Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zwartekat
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2005 16:29
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door zwartekat »

Wat een eigenwijs monstertje :P HaHaHa...

Meer tips kan ik je niet geven. Behalve misschien dat ze citroenen verafschuwen. Maar om nou al die plekjes met citroensap te behandelen is ook wat he. Sterkte ;)
° People that hate cats were mice in a former life °
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Haha nee ik heb veel voor haar over, maar mijn huis als een citroenplant maken gaat wat ver :-P
Iniedergeval bedankt voor de tips!! :smile:
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Wij hebben ook verschillende krabpalen en daar maken ze ook gebruik van net zoals de trapleuning en de trappaal en de sierpleister.
Als ze iets in dat kattekopje hebben dan heb je het er niet zo snel
weer uit.Als ik zie dat ze ergens anders krabben zeg ik er wel iets van bev. eh eh en dan rennen ze vlug weg. Maar als ik er nier bij ben doen ze het toch weer.Ook de deurmat is geschikt volgen hun. :-P
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
Stefanie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 feb 2005 14:45
Locatie: Brugge

Bericht door Stefanie »

Heb je al eens kattenkruid geprobeerd? Dat is een soort van drug (maar zeker niet schadelijk) voor poezen. Moet je maar es proberen op een speeltje: gewoon er een beetje opstrooien en het speeltje wordt favoriet! Als je nou es een beetje op de krabpaal strooit?
Stef
Het zijn toch allemaal Majesteiten hé
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

en waar vind je dat kattenkruid? ik heb het niet zo voor valeriaan. het stinkt en het maakt vlekken op mijn mooie nieuwe krabpaal :p de katten zijn nog niet zo enthousiast over de nieuwste krabpaal. ze liggen liever op hun baasje haar tv-dekentje. en ik kan ze geen ongelijk geven.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Kattenkruid kan je bij de dierenwinkel kopen ;-)

Ik heb het ook en het is super spul ze zijn er dol op hier :-P
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Goeie tip dankjewel!
Ja we hebben inmiddels al erg veel geprobeerd, valeriaan en snoepjes doen haar allemaal niets. Bij de valeriaan ging ze alleen maar de kattenpaal likken.. :lol: :lol: Kattenkruid is nog een andere optie dus!
Momenteel zetten we haar rustig naar de krabpaal als ze weer het behang aan het bewerken is. We zetten haar er met haar nageltjes op, doen het haar voor, maar ze snapt hem niet volgens mij. :-P
Rustig omdat ze anders de krabpaal gaat "haten" zeg maar, maar nu ze dus ontdekt heeft dat ze aandacht krijgt als ze gaat krabben vindt ze dat een geweldig leuk spelletje :twisted: :lol:

Maar kattenkruid dus, hoe duur is dat? En hoe ziet dat eruit? Zijn er nog favoriete merken (of gaat dat niet in merken?!) onder de gebruikers?
Ben benieuwd..
Gebruikersavatar
Stefanie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 feb 2005 14:45
Locatie: Brugge

Bericht door Stefanie »

Ja, inderdaad, de meeste dierenwinkels hebben ze wel. je hebt trouwens ook speeltjes waar kattenkruid al inzit, maar je kunt ze dus ook gewoon in zakjes kopen. De reacties zijn grappig hoor, ze worden precies geil van dat spul!
Het zijn toch allemaal Majesteiten hé
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Kattenkruid is helemaal niet duur :grin:

Vaak zit het in speeltjes, maar je kunt het ook los kopen.

Ik wil dat ook doen en dan een kussentje voor ze naaien. Volgens mij worden ze helemaal gek :lol:

Ik denk dat je op de markt goedkoper uit bent als in de dierenwinkel.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Suzy
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2005 16:45
Locatie: Brummen

Bericht door Suzy »

Waar je ook rekening mee moet houden is het volgende:

Elke kat heeft zijn eigen voorkeur. De een kiest liever een ruwe mat, de ander een krabplank en de ander de gaat voor de krabpaal.

Je moet er voor zorgen....als je een paal of een plank neemt, dat hij op goede hoogt te bereiken is: een kat wilt zich graag uitrekken. Maar ook vooral stevig bevestigd, zodra dat ding beweegt.....hoeven ze het vaak niet meer....dan liever de muur met behang, of de stoel.

Daarnaast kan je proberen om de paal (o.i.d.) op de plek te zetten waar de kat normaal gesproken krabt.

En inderdaad kunnen die katten druppeltje (valeriaandruppels) of kattenkruid ook wel eens helpen.

Tis een beetje creatief met de mogelijkheden omgaan, want elke kat is immers weer anders.

Suc6 7 8!

Groetjes,
Caroline
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Bericht door Iet »

Wij hebben uitgevonden dat ze liefst lekker languit willen krabben dus hebben we een lekker lange krabpaal. Ook gebruiken ze graag de voetenveegmat van dat stro achtige materiaal.

Wat je ook kunt doen, maast het ze er neer zetten als ze het ergens op een foute plaats doen: doe het voor en doe met ze mee. Het klinkt heel stom, maar hier vinden ze het nog steeds leuk. Als de een het doet, moet de ander ook. Als wij het doen, willen hun ook!
En zet de krab"paal"op een logische bereikbare plaats.
Succes
denny31
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2005 09:20

Vloerbedekking

Bericht door denny31 »

2 weken geleden zijn mijn vriendin en ik verhuisd naar een nieuw huisje. Compleet nieuw ingericht en vloerbedekking gelegd. Nu vindt Elmo ons katertje van 9 maanden het een erg leuke bezigheid om de vloerbedekking tegen de muur aan omhoog te trekken en er polen uit te eten. Zo kan het zijn dat je 's morgens wakker wordt en er draden uit de vloerbedekking steken en losse polen op de vloerbedekking liggen. Dit is natuurlijk niet echt de bedoeling.
In het huis staan 2 krabpalen waar hij en zijn vriendinnetje Kiara regelmatig gebruik van maken. Heeft iemand tips om te voorkomen dat Elmo de nieuwe vloerbedekking nog verder uit elkaar sloopt?
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

het kan de stress zijn wij gaan volgende week verhuizen en ze zijn nu al zo gek als een deur daardoor . wat je kan doen als dat vloerkleed zo aantrekkelijk is voor elmo om een overgebleven stukje aan de muur te plakken mischien vindt ie dat fijner dan de krabpalen.
succes groetjes
patricia
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

patricia schreef:wat je kan doen als dat vloerkleed zo aantrekkelijk is voor elmo om een overgebleven stukje aan de muur te plakken mischien vindt ie dat fijner dan de krabpalen.
Dat zou ik juist niet doen! :shock:
Zo geef je het signaal dat het prima is om aan de vloerbedekking te krabben.
Als hij het vooral 's nachts doet, kun je hem beter even in een andere ruimte laten 's nachts denk ik. Overdag kun je het hem dan proberen af te leren, bijvoorbeeld m.b.v. de plantenspuit. Straffen als hij aan de vloerbedekking zit, veel belonen als hij aan de krabpaal krabt en verder veel geduld, dan moet het wel lukken! ;-)

Succes ermee!
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

En de plekjes waar hij aan de vloerbedekking zit (dus de randen) inspuiten met zo'n spray die katten niet lekker vinden. ;-)
Plaats reactie