Mijn kat loopt bij de buren naar binnen

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Kimmiej1984
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2009 09:33

Re: Mijn kat loopt bij de buren naar binnen

Bericht door Kimmiej1984 »

Hoi,

"Mijn kat loopt bij de buren naar binnen" is bij mij, "de kat van de buren loopt bij mij naar binnen".

Onze buren hebben een hele lieve kat. Toen ik er net kwam wonen heb ik hem aangehaald.
Hij was na een tijdje kind aan huis maar inmiddels levert dat veel problemen op.
Onze buren zijn bijna nooit thuis en de kat loopt de hele dag buiten.
Heel eerlijk heb ik ook het vermoeden dat hij niet zo veel te eten krijgt want hij is super mager.

Als hij ook maar het kleinste vermoeden heeft dat wij thuis zijn, staat hij bij ons voor de deur.
Hij jankt, gilt, schreeuwt en krabt aan de deur. Omdat ik veel thuis werk, is dit ontzettend irritant.
Ik kan ook, met dit mooie weer, de deur niet open zetten omdat hij dan binnenloopt.
Het is dan ook niet zo dat hij gewoon ergens gaat liggen. NEE, hij blijft gillen om aandacht en loopt je voor de voeten.
Als ik hem buiten zet en hem probeer af te schrikken, probeert hij het 5 minuten later gewoon weer.

Het is zo'n lieverd en omdat ik denk dat hij thuis niet goed verzorgd wordt, vind ik hem heel zielig.
Ik kan het bijna niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te jagen maar hij zit me vreselijk in de weg.
Bovendien ben ik eigenlijk ook nog eens allergisch voor katten dus dat schiet al helemaal niet op.

Inmiddels probeer ik hem al ruim een maand gewoon compleet te negeren.
Niet meer tegen hem praten, niet meer binnenlaten, negerena ls hij in de tuin loopt, geen lekkers meer geven.
Dit heeft totaal geen effect, hij blijft maar terug komen.

Het is kwart voor 10 en hij heeft al 4x voor de deur staan schreeuwen vanmorgen.

Heeft iemand een idee hoe ik hem voorgoed "wegkrijg" uit mijn huis/tuin?

Groetjes!
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Mijn kat loopt bij de buren naar binnen

Bericht door Nyncke »

Flinke plens water?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn kat loopt bij de buren naar binnen

Bericht door Kattenbella »

Buren aanspreken? Kijken hoe ze reageren.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Mijn kat loopt bij de buren naar binnen

Bericht door lievelijn »

hem een x flink laten schrikken kan ook helpen :roll: misschien niet zo leuk maar als je er echt last van hebt wellicht een oplossing. x met flink wat lawaai de pannendeksels laten vallen ofzo..
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mijn kat loopt bij de buren naar binnen

Bericht door Cari »

Ik zou inderdaad proberen de buren er eens over aan te spreken. Heel vervelend om te doen, dat wel. Ik vrees dat ze ook niet veel om de kat geven, als hij altijd van JOU aandacht wil en er ook al mager gaat uizien :-( Als ze inderdaad niets om hem/haar blijken te geven, zijn er ook nog andere opties ;-) . Maar ze zeggen altijd "Eerst praten !"
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Mijn kat loopt bij de buren naar binnen

Bericht door Umimeis »

Ik zou inderdaad ook de buren erop aanspreken en ook zeggen dat je hem veel te mager uit vind zien.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: mijn kat loopt bij de buren naar binnen

Bericht door Nyncke »

Peachy schreef:Ik weet niet of het probleem inmiddels is opgelost, maar ik lees overal dat katten een hekel hebben aan citroen lucht, dus als de buren de kat buiten willen houden kunnen ze misschien iets kopen wat citroenlucht verspreid in huis? Ik denk namelijk niet dat ze zelf citroen zo vies vinden ruiken..
Ik heb een citroengeranium in de slaapkamer.

Het werkt wel tegen muggen, als ik er een hoor zet ik de plant naast mijn hoofd, daarna hoor ik ze in ieder geval niet meer. De volgende dag vind ik er ook geen in de slaapkamer.
Bijkomend voordeel, als je geprikt wordt, haal je zo'n blaadje eraf, kneust dat en dan over het bultje, haalt de jeuk weg.

Maar verder mijn honden en katten trekken zich niks van de plant aan.

Kimmiej1984
Ik ben trouwens wel benieuwd of je nog iets gedaan hebt met de buren.
Asta en Oliver
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2020 15:24

Re: Mijn kat loopt bij de buren naar binnen

Bericht door Asta en Oliver »

Mijn (dove)kat Asta heeft ook ontdekt dat hij via de dakgoot naar de buren kan, om daar uitgebreid op bed te gaan liggen slapen. Wij in paniek en als de dood dat hij onder een auto is gekomen of dat hij is meegenomen door iemand. 😸

Ik las hier mee voor tips 😅 Lawaai maken gaat niet werken en hij is dol op water... Ik denk dat ik maar een hor ga plaatsen, zodat hij niet via de voorzijde naar de buren kan...
Plaats reactie