Agressie naar mensen

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Die van een bench is wel een goede. Maar toen ze gebracht werd liet die man haar gelijk los en dat was dat! Ik krijg (en durf eerlijk gezegd)haar niet meer te pakken!

Even ter duidelijkheid, ze heeft wel met andere katten geleefd, maar ze moets weg omdat ze gepest werd! :???: En nu is zij de pestkop :???:

Misschien was er inderdaad meer aan de hand. Voor de rest heb ik ook geen verstand van katten, geef mij maar paarden!

Ik denk dat ik beter die mensen kan emailen dat het niet gaat werken,

Sera's verwondingen vielen wel mee ziet er altijd erger uit dan het is. Ze is alleen nog een beetje erg geschrokken! Arme poes, maar ja daar had ik van te voren maar aan moeten denken

Wat kunnen katten kattig zijn zeg! Had ik echt nooit gedacht!
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Niet echt slim van die man.
Ik weet ook niet of het verstandig is die kat terug te laten gaan, wat voor leven heeft ze daar dan? Tenzij ze een huisje voor haar zoeken waar ze alleen is.
En probeer niet te laten merken dat je bang bent, katten kunnen dat heel goed aanvoelen.
Als je de benchtip een goede manier denkt te vinden, zou ik het als ik jou was proberen, want een week is inderdaad snel en beide kwamen elkaar opeens tegen, dus ik snap hen reactie.
Gelukkig gaat het met Sera haar verwondingen goed!

Je zegt dat je vantevoren niet had gedacht dat de katten zo zouden reageren. Heb je je wel ingelezen over het nemen van een tweede kat en hoe dat 'in zijn werk' gaat en zo?
Is gewoon een vraag hoor :wink:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Niet echt slim van die man ja, maar ook niet slim van mij! Ik heb daar ook totaal niet aangedacht!
Ik heb haar een maand op proef dus ik kan haar gewoon terugbrengen.
Ze deden haar alleen weg omdat ze gingen samenwonen en dan zouden ze 5 katten hebben. en deze werd af en toe gepest door 1 van de andere katten daar. Maar ze had daar ook een vriendinnetje! Dus een hele slechte situatie heeft ze daar echt niet!

Ik heb we wel ingelezen, maar ik had niet verwacht dat die nieuwe zo heftig zou reageren! Ik dacht wel dat ze gingen dreigen en af en toe uithalen etc, maar dat 1 de ander tot bloedens toe krabt vind ik nogal ver gaan om de rang te bepalen! Maar dat van die bench ben ik nooit tegen gekomen!

Ik pak haar in ieder geval niet meer op, ik wacht wel tot mn vriend thuis is! Verder heb ik haar net weer geaaid en ze was weer wat aanhankelijker, maar ook nogal angstig voor mij. Dat zal natuurlijk van vanochtend komen. Ze krabbelt me tenminste niet meer! Maar zoals ik al zei ik durf haar nu nog niet op de pakken, dan lig ik weer open en is zij weer al haar beetje vertrouwen kwijt!
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

linsi schreef:Ze deden haar alleen weg omdat ze gingen samenwonen en dan zouden ze 5 katten hebben.
Omdat je dan 5 katten hebt, doe je meer eentje weg? 4 of 5, wat maakt het verschil?
Maar ja, dat was je vraag niet, ik hoop dat het allemaal goed komt!
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

ach wat heftig! Zo'n nieuwe kat moet wel wennen, maar zonder wennen hoeft ze toch niet zó agressief te worden? Maar misschien is ze inderdaad wel in paniek geraakt.... Ik ben benieuwd hoe het nu gaat!?!
En ik begrijp echt niet waarom die mensen haar niet meer wilden. Als ze een vriendinnetje heeft bij hun, kunnen ze misschien beter samen blijven! Als je meerdere katten hebt, zal er toch vaak één zijn die een of meerdere andere pest, dus dat zal toch geen probleem hoeven zijn?
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

na lang zoeken heb ik het topic gevonden.....

Gisteren zat ik Diesel te aaien, en ineens beet hij in mijn hand, en greep hij mij met zijn voorpootjes :shock:
Krassen zitten erop

Was niet fijn dus ik gaf een klein tikje, maar gewoon doorgaan :evil:

Oren helemaal plat, ik schrok zo van hem dat ik hem een gooi heb gegeven (zachtjes natuurlijk :!: )
Even later kwam hij weer aan met zijn staart in de lucht en was het over...

Raar of niet??
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Brenda, wat in zo'n geval werkt is je hand niet meer bewegen. Ze laten je dan weer los.

Zie het als het doden van een prooi. Zolang de prooi (jouw hand) nog beweegt gaan ze door.

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse & Freyja
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Ik ken deze verklaring inderdaad, maar nee hoor loslaten was er niet echt bij :???:
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
Monique
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2004 15:18
Locatie: Assen

Bericht door Monique »

Napoleon doet het ook. ben je hem lekker aan het aaien (wat hij aangeeft dat ie dat wil) Gaat hij in 1x echt keihard krabben, haalt echt uit hoor, Ik heb echt mijn handen en vingers soms openliggen en bloeden... Niet echt leuk dus... :shock: Nu is hij ook ontzettend opvliegerig naar zijn broertje, ze maken elkaar soms af...:admin_power:
Ik hoop dat het veranderd nu ze gecastreerd zijn.... we wachten maar af
Mensen die niet van katten houden zijn vast in hun vorig leven een rat geweest
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ook dit herken ik bij onze poes, we dagen haar ook wel eens uit hoor, dus ik denk dat het toch ook voor haar een spelletje is. Ze weet alleen niet van ophouden en wordt dan hardhandig en begint dan heel hard te bijten en te krabben. Als we dan onze hand niet meer bewegen laat ze los en loopt dan ook weg, de lol is eraf.
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

onze kleinste valt mijn hand zo aan. ik hoef haar er niet voor te aaien. niet bewegen is onmogelijk. het doet zo'n pijn dat ik mijn hand moet wegtrekken. ik zit nu al een maand met mijn handen vol scharen. het heeft geen zicht. maar een kat leert blijkbaar trager dan een hond.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Elfquest
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jan 2005 01:04
Locatie: Breda

Bericht door Elfquest »

Volgens mij is de buik gewoon een heel kwetsbare plek voor de kat als je hem daar aait. Mijn katten willen ook weleens mijn hand aanvallen, maar als ik ze niet over hun buik aai doen ze het niet.
Kasia van Vliet
Punky, Blue & Skin
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Het ligt ook wel aan de kat, Griffin kan er niet genoeg van krijgen
als je over zijn buikje aait en krabbelt, maar als ik datzelfde bij een
van de andere katten doe dan mag dat wel even,maar als ze er genoeg
van hebben wordt er in mijn hand gebeten.Zo van nu is het genoeg
geweest.Dan weet ik dat ik moet ophouden. :smile:
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
Meikevertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:03
Locatie: oldenzaal

Bericht door Meikevertje »

Ja dat doet Loekie ook....en Nicky vond heel fijn om aan buik geaait worden maar op gegeven moment is het genoeg.

Lisa wil helemaal niet geraakt worden aan haar buikje behalve als ze aan het krabpaal gaat rekken en ik raak haar buikje aan dat vindt ze heel even fijn.
Ik hou heel veel van katten
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hier doet Belle het ook weleens als ik over zijn buikje aai. Hij slaat dan als het ware alle 4 zijn pootjes om mijn arm heen en bijt in mijn hand. Volgens mij is dit een liefkozing van hem, alleen doet 't soms echt wel zeer! Maar ik straf hem er niet voor hoor, ik vind het wel lief.
Plaats reactie