Alsof er een kudde paarden door mijn huis stuift

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Emuze
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2010 12:46

Alsof er een kudde paarden door mijn huis stuift

Bericht door Emuze »

Hoi!

Sinds drie dagen heb ik twee zusjes van 1 jaar in huis. Het zijn schatten van beestjes, klein van stuk en in beginsel heel afwachtend. Nu, na dag drie lijken ze zich helemaal thuis te voelen maar lijken ze meteen ook alle opvoeding vergeten... als ze dat al hebben gehad ;-). Weet iemand of de volgende zaken nog een beetje in proportie te brengen zijn en zo ja, hoe???? Mijn onderburen hebben namelijk al gemeld dat het lawaai ' s nachts niet te doen is...

- Ze rennen continu achter elkaar aan rondjes door het huis, jumpen op de bank, zetten zich daar af en zweven door de lucht, om vervolgens met een enorme plof weer neer te komen op de houten vloer en schieten daarna alle hoeken in..Dit doen ze overdag, maar vooral ook 's nachts. Daarbij maken ze lawaai en als ze elkaar eenmaal te pakken hebben en vechten ze even. Om vervolgens vijf minuten later innig verstrengeld weer te liggen (voor een minuut;
- Ze apart van elkaar houden heeft geen zin, dan komt er een klaagzang en tevens openen ze samen de deuren (de een springt omhoog op de klink en de ander doet met zijn pootje de deur open), dus binnen tien minuten staan ze weer in mijn slaapkamer...De deur op slot doen heeft tot gevolg dat er urenlang gekrabt wordt aan de deur (dat hoor je mijlenver) en er wordt heel zielig gemiauwd...tot ik ze weer binnen laat en dan liggen ze weer te rollebollen over de vloer met de nagels stevig in de vloerbedekking...

Al met al echt scheetjes, maar wel de drukste die ik ooit heb meegemaakt...Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen, gaat het nog over?

Groetjes
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Alsof er een kudde paarden door mijn huis stuift....

Bericht door Cari »

Jawe hoor, het gaat wel over, maar nog een jaartje geduld hebben :lol: . Het zijn kittens, ze hebben lol, ze barsten van de energie en die moet eruit, dat kan je niet tegenhouden.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Alsof er een kudde paarden door mijn huis stuift....

Bericht door castratenkoor »

Het beste is je huis catproof te maken. Niet proberen op te voeden, dan haal je alle positiviteit eruit.
Een band opbouwen met ze is veel belangrijker.
Je kunt wat energie helpen "lozen" door voor de nacht flink met ze te spelen met bv een laserlampje.
En wat ook nog wel eens helpt is ze te voeren voor je naar bed gaat. Zodat ze even wat uurtjes liggen uit te buiten.
Puur het achter elkaar rondrennen zou ik ze niet afleren, dat hebben ze gewoon nodig.
Met de jaren zullen ze best rustiger worden.
Al hebben ook oudere katten buien van kolder in de kop, maar dat is dan minder frequent.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Alsof er een kudde paarden door mijn huis stuift....

Bericht door MarjanR »

Oeps, nee dat rennen en stoeien leren ze niet af.
Overigens, een slot (denk erom als je snel de deur uit moet ivm brand oid, neem een gemakkelijk slot. Liever een stoel die je weg moet halen) op de deur en dichthouden werkt op een gegeven moment echt wel.
Gewoon volhouden, niet toegeven en een kussen op je kop :lol:
Maar echt, ze leren het af.

Tip zoals boven werken ook hoor ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alsof er een kudde paarden door mijn huis stuift

Bericht door Anne »

Heel bekend hoor met die jeugdigen van tegenwoordig! Ze moeten hun energie kwijt :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Alsof er een kudde paarden door mijn huis stuift

Bericht door JLC »

Zoals hiervoor al is gezegd, het is normaal gedrag voor jonge katten. Mijn katten zijn nu 2 jaar en zij hebben ook nog van die wilde buien. Wel vervelend dat je onderburen er last van hebben. Ik neem aan dat je in een gehorig gebouw woont. Een houten vloer is dan eigenlijk niet handig. Misschien dat je wat (hoogpolig) vloerkleedjes kunt aanschaffen.
Zelf woonde ik in het verleden in Zeist in een gehorige flat. Daar moesten wel als huurders verplicht vloerbedekking neerleggen tegen de geluidsoverlast.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Emuze
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2010 12:46

Re: Alsof er een kudde paarden door mijn huis stuift

Bericht door Emuze »

Hoi,

Dank voor jullie reacties allemaal!

Ik ga ze dus overdag lekker aan het werk zetten en laten uitrazen! En als ze ' s avonds van negen tot twaalf liggen uit te buiken, ieder op een eigen bank, dan ga ik met ze spelen. Mijn appartement is nieuwbouw en beton met een houten vloer waar ook zonder kat al verplicht een ondervloer moest, dus kun je nagaan hoe gek ze doen haha. Nou, gelukkig is het dus heel gewoon en stiekem vind ik het ook wel leuker dan dat ze stil in een hoekje zitten. Op dit moment hangt er al weer eentje in de gordijnen :-).

Groetjes Kit
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Alsof er een kudde paarden door mijn huis stuift

Bericht door castratenkoor »

Haha is ook het eerste wat je beter af kunt schaffen als je katten neemt, gordijnen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Alsof er een kudde paarden door mijn huis stuift

Bericht door achtpuntzes »

wees gezegend met de jeugige speelsheid en het enthousiasme van je katten!

hier heb ik 2 zusjes van een jaar en een poes van 5 maanden, en ik herken je "probleem".
maar een probleem is alleen een probleem als je er een probleem van maakt. van dit soort gedrag kan ik alleen maar genieten.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Alsof er een kudde paarden door mijn huis stuift

Bericht door Catfish »

Welkom hier!

Laat je buren lekker kletsen, of geef ze oordopjes. ;-)
Geniet lekker van je wilde dames, heerlijk toch?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Emuze
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2010 12:46

Re: Alsof er een kudde paarden door mijn huis stuift

Bericht door Emuze »

Haha, jee wat hebben jullie allemaal veel beesten... En ja ik heb de dames proberen uit te putten, maar nu komen ze niet in beweging en ik des te meer haha...Maar zo lief die slapende bolletjes wol die ' s nachts veranderen in gekken.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Alsof er een kudde paarden door mijn huis stuift

Bericht door Kattenbella »

Ik moest gewoon vresselijk lachen om je vraag, het lijken me heerlijke gekke, jonge katten :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Mariejose
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 sep 2010 11:32

Re: Alsof er een kudde paarden door mijn huis stuift

Bericht door Mariejose »

Ik woon ook in een appartement en nu mijn hond dood is mocht ik geen andere nemen.Dus heb ik nu 2 katten van 3 maanden oud in huis.Die rennen en klimmen ook in de gordijnen,glas gordijnen heb ik weg gehaald.De over gordijnen die draai ik met de voering zo dat die boven komt te liggen,En als ze daar in zitten dan is dat niet zo erg dan zitten die haakjes aan de binnen kant.Dat zie je straks dan niet,maar ik leer ze het wel af met de planten spuit.En dat lukt al vrij aardig de bank daar heb ik bad handdoeken op Want als ze aan het rennen zijn komen toch die nageltjes te voor schijn.En als ze wat ouder zijn dat kan ik het gewoon weg halen.Want als ik dat geweten had dat ik nog aan katten zo beginnen dat had ik nog geen nieuw bankstel gekocht.Ja er zit hier en daar al een kras dat is nog niet zo erg als het er maar niet zo diep in gaat.Maar ze moeten wel kat kunnen zijn vind ik dan weer wel.Ja en ik hoop dat de onder buurvrouw een beetje doof is.
Groetjes Mariejose
Emuze
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2010 12:46

Re: Alsof er een kudde paarden door mijn huis stuift

Bericht door Emuze »

Hoi Marie Jose,

Wat jammer van je hond, maar wat leuk twee kittens! Ik kan ze inmiddels al niet meer wegdenken en zolang ik maar geen deuren dicht doe, of ze buitensluit gaat het prima. De boefjes zijn best voorspelbaar haha. Ik zorg er nu voor dat ze op acceptabele tijden door de gang glijden en met een bons in mijn schoenen voorraad terechtkomen. Dat vinden zij en ik erg grappig! ' S nachts liggen ze nu heerlijk als twee bolletjes te snurken, meestal op de plek waar ik had willen liggen, dat dan weer wel :-).

Veel plezier ermee en geniet ervan!
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Alsof er een kudde paarden door mijn huis stuift

Bericht door Lidaju »

Hahaha, herkenbaar allemaal!
Hier ook zo, standaard als we net in bed liggen, hoor je beneden 2 katten achter elkaar aan rennen, en wat kunnen ze een herrie maken hè! Ik lig er soms gewoon om te lachen, je kan precies horen waar ze allemaal tegen aan botsen!
Gelukkig hebben mijn buren 3 katten, die vinden het dus geen probleem!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Plaats reactie