Kater vertoont extreem seksueek gedrag naar kitten

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Ssharinaa
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2021 23:01

Kater vertoont extreem seksueek gedrag naar kitten

Bericht door Ssharinaa »

Mijn kater ongeveer 7/8 maanden oud die castreerd is probeert te heletijd op onze nieuwe kitten van 11/12 weken op te stijgen. Maar dat vind ze totaal niet leuk. Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kater vertoont extreem seksueek gedrag naar kitten

Bericht door Anne »

Is het niet gewoon spelen?
Kan ook dominantie zijn
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Ssharinaa
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2021 23:01

Re: Kater vertoont extreem seksueek gedrag naar kitten

Bericht door Ssharinaa »

Moet ik ze gewoon laten ookal begint ze na de tijd te miauwen. Dan lijkt het zo alsof het pijn doet. Of wat kan ik het beste doen?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kater vertoont extreem seksueek gedrag naar kitten

Bericht door Anne »

Zou je er een filmpje van kunnen maken?
Hier wordt nog steeds ruig gespeeld door Taxi met Pluto (beiden 10 maanden oud)
En daar wordt ook weleens wat afgekermd maar dat vind ik niet verontrustend
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kater vertoont extreem seksueek gedrag naar kitten

Bericht door Zotvanpoezen »

Ssharinaa schreef: 30 apr 2021 09:15 Moet ik ze gewoon laten ookal begint ze na de tijd te miauwen. Dan lijkt het zo alsof het pijn doet. Of wat kan ik het beste doen?
Jouw kitten is toch nog erg jong. Ik zou het niet toelaten. Probeer de kater af te leiden alvorens hij haar lastig valt. Als het al te laat is, probeer iets tussen beide te plaatsen zonder boos te worden (kussen, kartonnen plaat,...)
Anders zou het kleintje wel een schuw katje kunnen worden later (met of zonder gedragsproblemen)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kater vertoont extreem seksueek gedrag naar kitten

Bericht door Rik »

Ssharinaa schreef: 27 apr 2021 23:04 Mijn kater ongeveer 7/8 maanden oud die castreerd is probeert te heletijd op onze nieuwe kitten van 11/12 weken op te stijgen. Maar dat vind ze totaal niet leuk. Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?
Hoeveel weken geleden is de kater gecastreerd????

Een kater kan nog tot 7 weken na de castratie vruchtbaar zijn. Tevens blijven in die tijd ook nog hormonen achter in het lichaam. Hopelijk is de kater dus wel minimaal 2 maanden geleden gecastreerd. Anders is het echt opletten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Ssharinaa
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2021 23:01

Re: Kater vertoont extreem seksueek gedrag naar kitten

Bericht door Ssharinaa »

Hij is een maand geleden castreert
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kater vertoont extreem seksueek gedrag naar kitten

Bericht door Rik »

Goed in de gaten houden dan. De hormonen zijn zijn lichaam nog niet uit en hij is nog vruchtbaar. Nu verwacht ik niet dat die kleine een dekking toe zou laten (en met 3 maanden zal zij nog niet vruchtbaar zijn) maar je wilt niet hebben dat dit aangeleerd gedrag gaat worden.

Kater is waarschijnlijk ook nét te laat gecastreerd (dat zou ik bij 5,5 maand gedaan hebben om ook e.v. sproeigedrag voor te zijn).

DA had je ook wel even mogen waarschuwen dat hij nog hormonen heeft en nog 6 tot 8 weken vruchtbaar is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie