Het straffen van kittens

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tomcat Knabbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2010 19:10
Locatie: B Oostende

Re: Het straffen van kittens

Bericht door tomcat Knabbel »

Gisteren, na het werk ging ik nog naar delhaize want mijn schatten hun vers vleesje was op.
Er was daar blijkbaar een zoete inval geweest (die toeristen hé), gevolg geen lamsschenkel meer. Ik kocht dan maar ineens een ganse lamsbout. Eens thuis heb ik deze netjes in stukjes gesneden en in parten verdeeld om vervolgens netjes vacuum in de frigo te stoppen. Maar denk nou niet dat er ook maar één poes op het aanrecht sprong, goed wetende dat het om hun vleesje ging. Nee hoor, een dansende bende rond mij op de grond ja. ;-)

Kiwi jouw verhaal met Kiiro en catterpillar doet me vermoeden dat beide jou in hun zak hebben. :icon_shifty: Ik vrees dat het jou een beetje ontbreekt aan gezag...
De leeftijd maakt niet veel uit, jouw schatten weten maar al te goed wat "nee" betekent. Maar ze weten onderhand wel dat die "nee" van jou goed te doorstaan valt.
Ik stel voor dat je jouw "nee" wat meer betekenis geeft.

Hoe je dat doet maak je zelf maar uit, je moet er jou zelf tenslotte ook goed bij voelen.

Mollie 4j en Chica 8j komen van mijn beste vriendin en daar mochten ze op zowat alles springen. :shock: Niet zo bij mij zulle, bij Mollie was een duidelijke "nee" voldoende omdat te stellen. :grin: Chica daarentegen :evil: .... wel toen ze op de kast was gesprongen sproeide ik haar es stevig op de snoet toen ik "nee" zei.... Ze wist gisteren opeens erg goed wat "nee" betekend toen ze op de salontafel sprong en dat zonder de plantenspuit.
MVG Pascal,
Knabbel brits korthaar bl. 2001 kater
Mollie scottisch fold bl/cré 2006 poes
hier 07/10
Shica scottisch fold bl. 2002 poes logé
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Het straffen van kittens

Bericht door jojo »

Volgens mij gaat'ie heel goed zo hoor Inkie. Nu nog zien vol te houden he, want die boef gaat je blijven uitproberen totdat het door gaat dringen dat het geen zin heeft om een lik menseneten te willen. Katten ... nooit saai :lol:
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Inkie »

hihi dank je

ze zijn nooit saai en o zo lief he! Als je een 30 minuten kroelsessie krijgt van 2 kittens bij t ontwaken smelt je hart ook gewoon :edrool:
als ze dan vervolgens op je bord afkomen moet ik ook wel grinniken hoor (misschien werkt mijn "nee" daarom niet zo goed haha) Hij droop af na een 3 waarschuwingen en een duwtje :edance: braaf he :P. Fendt had maar 1 "neeeeee" nodig haha, ach verschil moet er zijn.
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Kiwi »

tomcat Knabbel schreef: Kiwi jouw verhaal met Kiiro en catterpillar doet me vermoeden dat beide jou in hun zak hebben. :icon_shifty: Ik vrees dat het jou een beetje ontbreekt aan gezag...
Hey Caterpillar is niet van mij :lol:

En gezag..tja..je wilt toch voorzichtig doen met zo'n kitten. Vind het gewoon niet zo leuk om mijn stem te verheffen. Nu wel een paar keer gedaan en na 2x ofzo deinst ze al terug. Nouja we zien wel. :eeh:
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Inkie »

ja Catje is van mij hoor! Kiiro is van Kiwi
Ik verhef trouwens de 1e keer mn stem niet echt. gewoon een kort en krachtig "nee" (voor fendt doet dat hm al) Ik denk niet dat t met gezag te maken heeft als de ene kat wel luistert en de andere niet, t zal meer in de ondeugendheid en doorzettingsvermogen van de kat zitten.
Kiiro en Cat overwegen gewoon heel tactisch of ze NOG een aanval zullen plegen op de borden of dat ze dat beter niet kunnen doen.
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Gebruikersavatar
tomcat Knabbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2010 19:10
Locatie: B Oostende

Re: Het straffen van kittens

Bericht door tomcat Knabbel »

Jullie doen maar waar je jou het best bij voelt. Jullie zijn uiteindelijk toch het best geplaatst om de sloeber in kwestie in te schatten hé. :smile:

Jullie gaan er blijkbaar op voorruit, dus dat zit al snor. :grin:

Die blik doet je altijd smelten hé, ze weten maar al te goed wat met hun charme aan te vangen. Maar dat is nou precies zo fijn aan hun, katjes hebben een duidelijke wil, dus elke dag opnieuw beste beentje voorzetten om hun hartje te veroveren hé. ;-)
MVG Pascal,
Knabbel brits korthaar bl. 2001 kater
Mollie scottisch fold bl/cré 2006 poes
hier 07/10
Shica scottisch fold bl. 2002 poes logé
Tari
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2010 09:05
Locatie: Sint-Truiden (B)

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Tari »

Ik heb sinds 6 weken, twee kittens. Heel leuk maar één er van is wel echt een stiekeme deugniet. Ze weet dat ze niet op de tafel en/of aanrecht mag maar ze doet het dus stiekem als we het niet zien. Of als ze denkt dat we het niet zien. Daarnaast komt nog dat ze super super snel is dus snappen kunnen we haar amper, we zien (of horen) haar nog er vanaf springen maar dan is het kwaad al geschied natuurlijk. Als ze nog maar denkt dat er iemand in de buurt is, schiet ze al weg van het verbodene. Ik zorg er voor dat er niks op het aanrecht of tafel ligt dat aantrekkelijk is voor haar maar het idee om een kat op het aanrecht en tafel te hebben lopen, vind ik niet zo fijn. Wat kan ik doen om haar dit af te leren? Dus dat ze het helemaal niet meer doet, ook niet stiekem.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Het straffen van kittens

Bericht door MarjanR »

Hi Tari,

Als je dit hele topic doorleest kun je 2 conclusies trekken.
1. Je hebt katten in huis en die doen nou eenmaal dingen die niet mogen, ZEKER als je niet kijkt.
2. Je hebt katten in huis, zorg dat je huis cat-proof is

Mijn katten waren (en 1 is nog steeds) voorbeeld katten.
Joop (oude kater) heeft mijn katten opgevoed, en die wist heel goed wat de regels waren.
1. Als ze nee zegt, dan bedoeld ze dat ook zo :!:
2. Geen stoute dingen doen .... waar ze bij is 8-)
3. Als je dan toch stout doet, meteen stoppen en heel zielig kijken als ze nee zegt (wahahahaha).

Dus; mijn katten komen niet op het aanrecht of op tafel... waar ik bij ben.
Bij thuiskomst loop ik naar de keuken om daar eerst een lap over heen te halen. Dan ga ik koken.
Daarna krijgt de eettafel een lapje zodat we kunnen eten.
Dan krijgt de salon tafel een lapje, zodat we haarvrij kunnen knabbelen en drinken.
En de katten? Die denken dat ik niet doorheb dat ze op het aanrecht of tafel liggen, staan, spelen etc. :lol:
Een perfect kattenhuishouden waar iedereen heel gelukkig is.
(ik zorg ook dat er niets lekkers op de tafel of aanrecht ligt als ik wegga)

PS ik heb met Moos echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geduld moeten hebben.
En nog is hij wel eens heel stout en dan kijken we elkaar eens heel diep aan met een blik van "je weet het" en dan komt hij snel naar me toe om een kopje te geven en te slijmen.
Bedelen doet hij ook soms.... tja, bij hem krijg ik het er nooit helemaal uit.
Maar dat maakt hem wel zo leuk :-P

Oh, en met dat hele zielige kijken kregen ze mij ook nog wel eens zover dat "dat ene" (wat dat ook moge zijn op dat moment) heeeeeel af en toe toch wel mocht.
Daarmee sneed ik mezelf altijd in de vingers aangezien ze er dan vanuit gaan dat het een volgende keer ook mag. Dus wees consequent.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Het straffen van kittens

Bericht door ayla »

ik heb ook een hardleerse Felix hier, maar het gaat steeds beter. Hij weet dondersgoed wat wel en niet mag, al probeert hij het nog wel af en toe, op schoot klimmen als ik aan het eten ben. Ik ben dan consequent, zeg NEE en zet hem weg. Dit gaat nu echt super! Hij kijkt nu alleen nog maar van een afstandje. Meneer springt ondertussen niet meer op het aanrecht ( 1x een mengsel van zwarte peper en knoflook) en maakt de prullenbak niet meer open dankzij het zelfde middel.
Garfield hoef ik enkel maar naar te kijken en weg is hij.
Ondertussen weten de katjes,als wij gaan eten, lief liggen en slapen maar! En daarna kroelen en knuffelen. Ze weten dat ze geen of weinig aandacht krijgen tijdens het eten.

ik heb een plantenspuit geprobeerd in het verleden maar vond dit zelf niet fijn om te gebruiken en het deed niets, dus die is enkel nog voor de plantjes.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Adriana »

zeer grove, zeer kat-onvriendelijke maatregelen, anders zal het je niet lukken..

en intussen bedenken dat je altijd een soplap over je aanrecht moet halen voordat je daar gaat beginnen, denk ik..

t kan ook aandacht vragen zijn en als je dat negeert, dan slijt het op den duur.

enne, de ene kat doet het wel en de andere taalt er niet naar..

en we hebben hier heel heel erg veel berichten over,
lees die eens na voor nog wat tips.. de meesten van ons hebben het al lang opgegeven,
willen niet constant voor politieagentje spelen..

(en ik zie intussen de reactie van MarjanR en die van ayla en zo is het maar net,
catproof huis en zelf ook catproof worden, denk ik!)

wij hebben een klein handdoekje op t rechter aanrecht liggen en daar zit Mo op en hij weet dat ik liever niet wil dat hij overloopt naar links,..
maar ach, ik ben niet vies van MoMo en die paar kattenharen, die zweven ook in de lucht..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Tari
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2010 09:05
Locatie: Sint-Truiden (B)

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Tari »

Dat ik katten in huis heb, weet ik :) naast die 2 kittens heb ik ook nog een oude kater. plus nog 4 hondjes maar dat even terzijde. Dat mijn behang vol krassen staat, mijn banken gaatjes hebben, de gordijnen het moeten ontgelden, dat vind ik op zich niet eens zo erg. Dat weet je als je katten in huis haalt en ik heb al altijd katten gehad ;) Het enige dat ik Nisha wil afleren is op het aanrecht en tafel gaan zitten, voor de rest ben ik volgens mij dan toch, niet eens zo moeilijk. En natuurlijk doe ik die dingen ook die hier worden gezegd; aanrecht tig keer per dag afvegen, tafels afwrijven en zo. :)
De andere katten hebben het inderdaad nooit gedaan dus het zal niet aan de opvoeding liggen :D
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Het straffen van kittens

Bericht door MarjanR »

Of het karaktertje.... je kunt je lol op dus :D
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Tari
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2010 09:05
Locatie: Sint-Truiden (B)

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Tari »

Of de kleur... het is een roodharig tijgertje, zeggen ze toch wel vaker dat roodharige ondeugender zijn? alhoewel, Noechie is ook rood (wel een andere tint) en die is speels zoals een kitten hoort te zijn maar geen stiekeme dingen. Of ze is nog slimmer en we zien het van haar al helemaal niet.
Ik zal proberen foto's te plaatsen van de kittens. (Nisha en Noechie heten ze)
Emje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2010 17:44

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Emje »

Mijn eerdere katten zijn hier geboren, dus vanaf t begin leren kennen en inschatten.
Vrij vroeg begonnen met nee zeggen en na 2 maanden redelijk streng geweest.
een aantal dingen hier tot verboden terrein verklaard en weken aan n stuk stug volgehouden.
en jaaaa, hele gehoorzame katten.
Wat ze s'nachts deden weet ik natuurlijk niet :lol:
maar overdag was ik n strenge kattenmoeder tot ze t redelijk doorhadden, wat nee betekende.


Nu heb ik 2 meiden en ik doe t zelfde.
De mama luistert heel goed, t kind iets minder.
als ik haar iets verbied, kijkt ze me aan van : Hoezo?
Maar ze is pas 5 maanden, dus ik doe nog ff door met strikt zijn!

Emje
kellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 aug 2010 23:20

Re: Het straffen van kittens

Bericht door kellie »

ik heb 2 kittens en de een is ook hardleers elke keer als we zitten te eten komt ze op tafel,maar we zetten haar er steeds weer af na 6x geeft ze het toch op,maar de volgende dag weer hetzelfde.dus volhouden maar.de ander komt ook op de aanrecht maar als ik haar naam roep en opsta is ze er weer vanaf.dus ze weet het wel.maar de volhouder wint.
Plaats reactie