mij begrijpen, had ik behoorlijk wat restauratiewerk, maar ondertussen heb ik ook een oplossing gevonden : tadadaaaaaa:
- zoek in een tapijthandel vierkante tapijttegels(bij voorkeur met ribbeltjes) die qua kleur een beetje matchen met je behang
- kleef ze met zeer sterke lijm (ik heb zo'n lijmpistool gebruikt) OP KATHOOGTE ZODAT ZE ER NIET BOVEN KUNNEN KRABBEN ALS ZE OP HUN ACHTERPOOTJES STAAN) langs de volledige lengte van je muren
- iedereen gelukkig; jij kunt toch genieten van je behangetje en de katten hebben krabruimte à volonté ;-)
Plaats reactie