Behang krabben

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Behang krabben

Bericht door Catfish »

Dit is geen probleem wat je met naar buiten laten op kan lossen, ik kan eigenlijk bijzonder weinig bedenken wat je op die manier op kan lossen.....
Een kat hoeft echt niet naar buiten, ik heb hier drie gelukkige en actieve binnenkatten.
Al die gevaren buiten... Ik kon er niet aan wennen, vreselijk!
Roosje heeft jou en vast een hele berg speelgoed, dat is voldoende. ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Behang krabben

Bericht door castratenkoor »

Je broer kletst uit zijn nekharen. Een kat MOET niet naar buiten.
Gisteren naar Zoetermeer geweest om een bank te halen, uur heen en uur terug.
3 doodgereden katten gezien, de laatste was duidelijk net gebeurd aan de vacht te zien.
Een rode net als mijn Bram.
Ik word er beroerd van. Guttegut wat een lol zullen die drie gehad hebben, het is alleen maar van korte duur.
Wat ben ik blij met mijn ren!
Anja, mijn advies is, laat wat meer toe voor Roos, niet te veel verbieden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Behang krabben

Bericht door MarjanR »

Nou ja, ik denk inderdaad dat als je kat meer buiten is hij minder tijd heeft om aan jouw behang te krabben. Dat is een makkelijk rekensommetje he?
Trouwens, een platte kat krabt ook niet aan je behang. Opgelost!
Goh, die broer van jou snapt het ;)

Sorry iets te sarcastisch. Je broer heeft waarschijnlijk de beste bedoelingen met z'n idee.

Dat behang is gewoon te leuk.
Ik weet niet of de tip er al tussen staat, maar hang anders ballonnen op op de plek waar Roosje wil krabben. Een paar dagen laten hangen en ze zal waarschijnlijk d'r aandacht ergens anders op vestigen.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Behang krabben

Bericht door Adriana »

joepie joepie! ga je mee Maks?
toen mijn kleuters het hoorden dat er houtvezelbehang bestond, kropen ze zowat in de pc (er ligt er tegenwoordig eentje op de bovenrand van het beeldscherm..) om uit te vinden waar ze dat konden vinden, hihi!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Behang krabben

Bericht door MarjanR »

Hm, houtvezelbehang? Vinden katten dat geweldig?
Misschien een optie in m'n nieuwe appartement waar de "masterbedroom" wordt omgetoverd tot kattenkamer. Dus ik zou daar natuurlijk dat behang kunnen gebruiken.
Lijkt me echt heel grappig om die kleine meid tot bovenaan de muur te zien kruipen :lol:
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Glowy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 aug 2009 10:55

Re: Behang krabben

Bericht door Glowy »

Ik zou het ook met de plantenspuit proberen, zo hebben we het Glowy ook afgeleerd.
En aanvallen hahaha, Glowy komt vaak met een dikke staart en helemaal schuin springend op mijn zoon af...en dan hops daar "valt ze hem aan" dan vraag ik me soms af wie meer plezier heeft.
Ik heb ook maar een kat, en ik wil er ook geen meer bij.
Glowy was naar een heel goed kattenhotel geweest toen wij in de zomer op vakantie gingen.
Toen we haar gingen ophalen vertelde die mw dat Glowy niet goed met andere katten overweg kan.
Ze is alles behalve bang, ze doet ook waar ze zin in heeft, maar ze vind andere katten maar niks.
Dus ga ik me die ellende niet onnodig op de hals halen.
Glowy is happy bij ons, wij zijn happy met haar.
En ik werk vanuit huis, dus ze is nooit alleen.
Ik zou het voor mezelf leuk vinden om er nog een kitten bij te nemen, maar ik zie het aan de kat van een kennis.
Ze hebben er een kitten bijgenomen, en de kitten ligt heerlijk in huis, en de kat die hun eerder hadden komt niet meer naar binnen.
Dus voor Glowy hoef ik het niet te doen.
JC Anja

Re: Behang krabben

Bericht door JC Anja »

Dank voor jullie tips. Die van de ballonnen ga ik zeker toepassen.

In de herfstvakantie gaan we een midweek weg. In augustus zijn we ook een week weggeweest,namen Roos mee....is geen succes geworden. 3 x ontsnapt...en dat voor een binnenkat, stres alom.

Nu blijft ze lekker in haar eigen huis, er komt iemand van de kattenoppas aan huis. Verzorgt haar water en voer en kattenbak en blijft ook nog een half uurtje spelen en de visjes voer geven. Heerlijk dat het zo is opgelost.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Behang krabben

Bericht door MarjanR »

Oh, wat een top idee!
Ja, je kunt je beestje beter in z'n vertrouwde omgeving laten.

Laat me weten wat ze doet met de ballonnen ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Glowy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 aug 2009 10:55

Re: Behang krabben

Bericht door Glowy »

Je moet er toch niet aan denken dat je kat weg loopt en verdwaald in een vreemd oord
Ik vind ook dat je het goed geregeld heb.
JC Anja

Re: Behang krabben

Bericht door JC Anja »

Dank jullie wel voor de reacties. Liefs,Anja
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Behang krabben

Bericht door nellebel »

Mijn flippie is ook alleen. Ze krabt soms aan de muur (spachtelputs) vind ze heerlijk om die kleine kruimeltjes eraf te halen. Ik heb haar dan ook steeds aan de krabpaal gezet en het werkte. Ze doet het bijna niet meer.
Overdag is ze een paar uurtjes alleen. Ik heb aan de stoelen allemaal muisjes gehangen aan touwtjes (niet te lang zodat ze er niet verstrikt in kan raken), en overal speeltjes verstopt. Verder heeft ze allerlei verstopplekjes (achter kastjes, onder dekentjes). En als ik dan thuiskom is het eerst even samen knuffelelen (vind ze heerlijk) en dan gaat ze het liefste lekker slapen, dus volgens mij vermaakt ze zich prima alleen thuis. Als ik wel thuis ben speelt ze ook vaak alleen, of ze gaat mij achtervolgen en bespringen terwijl ik het huis schoonmaak. Niets leuker als achter de deur vandaan springen terwijl het vrouwtje zich een ongeluk schrikt. Maar andersom precies hetzelfde. Mijn vorige kat vond het ook heerlijk om samen te poetsen. Achter de plumeau aan, op de stofdoek gaan liggen, en vooral lekkere muziek aan en samen zingen. Zo krijg ik mijn huis schoon en de kat heeft genoeg te spelen.
gr wen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
JC Anja

Re: Behang krabben

Bericht door JC Anja »

Een paperclip of elastiekje vind ze nu ineens het einde. Of een wattenstaafje. Maar alleen als ik er bij ben hoor. Als ik weg ben, moet ze het met de balletjes,muisjes,proppen papier, de Albert Heinzak en de groene verpakkingslinten van Zoo plus doen en haar krabpaal niet te vergeten.
Gebruikersavatar
Dollie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:04
Locatie: Groningen

Re: Behang krabben

Bericht door Dollie »

Nora heeft ook een los hoekje ontdekt op mijn slaapkamer. Het enige wat helpt is boos roepen en dat helpt omdat ze daar gigantisch van schrikt, wil niet weten wat er zo af en toe met die kat gebeurt is. 'k Zal het maar goed vastplakken en hopen dat ze vannacht doorslaapt.

Maar nagels verwijderen? KAN dat? Da's toch barbaars..... :shock: :shock: :shock:
JC Anja

Re: Behang krabben

Bericht door JC Anja »

Nagels verwijder ik niet,maar zorg wel dat ze kort zijn.Heb het bij de dierenarts laten voor doen en nu kan ik het voortaan zelf bij houden.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Behang krabben

Bericht door Kattenbella »

Maffe dierenarts die het al duft aan te kaarten nagels te verwijderen :???:

Ik heb hier de muren gevrefd met verf met zand? Het groffe spul, geoon over het behang heen. Sindsdien hangt alle keurig aan de muur ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie