Kat valt partner aan (enkel ‘s avonds)

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Billie_2020
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2021 23:23

Kat valt partner aan (enkel ‘s avonds)

Bericht door Billie_2020 »

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar hulp met betrekking tot het volgende probleem:

Sinds 1 jaar hebben wij een kat. Hij is als kitten bij ons komen wonen en was toen reeds gecastreerd.

Overdag is hij een superlieve, rustige, kater. Hij slaapt dan vrij veel maar gaat ook regelmatig naar buiten.

Het probleem stelt zich ‘s avonds: Rond 21u komt de kat naar binnen om te eten. Wanneer mijn partner en ik dan gewoon in de zetel voor tv zitten, dan valt de kat mijn partner aan (springen, bijten, nagels in de voeten zetten,...) Elke avond zien we hetzelfde patroon. Andere mensen doet hij niks en ook overdag laat hij iedereen met rust. We hebben de indruk dat dit gedrag erger wordt naarmate de kat ouder wordt. Afleiden met speeltjes etc... lijkt niet te helpen.

Hoe komt dit en hoe kunnen we dit verhelpen? ☹️😞
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kat valt partner aan (enkel ‘s avonds)

Bericht door Zotvanpoezen »

Misschien kan hij niet tegen de geluiden en de lichtflitsen van de televisie?
Op dit forum heb ik nog andere katten met hetzelfde probleem gezien. En mijn poes had het vroeger ook heel erg. Bij haar begon het rond dezelfde leeftijd als jouw kat. Probeer haar op een rustige plaats te lokken waar ze kan slapen voordat jullie tv kijken. Of test het eens uit met enkele avonden zonder tv en veel gepraat. Rustig een boek lezen of zo ;-)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie