Hangen in de gordijnen

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Lietje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2008 21:14

Hangen in de gordijnen

Bericht door Lietje »

Ik weet niet of dit onderwerp er al tussenstond ( kon het niet vinden) dus plaats hem dan opnieuw.

Ik heb sinds een paar weken een kei lieve kitten.
Alleen ze vind het erg leuk om in de gordijnen te hangen.
Ik hang ze nu al omhoog dat ze er niet bij kan maar dan heeft het gordijn ook geen functie meer. Heeft iemand voor mij een tip dat mijn poes uit de gordijnen blijft!!!!

groetjes Lietje en floortje
Claire68
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 dec 2007 11:10
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Claire68 »

Tja ik heb een boek van Vicky Halls gelezen, een kattendeskundige. Je moet dan andere dingen in huis hebben die net zo leuk zijn als de gordijnen. Bijvoorbeeld een stuk vloerbedekking tegen de muur aan, waar ze ook in kan hangen. Of spannende speeltoestellen. En dan elke keer als ze de gordijnen kiest dan hang je haar in het andere.
Lietje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2008 21:14

Bericht door Lietje »

tja ik heb pas een krabpaal voor haar aangeschaft, nu hangt ze teminste niet meer in mijn behang.
verder heb ik niet zo'n groot appartement, maar het is natuurlijk wel een idee om hem ergens anders in te laten hangen!!!
thanks

nog meer tips?
Gebruikersavatar
Brig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2003 12:36
Locatie: Lelystad

Bericht door Brig »

Dit probleem ken ik. Wij hebben ook een kat ( siamees) die in de gordijnen hangt. We hebben van alles gedaan om hem het af te leren, maar niets helpt. Negeren, boos worden ect.
We hebben een hele grote krabpaal in de kamer staan, maar het gordijn blijft zijn favoriet.
We proberen nu om als hij maar enigszins aanstalten maakt om in het gordijn te klimmen heel hard nee te roepen, maar hij is zo slim dat als we dan denken dat het gelukt is hij 3 seconden later er alsnog in hangt.
Gelukkig is hij de enige van de elf.

Brigitte
Gebruikersavatar
Pannonique
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 okt 2007 19:53
Locatie: Kalken

Bericht door Pannonique »

Ik heb ook een kitten die ervan houdt om in de gordijnen te hangen. Als ze aanstalten maakt om erin te springen, dan roepen we luid of geven een lichte tik. En het lijkt wel te helpen, ze heeft het nu al een hele tijd niet gedaan.
Reenqui
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2009 03:49

Re: Hangen in de gordijnen

Bericht door Reenqui »

Je wilt niet weten hoe mijn vitrage eruit ziet !!

Er zit een door de kits zelf aangebracht werkje in. Ik heb ze een jaar omhoog gehad en toen dacht ik dat het wel weer kon(kits waren inmiddels een jaar geweest) maar dus niet. Ik kan het ze ook niet afleren. Heb de hoop opgegeven en kijk over een jaar of 3 wel weer voor nieuwe gordijnen. Kan er eigenlijk ook niet zo mee zitten :oops:
Groetjes Geana,
Pluis,Quinten en Noa
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Hangen in de gordijnen

Bericht door Seemy »

Bij ons is het aan de voorkant bij de keuken ook zo erg... de vouwgordijnen daar hebben het zwaar te verduren, vooral als wij weg zijn volgens mij.
Een tijdje geleden wou ik nog nieuwe vouwgordijnen kopen, ff weer een ander kleurtje ofzo, maar ik doe het toch maar niet :roll: .
Hij hangt soms languit aan het vouwgordijn. Er zitten ook allemaal gaatjes, haakjes en puntjes in.
Toen we vrijdagavond thuis kwamen hing 1 hoek bovenaan ook al weer los (zit met klitteband vast, dus hij heeft er weer lekker in gehangen toen we weg waren)

Volgens mij als je langs ons huis rijdt/fietst/loopt en je ziet onze kat 'languit' letterlijk hangen tussen raam en gordijn dan ziet dat er niet uit :lol: :lol:

Ach, ik vind het niet leuk, maar ja, je kunt hem er toch niet voor straffen als je er niet bij bent.
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Hangen in de gordijnen

Bericht door Nyncke »

Haha Doortje hing met zwanger buikje boven in de gordijnen ;-)

Misschien maar tot ze een jaar oud is, oude gordijnen neerhangen ( bij kringloop vandaan..) waar je het niet erg vind om ze na een jaar weer door je mooie te vervangen.
Dan zijn ze meestal wel uitgeraasd.
Reenqui
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2009 03:49

Re: Hangen in de gordijnen

Bericht door Reenqui »

Hmmmm, hier waren ze na een jaar nog niet uitgeraasd hoor! Wij dachten ook na een jaar met de gordijnen omhoog te hebben gezeten;nu kan het wel weer. Maar niet dus. Inmiddels zijn ze 2 jaar geweest en af en toe gaat het nog mis. Dan zitten er 2 voor het raam op de vensterbank;1 aan deze kant van het gordijn en 1 aan de andere kant van het gordijn en goh dat is toch een leuk spelletje om elkaar dan te meppen.... :shock:
Maar zoals ik al zei;ik kan er niet zo mee zitten en kijk over 3 jaar wel weer voor nieuwe gordijnen.
Groetjes Geana,
Pluis,Quinten en Noa
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Hangen in de gordijnen

Bericht door Katrin »

Herkenbaar hoor, die problemen, vorig jaar liepen hier 4 kittens rond die het leuk vonden om Tarzan te spelen met mijn dure vitrage, binnenkort lopen hier 5 kittens rond die vast hetzelfde gaan doen :-(
Het maakt me verder echt niet uit, de bank en zo, ze doen maar.
Gelukkig weten mijn andere 3 katten wel dat het streng verboden is.
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Hangen in de gordijnen

Bericht door lizzy123 »

ik heb ongeveer de zelfde topic aangemaakt niet dat ik het erg vind. ik ben er juist blij mee! i heb nu nog meer info voor mijn lizzy hier vind je zelf miss ook nog we iets:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 25&t=19346
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Hangen in de gordijnen

Bericht door puck0906 »

plantenspuit! Ik hoef nog maar weinig de spuit te gebruiken. Vaak helpt het al om alleen pssssst te roepen! haha
Gebruikersavatar
MoniqueAmsterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:40
Locatie: Amsterdam

Re: Hangen in de gordijnen

Bericht door MoniqueAmsterdam »

Onze Emma hing ook graag in de gordijnen. Van de DA de tip gekregen iedere keer dat ze het deed om een bolletje sokken vlak naast haar te gooien en dan weg te kijken. Zo zou ze het in de gordijnen klimmen gaan associeren met een schrikreactie. Wij moesten wegkijken zodat ze niet door zou moeten hebben dat wij de reactie eigenlijk veroorzaakten. Emma klimt niet meer in de gordijnen! :grin:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hangen in de gordijnen

Bericht door Adriana »

bij ons hangt een katoenen vloerkleed van IKEA als klimwand verticaal tegen een deel van de achtermuur.
omdat er een ingebouwde kast en de koelkast (toegang naar de open keuken) achter zitten,
heb ik de bovenkant op een houten lat gezet en met rollertjes in een rail aan het plafond bevestigd.
ik kan het, soms met kat en al, heen en weer schuiven.
de katten klimmen hierin naar boven tot aan het plafond en weer terug.
en als ze neus/neus-contact willen als begroeting als ik heb geboodschapt, dan springen ze tot neus-hoogte vlak voordat ik langskom.

iedereen gelukkig, mijn katten kunnen naar hun aard doen wat ze af en toe willen
en ik hoef me nergens aan te ergeren of te proberen natuurlijk gedrag 'te corrigeren'.
verbieden kost nl erg veel tijd en geeft een rotsfeer en ze blijven het toch doen, zeker ook als ik er niet ben of 's nachts.
aan de onderkant is het kleed wat uitgewoond omdat Mo daar graag rechtop in klauwt of half in gaat hangen om zich te rekken
maar dat valt eigenlijk nauwelijks op.
de kleur is gebroken wit en het heeft een soort van raufaser-structuur en kleurt mooi bij de achterwand.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Karin57
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2018 12:35

Re: Hangen in de gordijnen

Bericht door Karin57 »

Zoals de meeste van ons wel weten, blijven de nageltjes gemakkelijk hangen in geweven stoffen. Dat werkt nu eenmaal niet. We hebben ooit vitrage gehad en destijds hadden we drie schatjes. De vitrage hing net een week en daarna was deze van boven tot onder helemaal gehaakt. Nu heb ik voor een raam raamdividers hangen. Dat zijn horizontale panelen van gestijfd stof. Daar haken de nagels niet gemakkelijk in. De panelen hang ik zó dat onze kitten er onder door kan kijken. Dat scheelt ook erg veel. De horizontale panelen zie je nog maar heel weinig.
Afbeelding
.
Plaats reactie