Kater bijt me zodra ik van hem wegloop

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
maritb1
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2021 22:17

Kater bijt me zodra ik van hem wegloop

Bericht door maritb1 »

Onze kat is inmiddels 3 jaar oud maar ik heb eigenlijk altijd problemen gehad met het bijten wat hij doet. Als ik naar de gang loop of vooral naar de slaapkamer, dan word ik vaak in m’n benen gebeten of springt hij tegen me aan om in mn arm te bijten. Als ik dan hard ‘NEE’ zeg dan ziet hij dat alleen maar als uitdaging en gaat hij nogmaals in de aanval. Ik zet hem dan vervolgens apart maar het kwaad is dan al geschied. Mijn vriend valt hij nooit aan. Opvallend is ook dat hij bij 2 van mijn vriendinnen altijd gaat blazen en bijten zodra zij op visite zijn. Dat doet hij niet bij andere mensen. We hebben al van alles geprobeerd. Negeren helpt ook niet. Het is een binnenkat.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kater bijt me zodra ik van hem wegloop

Bericht door Zotvanpoezen »

Is hij gecastreerd?
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kater bijt me zodra ik van hem wegloop

Bericht door Anne »

Tijd voor de kattenfluisteraar, op tlc heb je een programma dat heet `my cat from hell` en daar kun je nuttige tips uit halen
Speel je veel met je kat?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kater bijt me zodra ik van hem wegloop

Bericht door Zotvanpoezen »

Een kat met zulk gedrag doet dit met reden. Verveling, honger, frustratie, pijn, hormonen...
Daarom vroeg ik eerst of hij gecastreerd was.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater bijt me zodra ik van hem wegloop

Bericht door castratenkoor »

Heeft hij genoeg uitdaging in huis? Je zou kunnen denken aan een muur met ligplanken, bekleed met vloerbedekking. Zodat hij lekker hoog tot plafond kan komen.

Als hij je aanvalt zou ik hem pakken en op zijn paal zetten. Mijn katten reageren goed op de vingerklik als iets niet mag.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie