Behang krabben

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
zeeeend2010
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2010 19:08

Behang krabben

Bericht door zeeeend2010 »

Help mijn behang is er bijna af.
Ik heb een poes van 6 jr. Heb alle krabpalen geprobeerd die er zijn.
Alsmede alle druppels en spuitbusjes op advies van de dierenarts.
Een krabgedeelte tegen de muur. Niets helpt, alleen mijn behang is interessant.
Een muur met glad behang is niet interessant. Wel behang waar houtvezels in zijn verwerkt.
Als ik een krabgedeelte tegen te muur plaats gaat ze daarnaast krabben.
Dit heeft natuurlijk tevens tot gevolg dat de poes ook lange nagels heeft.
De enige oplossing volgens de dierenarts is de nagels eruit halen maar wie doet dit nu? Ik niet dus.
Wie heeft er een oplossing.
Emje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2010 17:44

Re: Behang krabben

Bericht door Emje »

Nou das toevallig, mijn kitten van bijna 7 maanden heeft afgelopen weekend ontdekt.
Voor 3 maanden nergens aangekomen en nu in de gang n ietsie klein los stukje ontdekt!
Ik heb maar 1 oplossing, op bepaalde plekken n stuk vloerbedekking tegen de muur en als je ziet krabben de water sproeier erop, steeds maar weer.

Emje
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Behang krabben

Bericht door pearlsofpassion »

Zeker zien dat er geen stukken los hangen. Ik plak ze met tape terug vast.

Heb je ze de krabpaal aangeleerd? Dus steeds als ze ergens anders krabben op de krabpaal zetten? Even met de pootjes zachtjes over de paal wrijven om zo de krabgeur af te zetten? En dat een paar dagen achtereen, niet verwachten dat het op een dag in orde is.
Heel consequent zijn. Ik denk dat proberen afleren weinig effect heeft. Ze moeten vooral leren waar ze wel mogen krabben.
En dus niet uitdagen met losse stukken.

zeeeend: heb je de poes al vanaf ze klein was of pas recent? Heeft ze dit altijd gedaan? Krabte ze vroeger wel op de krabpaal?
Nagels zeker niet laten trekken he!! Dat is vreselijk! Naast de pijn kunnen ze zich dan ook niet meer schrap zetten of iets vast houden.
Desnoods moet je ze regelmatig knippen he, er zijn hier nog mensen genoeg die dat doen. Kijk eens verder naar topic hierover.

Geld trouwens voor jullie beide: er zijn hier nog topics over te vinden waar tips instaan. Kijk daar eens in rond.
Veel plezier op dit forum. :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Behang krabben

Bericht door castratenkoor »

Ik heb maar één advies - alle behang eraf en stucken die muren.
Ont-nagelen niet doen inderdaad dat is beestachtig!@
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Behang krabben

Bericht door ]-marjolein-[ »

Ik sluit me aan bij Valerie en Dinie...als het niet lukt de kat te laten zien waar ze wel aan mag krabben behang eraf, dan weet je zeker dat ze het niet meer doet ;-)
Het verbaast me trouwens dat een dierenarts met ontnagelen komt...wij hebben wel eens klanten in de praktijk gehad die vragen of dat kon maar geen haar op ons hoofd die eraan denkt, maar een dierenarts die er zelf mee komt... :???: Volgens mij mag het niet eens in Nederland.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Behang krabben

Bericht door Catfish »

Ontnagelen?! Hoe barbaars kan het (weer) worden?! En vomgens mij is het inderdaad verboden in Nl, dus wat een achterlijke DA...
Mijn behang was er ook ooit zo aan toe, dus ik had ook een keuze. Het is behang krabben geworden.
Nog nooit gehoord van iemand (wie weet hier? Laat je horen!) die behang krabben af heeft kunnen leren.
Dus mijn advies: zelf krabben, en evt. een leuk kleurtje erop.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Behang krabben

Bericht door pearlsofpassion »

Wel, die kitten-jongens van mij doen het wel als een stukje los hangt. Maar ik heb er zo'n plastic dikke tape op geplakt en nu doen ze het niet meer. Heb me maar een paar keer een beetje boos gemaakt (niet heel erg maar genoeg om duidelijk te maken dat ik het niet wil) en ze op de krabpaal gezet. Ik weet niet of het de tape is, maar als er ergens een hoekje omkrult is het wel on-weer-staan-baar. :-)
Mss was ik er gewoon op tijd bij. Ik kan mij goed voorstellen dat eens ze het echt gewoon zijn, je het ze niet zomaar meer afgeleerd krijgt. Maar dat is eigenlijk ook zo met meubel- of mat-krabben... ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
JC Anja

Re: Behang krabben

Bericht door JC Anja »

Mijn Roos heeft het ook ontdekt.Ik dacht eerst dat het met aandacht te kort had te maken,maar ik ben sinds juli thuis en in de ziektewet en ze doet het nog steeds.
Heb wel haar nageltjes laten knippen bij de DA. Niet laten ontnagelen hoor. Stukje eraf, omdat ze me soms zo vanuit het niets in mijn nek springt.

Ik denk dus dat we echt een kitten met gedragsproblemen hebben. Wat te doen?????
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Behang krabben

Bericht door pearlsofpassion »

Anja, mag ik zeggen dat ik het gevoel heb dat je Roos té veel wil opvoeden? Dat heeft uiteindelijk het omgekeerde effect.

Je hebt bewust gekozen voor een kitten alleen. Je hebt in andere topics toch ook kunnen lezen dat dat problemen zou kunnen geven. Je zou van een kitten alleen moeten weten dat je ze veel meer moet toelaten omdat ze zich nu eenmaal alleen moeten bezig houden en dus sneller vervelen. Het in de nek springen is duidelijk speelgedrag. Ze wil aanvallen en jagen, zoals ze normaal met een vriendje zou doen.
Ik weet dat dit enorm aanvallend overkomt, ik weet niet hoe ik het beter kan formuleren, maar ik wil dat je weet dat ik het zo helemaal niet bedoel! Ik hoop dat je het zo kan lezen en ik je niet met een heel slecht gevoel of boos gevoel opzadel!
Ik weet dat je het beste voor Roos wil en ik hoop dan ook dat je een evenwicht kan vinden tussen haar vrijheid geven en toch leefbaar houden in huis.

Ik hoop dat je dit allemaal niet verkeerd oppakt! :???:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
JC Anja

Re: Behang krabben

Bericht door JC Anja »

Lieve Valerie,

Waarom zou ik boos zijn zeg?

IK vraag om raad en ik vind jouw berichtje juist heel lief.

Misschien, ik zeg misschien.....nemen we er ooit nog wel een kameraadje bij voor har. Maar dan moeten we eerst verhuisd zijn en weten hoe en waar we dan wonen.

Ik heb wel af en toe het gevoel, dat je niet zo meetelt als je maar één kat of poes hebt.Heb het idee soms dat ik me dan moet verdedigen. Maar ik vin jouw berichtje helemal niet naar bedoeld hoor. Liefs,Anja
emmyg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:08

Re: Behang krabben

Bericht door emmyg »

Tuurlijk tel je wel mee als je maar 1 poes hebt.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Behang krabben

Bericht door Catfish »

Anja, je telt volledig mee!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Behang krabben

Bericht door castratenkoor »

Iedereen telt evenveel mee of je nu 1 of 30 katten hebt.
Ik raad mensen altijd behang af als ze kat(ten) hebben of dat er nu 1 is of 8 zoals ik of 30.
Katten opvoeden werkt over het algemeen niet en nagels knippen daar doe ik persoonlijk niet aan.
Ze moeten zich in de ren ook in het hout kunnen vasthaken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Behang krabben

Bericht door pearlsofpassion »

Tuurlijk tel je evenveel mee! Wat maakt het nu uit hoeveel katten je hebt?

Ik ben blij dat je het goed opneemt. Ik hoop dat Roosje nog bijdraait en dat jullie elkaar leren begrijpen (eigenlijk wil dat zeggen dat jij haar moet begrijpen. ;-))

Veel succes
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
JC Anja

Re: Behang krabben

Bericht door JC Anja »

Dank voor jullie lieve woorden.

Ik kreeg van mijn broer te horen dat ze echt naar buiten moest nu, dat het een gedragsprobleem was. En dat vind ik dus nu juist zo eng en sneu als we ooit gaan verhuizen,moet ze aan een balkon wennen in plaats van een tuin nu. Pffff........moeilijk. Wil het beste voor Roos.Of zoals Dinie een ren maken.....
Plaats reactie