Kauwt op hout

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gesloten
Gebruikersavatar
Gilbert
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2007 10:39
Locatie: Tilburg

Kauwt op hout

Bericht door Gilbert »

Wie weet waarom katten op hout kauwen?

Gisteren liep Kitty in de tuin, we hebben daar een vlinderstruik staan die ik een tijd geleden flink heb terug gesnoeid. Nu staat daar nog een stuk stronk waar ze gisteren eerst haar nagels aan ging scherpen.
Daarna besloot ze om aan het einde van de stronkt te gaan knagen/kauwen. Even dacht ik dat het haar tandjes zouden zijn maar dien zien er goed uit.

Heeft iemand een idee waarom dat katten dit doen?

Groet, Linda, Kitty en Gilbert.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Goeie vraag! Ze doen het hier ook op uitstekende takjes enzo. Maar waarom??? :geenidee:
Gebruikersavatar
wendy f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 apr 2007 16:23

Bericht door wendy f »

Ik denk dat kittens dit misschien doen omdat ze aan het wisselen zijn. Dan voelt dat goed blijkbaar.

:catani:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Misschien om hun tanden op die manier schoon te houden?
Ik weet het eigenlijk ook niet, maar onze katten doen het ook wel op de dode takjes van een plant die we in huis hebben staan.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Kimba doet het vooral om te spelen, maar dat 'flossen' lijkt me ook niet vergezocht...

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
Gilbert
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2007 10:39
Locatie: Tilburg

Bericht door Gilbert »

Ben in ieder geval blij dat Kitty niet de enige is die het doet. Blijft wel mijn vraag waarom, flossen lijkt me niet van toepassing, zou er op neer komen dat als wij hetzelfde zouden doen een boom zouden pakken om te flossen.
Kitty is ongeveer 2,5 jr. dus voor het wisselen lijkt mij ook niet het geval. Misschien vond ze het alleen leuk om een keer ergens haar tandjes in te zetten?
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Hoi!

Hier ook nog steeds een kat die overal op wil kauwen, met name hout (iets wat uitsteekt). Zelfs het zacht houten knopje en hoek van mijn nachtkastje zijn aan de beurt geweest :???: .
Laatst dacht ik dat het een beetje over was. Totdat ik het nieuwe houten vliegtuigje van mijn zoontje aangeknaagd vond. :twisted: Allemaal putjes in de proppellor.

Elektriciteit kabels en plastic tassen schuwt hij ook niet *zucht*. Dus alles hier in huis is zoveel mogelijk weggewerkt :roll: .

groetjes Babiche
Gebruikersavatar
Gilbert
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2007 10:39
Locatie: Tilburg

Bericht door Gilbert »

De elektriciteit kabels wegwerken vind ik niet zo'n probleem, ziet er tenminste netjes uit.

Gelukkig pakt Kitty alleen een gesnoeide tak van de vlinderstruik waar ze af en toe wat op kauwt. Ben blij dat ze van de meubels af blijft.
Gesloten