Help, Kat maakt van alles kapot! Wat kan ik doen?

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Help, Kat maakt van alles kapot! Wat kan ik doen?

Bericht door ErikPhilippus »

Emmajoja schreef: 22 nov 2018 11:37 Maar een nieuw forum lid is niet perse onervaren kat eigenaar. Gewoon ff devil's advocate spelen.
Dat beweer ik ook helemaal niet. Maar als je lid wordt om je eerste bericht te posten wat begint met 'wat een onzin', dan komt dat op mij niet bepaald sympathiek over.
kittentjes

Re: Help, Kat maakt van alles kapot! Wat kan ik doen?

Bericht door kittentjes »

Denk een troll bericht dus inderdaad gewoon negeren.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Help, Kat maakt van alles kapot! Wat kan ik doen?

Bericht door Rik »

"Please do not feed the trolls."
Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Help, Kat maakt van alles kapot! Wat kan ik doen?

Bericht door Emmajoja »

ErikPhilippus schreef:Dat beweer ik ook helemaal niet. Maar als je lid wordt om je eerste bericht te posten wat begint met 'wat een onzin', dan komt dat op mij niet bepaald sympathiek over.
Was maar een grapjeeeee AfbeeldingAfbeelding

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gebruikersavatar
turbokees
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2021 09:26

Re: Help, Kat maakt van alles kapot! Wat kan ik doen?

Bericht door turbokees »

kittens blijven kittens ze zijn net kleine kinderen erg ondeugend en proberen alles te doen wat niet mag.
Je word er soms echt horendol van.

het probleem met planten, potje of schaal waar iets in of op ligt is makkelijk te verhelpen ik werd er ook gek van maar heb daar een oplossing voor gevonden. je hebt van die geurbranders waar je van die kleine blokjes, kubusjes zeg maar in kan leggen die dan smelten.. neem de citronella blokjes en leg die in de bloempot of ergens anders waar de kat niet in mag komen katten houden nl niet van citrus lucht en al helemaal niet van citronella probeer dit maar je zult zien dat ze daar niet meer in de buurt komen.
je kunt ook oa bij de action een alles reiniger met citronella kopen dat helpt ook als je dit op de plaats spuit waar de kitten krabt of piest.

inderdaad sommige katten reageren nauwelijks op de plantenspuit maar spuit eens op zijn kopje of tegen zijn kont nou dan reageren ze wel hoor. in het begin gebruikte ik ook de plantenspuit het is een handig hulp middel.

Katten zijn slimmer dan veel mensen denken en je kunt ze aanleren om dingen niet te doen net als bij een hond.
gebruik audio en visueel een bepaald geluid maken bv knippen met je vingers of stem verheffing met bv eh te zeggen en je wijsvinger op te steken na verloop van tijd weten ze dit en hoef je ze maar aan te kijken en bestraffend je vinger op te steken of bestraffend eh te zeggen.

ik hoop dat ik hier iemand mee geholpen heb.

Kees
Gebruikersavatar
Livelin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2020 17:41

Re: Help, Kat maakt van alles kapot! Wat kan ik doen?

Bericht door Livelin »

Mijn ervaring met planten is zoals bij alle spullen die nieuw voor ze zijn: ze willen er aan snuffelen, ontdekken wat het is. Na een paar dagen laten ze de planten met rust. En ja, er zijn bloempotten kapot gevallen maar dat weet je als je een kitten in huis neemt.

De eerste periode heb ik mijn mopjes vaak de deur uit willen doen, nu ben ik er zo blij mee. Geduld geduld geduld!
Minoes en Lillie ♀ ( 2020 )
Gebruikersavatar
Livelin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2020 17:41

Re: Help, Kat maakt van alles kapot! Wat kan ik doen?

Bericht door Livelin »

Oh en ik gebruik NOOIT een plantenspuit!
Minoes en Lillie ♀ ( 2020 )
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Help, Kat maakt van alles kapot! Wat kan ik doen?

Bericht door Zotvanpoezen »

turbokees schreef: 17 feb 2021 10:01 inderdaad sommige katten reageren nauwelijks op de plantenspuit maar spuit eens op zijn kopje of tegen zijn kont nou dan reageren ze wel hoor. in het begin gebruikte ik ook de plantenspuit het is een handig hulp middel.
:shock: Ik lees dit nu pas...
FOEI, KEES!!!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie