Onze kat valt mijn voeten aan

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Onze kat valt mijn voeten aan

Bericht door nellebel »

ik bedoelde het advies van Ani om haar ferm toe te spreken, dat zou ik niet doen. jullie doen het prima hoor. echt lief hoeveel geduld jullie hebben met haar. onze gijs die bangerd spreek ik meestal heel liefdevol toe en als ik boos ben omdat hij guusje pest of aanvalt dan spreek ik ook niet boos, maar wel minder zoetjes. voor zo'n stresskip is die boodschap al duidelijk genoeg. als ik echt boos zou zijn dan denk ik dat hij van angst echt helemaal in elkaar zou duiken.
dankbare taak waar jullie mee bezig zijn hoor. uiteindelijk krijg je een poes waarmee je kunt lezen en schrijven die ook haar dankbaarheid naar jullie zal uitten. kost alleen wat meer tijd.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Onze kat valt mijn voeten aan

Bericht door Ani »

Met ferm bedoel ik duidelijk en krachtig. Bij mij is dat meestal: “denk-erom-hoor” Of “dát-màg-niet.”
Ik zou nooit m’n stem verheffen, ook al is dat wellicht weleens bij schrikreactie gebeurt, dan zal er eerder schrik dan enige boosheid in de intonatie hebben gelegen.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Onze kat valt mijn voeten aan

Bericht door Zotvanpoezen »

Dat balletje is superleuk (voor kat en mens :lol: )
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Edwinek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 jan 2021 13:18

Re: Onze kat valt mijn voeten aan

Bericht door Edwinek »

Nog een observatie: ze is heel gevoelig voor onze stemmingen. Als wij geïrriteerd zijn, wordt zij het ook en dan gaat het ook sneller mis.
Gebruikersavatar
Edwinek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 jan 2021 13:18

Re: Onze kat valt mijn voeten aan

Bericht door Edwinek »

nellebel schreef: 16 mar 2021 11:16 ...echt lief hoeveel geduld jullie hebben met haar.
We hebben tenslotte voor haar gekozen, zij niet voor ons. En we zien hoe lief ze eigenlijk is, alleen af en toe te nerveus, om wat voor reden dan ook.
Plaats reactie