bengaal sleept kleding uit de buurt naar huis

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
moossam
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2006 08:46

bengaal sleept kleding uit de buurt naar huis

Bericht door moossam »

Onze jonge bengaal (mei 2005) brengt vanuit heel de buurt kleding, poetslappen, wc-matten, mutsen, sjaals e.d. mee naar huis en legt het in de tuin of op ons terras. Hij haalt het zelfs uit badkamers en wasdrogers of springt het van de waslijn.

In eerste instantie vond iedereen dat leuk, maar nu krijgen we steeds meer 'boze' buurtbewoners aan de deur.

Het eerste halfjaar hebben we onze kater (bengaal) en poes (maincoon) binnen gehouden, maar sinds februari mogen ze vrij buiten lopen.

Wie kent dit gedrag en wat is hier eventueel aan te doen (behalve binnenhouden, maar dat is geen optie; vervelende kinderen sluit je ook niet op)
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Je kan misschien een ren maken voor je katten of je tuin catproof maken? Zo hebben je buren geen last van de capriolen van je bengaal en zo voorkom je dat iemand je katten kwaad doet.

Het is immers ook niet de bedoeling dat iedereen last heeft van 'vervelende kinderen' ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

inderdaad, ik zie ook aleen mar als oplossing een grote ren maken, zodat ze toch buiten kunnen, maar niet meer kattekwaad uithalen bij de buren...

Ik wil ook nog zeggen dat ik, als ik een bengaal en een coon had, deze niet zou buiten durven laten.
Volgens mij zijn dit erg duure en gewilde katten, dus het risico is groot dat iemand ze eens mee gaat nemen...
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Het lijkt me wel een heel leuk gezicht, zo'n kat die er vandoor gaat met een t-shirt of over straat loopt met een grote handdoek en er zelf steeds over struikelt, haah!

Wat doet ie er uiteindelijk eigenlijk mee?

En ik zou zulke raskatten ook niet vrij laten lopen nee..
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Zou ie nesteldrang hebben ;-)?

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik zou er gewoon voor zorgen dat je kat daar niet meer kan komen, dus tuin afzetten of iets dergelijks.
Ik vind nog altijd dat de eigenaar de verantwoordelijkheid draagt voor zijn dier, dus als anderen er last van hebben, moet de eigenaar een goede oplossing zoeken.

veel succes ermee!
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Vroeger hadden wj een kat Joey en die liep over de daken samen met mijn andere katten. Het waren oude huizen dus heel ongelijk qua hoogten, verschillende platjes en heel veel zolderramen die openstonden.
En Joey pikten kwastjes :ethink: Hij nam ze ook gezellig mee naar huis.
Ik ben bang dat de bewoners een beetje aan zichzelf zijn gaan twijfelen.
Ik weet toch zeker dat dat kwastje hier lag. :lol:

Fristi pikt soms een sok of handschoen (van onszelf dan) en verstopt deze in een hoekje,
Is inderdaad wel een grappig gezicht dat gesleep.
Ik heb het idee dat het een proo is voor haar.
Je moet toch wat als de echte vogeltjes je te slim af zijn. :-P
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Hahaha, ja inderdaad. Dap snapt nog niet dat vogels veel hoger zijn dan hij. Dus als er een vogel overvliegt graait hij in de lucht, maar altijd een paar kilometer te laag, haha!
Dappie rules!
Gebruikersavatar
poezengek
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:24
Locatie: putten
Contacteer:

Bericht door poezengek »

ik denk dat ik ook zal lachen hoor,als je dat zou zien,maar snap dat er mensen zijn die dat niet leuk vinden,hopelijk gaat het snel over!

gr manu
liefs manuela
Veluw
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 okt 2008 08:22

Re: bengaal sleept kleding uit de buurt naar huis

Bericht door Veluw »

er zijn een beetje te veel mensen in Nederland die het geen probleem vinden om je raskatten te jatten om ze gewoon los te laten lopen, ben ik het ook mee eens. Mijn katten lopen gewoon los, maar het zijn ook geen raskatten :grin:

Als je een afgezette tuin geen optie vind kan je een afspraak maken met je buren hoe je je kat het af kan leren? Bijvoorbeeld als de buren je kat betrapt kunnen ze een hard geluid maken zodat de kat het afleert.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: bengaal sleept kleding uit de buurt naar huis

Bericht door Lotte »

Dit topic is al bijna twee jaar oud en zoals je ziet niet meer actief.
Je post voegt dan ook niet heel erg veel meer toe.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Veluw
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 okt 2008 08:22

Re: bengaal sleept kleding uit de buurt naar huis

Bericht door Veluw »

Lotte schreef:Dit topic is al bijna twee jaar oud en zoals je ziet niet meer actief.
Je post voegt dan ook niet heel erg veel meer toe.
Oh sorry! Ik zal volgende keer beter kijken naar de datum van de eerste post.
Gebruikersavatar
Tejo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jan 2007 09:21

Re: bengaal sleept kleding uit de buurt naar huis

Bericht door Tejo »

Haha, ik lees het ook nu pas ... en wil toch nog even reageren, vooral omdat onze poes het sinds een tweetal jaren ook doet, met alles en nog wat slepen.
Ze haalt handdoeken en poetslappen van de kasten, is verzot op sokken en verspreidt daarbij nog es een klaaglijk miauw!
Gek om te zien, niet om aan te horen! Waarom ze dit doet? Geen idee, maar heb ook de indruk dat het voor haar een prooi is die ze komt brengen naar der baasje(s)
Begrijpelijk wel dat de buurtbewoners er niet happy om zijn! hihihi ...
Onze poes liep vroeger waar we toen woonden, nog buiten en glipte overal bij de buren op de slaapkamers binnen (openstaande ramen in de zomer) en ging dan daar een middagdutje doen op hun bedden! Gevolg --> meer dan eens boze buren aan de bel met 'uw kat heeft op mijn bed gelegen' Nou ja mevrouw, fijn voor de kat geweest, spijtig voor u natuurlijk! Maar het heeft me nooit weerhouden om poes buiten te laten hoor!
Maar je kan een muggenraam plaatsen tegen binnendringende poezen, maar tegen katachtige dieven ... ?!?! daar is meer voor nodig zeker!
Ha Ha Ha, ik moet er eigenlijk echt om lachen, k zie het al voor me! hihihi ;-)
Vele likje van onze lieve schat!
Mensen die katten haten zullen in een volgend leven terugkomen als muizen.
marloes1983
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jan 2009 21:33
Locatie: monster

Re: bengaal sleept kleding uit de buurt naar huis

Bericht door marloes1983 »

geweldig zeg haha! :lol: maarre het beste is denk maar gewoon de tuin afzeten
i love my 4 cats, Baco & Lemon, Peanut & Jacky
Plaats reactie