Kittens doen dingen die niet mogen tijdens spel met elkaar

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Cerna

Re: Kittens doen dingen die niet mogen tijdens spel met elkaar

Bericht door Cerna »

Rik schreef: 06 okt 2022 13:43 Leer ze ook in een vroeg stadium het friemelen aan de pootjes te accepteren. Dan kun je later die scherpe nageltjes wat bij knippen. Want met al dat gekrab worden die nageltjes alleen maar scherper :lol:
(En als je daar niet vroeg mee begint kun je straks helemaal niet meer aan de pootjes komen.)
(Helpt overigens niet tegen het krassen aan de bank hoor... maar gewoon even zomaar een opmerking ;) )
Ben ik geen voorstander van.
Jip moest ik wel nagels knippen omdat hij van die vreemde eeltpunten onder zijn nagels had die steeds langer werden en niet konden slijten omdat de nagels nog wat langer waren. Maar Jip moet ik nu iedere 6 weken de nagels knippen en die nagels worden nu al steeds dikker. Hoe ziet dat er over 5 jaar uit?
Bij Laila en Luna heb ik de nagels nog nooit geknipt en die nagels groeien ook niet door zoals bij Amber, Milka en Jip.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kittens doen dingen die niet mogen tijdens spel met elkaar

Bericht door Rik »

Daar heb ik totaal geen last van. Ik heb bij Bowy 20 jaar de puntjes van de nagels gehaald en nooit gemerkt dat die nagels dikker wordt.

Bij haar was het op een gegeven moment ook echt noodzaak omdat de nagels te lang werden (ze hield ze zelf ook niet bij met een krabpaal oid). Nu met Bono en Yuna doe ik het alleen als ze op mijn benen of buik lopen te melken en zo mijn buik helemaal openhalen :) en dan gaat er ook echt alleen een halve mm af.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Kittens doen dingen die niet mogen tijdens spel met elkaar

Bericht door MissMeow »

Einde van deze maand komt mijn nieuwe bank. Was al besteld voor ik de kittens ging halen. Wel al met het idee in mijn achterhoofd dat er ooit weer dieren konden komen, dus paste de stofsoort erop aan. Microvezel. Vandaag een paar stevige beddenspreien bij de Action gehaald, dus ben redelijk gerustgesteld. Nu het er 2 zijn is het hier helemaal een kleine kermis, dus ben voorzichtig.

Laat ze ook langzaam per kamer wennen en ben steeds aanwezig in de kamer waar zij ook zijn, zodat ik kan corrigeren.

Het is allemaal wat, best een investering. Maar we doen het met liefde en omdat ik geen gedoe wil in de toekomst.
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kittens doen dingen die niet mogen tijdens spel met elkaar

Bericht door Rik »

Haha. Ja, ik had een oude dekbedovertrek op mijn bed liggen. Daar zaten op een gegeven moment allemaal winkelhaken in. Dus toen er een nieuwe kwam ben ik gelijk gaan werken met een extra sprei eroverheen. Als ik nu kijk zie ik daar her en der allemaal lusjes/haakjes aan zitten. Dus het heeft zeker geholpen :lol:

Ook voor mijn bank had ik een sprei maar dat is nu niet meer nodig (ze sjeesen niet meer zo over de bank).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Kittens doen dingen die niet mogen tijdens spel met elkaar

Bericht door MissMeow »

Dat geeft de burger weer moed, Rik!
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Cerna

Re: Kittens doen dingen die niet mogen tijdens spel met elkaar

Bericht door Cerna »

Anne schreef: 06 okt 2022 12:54 Onze nieuwe spruit gebruikt ook al onze " nette " stoel als krabpaal 😬
Anne, biecht eens op: hebben jullie een nieuw kitten? Donna?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kittens doen dingen die niet mogen tijdens spel met elkaar

Bericht door Anne »

Sorry even ontopic

Ja Annet dat klopt, voor mij is dat geen kwestie van opbiechten, eerder troost en afleiding
Officieel hebben we haar Belladonna genoemd; vernoemd naar onze prachtige liefdevolle Bella
Sorry dat ik niet zo enthousiast overkom, het verdriet zit nog hoog en daarbij geeft Donna op dit moment wat zorgen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kittens doen dingen die niet mogen tijdens spel met elkaar

Bericht door Dinky »

Ja, ik mag ook nog op zoek naar bekleding om de bank te beschermen voordat het gespuis komt. Ik overweeg wat fleece kleden bij de Ikea te halen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Kittens doen dingen die niet mogen tijdens spel met elkaar

Bericht door MissMeow »

Ik heb gisteren 2 dikke beddenspreien bij Action gekocht. 46 euro totaal. Mooie kleur, dikke stof. Heb er vertrouwen in dat het wel redelijk bestand is tegen hun nageltjes. En de bank is microvezel!

Het dikke plastic dat bij levering om mijn nieuwe boxsprings zat, heb ik even laten zitten. Komt mooi van pas!
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kittens doen dingen die niet mogen tijdens spel met elkaar

Bericht door nellebel »

dat werkt bij ons dus echt averechts, dekens op de bank. juist reden om je onder te verstoppen en de aanval komt dan van de andere kant. dan wordt het juist een speelplek en aanval plek. zo zie je maar, bij iedereen anders.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Kittens doen dingen die niet mogen tijdens spel met elkaar

Bericht door MissMeow »

Overal een mouw aan te passen, denk ik? Ik merk dat ik heel erg inventief word! Voor elk 'probleem' een oplossing weet te verzinnen. Ik ben nog steeds slimmer dan zij zijn 😄 Gleuven en kieren dicht, zo kunnen ze er niet onder of tussen. En moeten ze wel ergens anders gaan spelen 😄 En ik mijn verantwoordelijkheid nemen om die mogelijkheid ook aan te bieden 😉
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kittens doen dingen die niet mogen tijdens spel met elkaar

Bericht door nellebel »

dat moet je hier dus echt niet schrijven. ze lezen mee en onderschat kittens niet hahahahaha voor je het weet hebben ze weer iets anders gevonden. gelukkig heb ik er eentje die niet zo slim is. gijs verstopt zich altijd achter de gordijnen, met zijn dikke kont en staart onder het gordijn uitsteken, hij speelt dan verstoppertje met me. ik speel het gezellig mee en doe alsof ik hem niet zie. hij komt daarna vol trots met staartje omhoog naar me toe als ik doe alsof ik hem kwijt ben.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Kittens doen dingen die niet mogen tijdens spel met elkaar

Bericht door MissMeow »

Haha, ik lees de eerste regel van je bericht en ik schrok eerst 😄 Maar ik denk wel dat je gelijk hebt 😄 Het blijft een spelletje! Maar zolang we het allemaal zien als een spel komen we deze tijd wel door 😉
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Plaats reactie