Kat speelt met waterbak

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
dannyvv
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2007 23:01

Kat speelt met waterbak

Bericht door dannyvv »

Ik heb 2 katten, en 1 daarvan is gek op water.
Hij zet ze voetje in zn waterbak, en gooit dan al het water eruit, waardoor hij en de keukenvloer dagelijks erg nat is.
Kat kan niet naar buiten, kan daar dus ook geen bak met water zetten, wie heeft er een oplossing voor?

Groeten Danny.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kat speelt met waterbak

Bericht door Kattenbella »

Is het zo erg dat de vloer een beetje nat wordt? je kat heeft dikke pret en je kan het toch een beetje opdweilen?

Als je vloer kwetsbaar is zou je misschien een stukje zeil of zoiets onder een teiltje kunnen leggen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Re: Kat speelt met waterbak

Bericht door fvddungen »

Als het vooral nat wordt omdat de kat de waterbak door de keuken zwiept zou je kunnen overwegen om een stenen bakje te nemen. Die is stuk zwaarder, zodat de kat deze niet zo hard door de keuken kan bewegen.
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Re: Kat speelt met waterbak

Bericht door GiNi »

Ik heb hetzelfde met mijn poezen. De kleinste vindt het een leuk spelletje om al het water uit de drinkbak te halen. Een zware drinkbak is geen oplossing, ze "schept" het er gewoon uit. Op zich geen probleem, ik heb er een handdoek onder gelegd en kan wel leven met een beetje water op de vloer... Maar ik zit er harder mee in dat ze vaak zonder water zitten!! Ik ben regelmatig de hele dag weg en als ik dan 's avonds of 's nachts thuis kom, zijn ze helemaal zotgedraaid omdat ze dorst hebben... Ze krijgen droogvoer dus hebben eigl continu nood aan water en heb schrik voor nierproblemen.
Ik heb al zitten denken aan een oplossing. Heb al geprobeerd van hen heel veel water te geven ("ze houdt dat toch niet vol?" toch wel!), en probeer hen nu gewoon vaak een beetje water te geven (maar is dus geen oplossing als ik de hele dag weg ben).
Ik kom enkel op zo'n waterfontein als oplossing, maar vind dat enorm duur voor wat het is en zie mezelf dat nog niet meteen kopen. Iemand van jullie soms een ideetje? Het zou me enorm veel verder helpen!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Kat speelt met waterbak

Bericht door Lotte »

Misschien werkt het om op verschillende plaatsen een bakje neer te zetten?

Onze kater speelt ook graag met water, hiervoor heeft hij in de keuken een teil met water staan (en krijg dat maar eens leeg!)
In de kamer staat dan de fontein en daar speelt hij niet mee.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Petra5
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jan 2003 12:42
Locatie: Beets (Nh)

Re: Kat speelt met waterbak

Bericht door Petra5 »

Mijn Sammie heeft dat ook en wat ik ook probeer het is niet af te leren.
Nu staat het waterbakje een zware stenen, dus in de badkamer en meestal word het ook de hele ruimte doorgesleept.
Gelukkig zit er een afvoertje in de vloer.

Groetjes Petra
De kat eet graag vis, maar ze heeft er geen natte pootjes voor over. (13e- eeuws spreekwoord)
Tygra
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2008 16:18

Re: Kat speelt met waterbak

Bericht door Tygra »

Met ons kat in de buurt kunnen we ook niet afwassen of in bad gaan ze. De kraan gaat nog maar open of de kat zit al in het water te spelen. Kei leuk vinden wij dat en het dweilen nemen we er dan maar al te graag bij
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Kat speelt met waterbak

Bericht door Seemy »

In de bijkeuken laat ik regelmatig de wasbak vol lopen met een laagje water en dan leeft meneer zich helemaal uit! Echt leuk, vooral als je er een pingpong balletje op laat drijven :lol:
Alleen om ernaar te kijken is al zo leuk! En hij heeft me een plezier!

Het is daarna wel een natte bende, maar ach dat is toch zo weer drooggemaakt en gedweild wat op de vloer nat is geworden. Het is maar water denk ik dan, en een heeeeel klein beetje werk om het droog te maken :pdtink: ...

Zijn waterbakje daar speelt hij (nog) niet mee.

Als er ergens maar een kraan in huis open gaat dan zit hij er gelijk bij!! Water fascineerd!!

Groetjes Seemy
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Kat speelt met waterbak

Bericht door yana »

Is een waterfontein een idee? Kan je kat daarmee spelen en laat hij misschien het bakje met rust. :lol:
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kat speelt met waterbak

Bericht door lievelijn »

haha Vlinder houdt ook van spelen met haar water :) water van je poot slurpen is toch veel leuker dan zo uit je bakje! als wij gaan douchen, wil ze persee meekijken, en dan de drupels van de rand aflikken hihi , in de wasbak spelen is inderdaad ook erg leuk :) ik heb gewoon een placemetje onder haar bakje dat op de houten vloer staat, misschien helpt dit ook tegen het meeste water bij jou...
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kat speelt met waterbak

Bericht door Leonie89 »

yana schreef:Is een waterfontein een idee? Kan je kat daarmee spelen en laat hij misschien het bakje met rust. :lol:
wij hebben er vorige week een aangeschaft en bij ons is het een succes! ze speelde niet met het waterbakje, maar we wilden gewoon wat extra luxe en dat ze misschien wat meer zou gaan drinken.. dat doet ze, denken we, aar ze speelt er iniedergeval veel mee!!
wij hebben de cat-it.. een aanrader zou ik dus zeggen :)
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kat speelt met waterbak

Bericht door evaleeuw »

Ik ben bang dat de vragensteller in kwestie al is afgehaakt :lol: het bericht stamt uit feb '08!
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Kat speelt met waterbak

Bericht door Muizenis »

Ik ben bang dat de vragensteller in kwestie al is afgehaakt het bericht stamt uit feb '08!
:lol: Zeer oplettend! :lol:

Maar... nog steeds nuttig en vooral grappig om te lezen. Sofie vindt een gevulde gieter met water onweerstaanbaar ze slaat net zolang met haar pootje door het water totdat er allemaal bellen op verschijnen die dan weer kapot geslagen moeten worden...

Ik heb hier meerdere keren het woord fontein voorbij zien komen. Is dat een gewone fontein? Of is die speciaal voor katten? Wie kan me dit vertellen?

Groet, Pauline :cathappy: :thup:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
1nge
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 okt 2008 17:52

Re: Kat speelt met waterbak

Bericht door 1nge »

Cody kan er ook wat van,hij duikt in de wc pot ,de wasmachine moet ik ook dicht houden,en douchewater vindt hij ook niet eng.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kat speelt met waterbak

Bericht door lievelijn »

Muizenis schreef: Ik heb hier meerdere keren het woord fontein voorbij zien komen. Is dat een gewone fontein? Of is die speciaal voor katten? Wie kan me dit vertellen?

Groet, Pauline :cathappy: :thup:
het gaat hier om een kattendrinkfontein... waarvan deze volgens mij de best vertegenwoordigde her op het forum is

Afbeelding

zoek anders ook eens op cat it :D in de forum index
ik <3 Vlinder
Plaats reactie