Poes maakt koelkast open

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gesloten
Gebruikersavatar
a3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2007 11:48
Locatie: Meppel

Poes maakt koelkast open

Bericht door a3 »

Ik weet niet of het topic elders al genoemd is (kon het niet vinden)

Een van onze katers heeft na vier jaar uitgevonden hoe de koelkast opengaat... Je kunt je de bende voorstellen die dat oplevert. (en een drietal blije, totaal niet hongerige poezen) Het is notabene een inbouwkoelkast dus het is niet zo dat ie zn nagels in het rubber zet en m zo opentrekt oid....

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Ik ben nog hard bezig met het zoeken van een oplossing; voorlopig staat er een stoel tegenaan als we aan het werk zijn.
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Bericht door berg »

Hoi hoi,

Mijn twee vorige katten maakten deuren, aanrechtkastjes en onze 'oude' koelkast open. Toen wij later een andere kregen onder vrieskast, boven koelkast, was het over. De aanrechtkastjes en deuren bleven wel favoriet. :smile:
Mijn huidige drie katten doen dat gelukkig niet.
Misschien een slot erop? Als ze een keer weten hoe met moet....
Succes.

Groeten,
Jootje.
Gebruikersavatar
Elja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2006 19:34
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Elja »

Er bestaat een zogenaamd 'kinderslot' voor op keukenkastjes (bijv. als er schoonmaakmiddelen in staan kun je dat gebruiken). Ik kan niet precies beschrijven hoe het eruit ziet, maar het zorgt in ieder geval dat de deur maar enkele centimeters open kan.

Ik weet niet of dat ook voor koelkasten bestaat? Misschien kun je eens bij de bouwmarkt of keukenhandel vragen?
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ja voor koelkasten zijn ook sluitingen te koop
inderdaad bij Bouwmarkt of bijvoorbeeld Prenatal verkrijgbaar
Moet er wel om lachen, ben je klaar mee zo'n stel smulpaapjes bij een half geplunderde koelkast :)
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Oooo wat moet dat vreselijk vervelend zijn!!

Ik dacht ook meteen aan die kindersloten. Of anders proberen om de klink (oid) met touw of zo vast zetten.

Bij ons staat de ijskast gelukkig net hoog genoeg van de grond om er niet gemakkelijk aan te kunnen.

Succes in ieder geval.
Gebruikersavatar
a3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2007 11:48
Locatie: Meppel

Bericht door a3 »

Ik moest ook lachen hoor, zeker de eerste keer dat ik thuiskwam en de bende zag (de poezen zelf lagen heerlijk te ronken op de bank natuurlijk) :lol:

Die kinderslotdingetjes ken ik, heb ik naar gekeken maar die werken niet op de koelkast. Zal nog eens bij de bouwmarkt vragen of er iets voor de koelkast is.

We krijgen in de herfst een nieuwe keuken, en ik heb het ontwerp dus al zo aangepast dat de koelkast hoog zit en de vriezer laag.... Hopelijk kunnen ze die niet openkrijgen (maar die trekken redelijk vacuum, dus dat zal wel niet)
Gebruikersavatar
Aranea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mei 2007 11:09
Locatie: Wuustwezel
Contacteer:

Bericht door Aranea »

:eshifty:

"Eén diepvriesdeur open!" Jawel, Nerrivik is het gelukt. Zij is verzot op ijsblokjes. Likken, over de keukenvloer schuiven, alle hoeken van de kamer laten zien, het niet meer terugvinden of niet meer interessant vinden (plasje water tot gevolg).

Gelukkig doet ze dit niet als we niet thuis zijn. Telkens ze de koelkast- of diepvriesdeur hoort, staat ze er om een ijsblokje in ontvangst te nemen. Doe je dit niet, vergeet je dit,... dan gaat binnen de 10 minuten de diepvriesdeur open!
Eerst eten dan de moraal
Gebruikersavatar
a3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2007 11:48
Locatie: Meppel

Bericht door a3 »

Nou dan lijkt er misschien niets anders op te zitten dan de proef op de som te nemen met de vriezer.... En anders moet er maar een schuifgrendeltje voor oid... T.rex heeft pas na vier jaar bij ons ontdekt hoe de koelkast te openen, laten we hopen dat het met de vriezer nog wat langer duurt
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

ik wil je niet nodeloos ongerust maken en het klinkt erg grappig een kat die een koelkast open krijgt, maar het is wel gevaarlijk.

Ik hete zomerdagen kan een kat een koelkast wel eens een koel plekje lijken en gaat ze d'r in liggen en wat als de deur dan toch weer dichtvalt?

Onderkoeling bij een kat lijkt me niet zo leuk. Dus inderdaad ik zou snel een slotje zoeken.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
a3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2007 11:48
Locatie: Meppel

Bericht door a3 »

zo had ik er nog niet naar gekeken, maar inderdaad ze zouden er verkoeling in kunnen zoeken op hete dagen... goed dat je het zegt, ik ga vanavond nog een haakje oid bevestigen
Gesloten