Kat van de buren is dominant

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Hoff665
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2020 14:39

Kat van de buren is dominant

Bericht door Hoff665 »

Hallo allemaal , ik ben eigenaar van 2 ragdolls en woon in een flat, de buurvrouw heeft 2 katten waarvan 1 heel rustig is en de ander steeds vreemder gedrag lijkt te vertonen.
Wanneer de buren de balkondeur open laten staan springt de kater bij ons op het balkon, hij probeert dan bij ons naar binnen te gaan , als onze deur open staat loopt ie naar binnen, onze katten durven niks te ondernemen en de buurkat gaat hysterisch mauwen richting onze katten. Mijn vrouw of ik jagen de kat dan het balkon op en doen de deur dicht. Wanneer wij op het balkon zijn en de buurkat loopt daar ook dan mauwt hij veel ook blaast hij regelmatig tussendoor en probeert hij ons te krabben of bijten, dit neemt toe wanneer we richting onze balkon deur gaan. Hij wisselt dit gedrag wel af met rollen over de grond en kopjes geven, hij is dus niet de hele tijd agressief.
Volgens de buurvrouw piest hij ook in haar appartement af en toe en meestal bij de balkondeur, ook lijkt hij een aardige balzak te hebben maar volgens buurvrouw is hij wel gecastreerd. Verder weet de buurvrouw geen raad, ik voeg een foto toe van de kat , is er iemand die kan zien of de kat gecastreerd is? En heeft misschien iemand tips voor ons hoe om te gaan hiermee?

Mvg, Hoff

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat van de buren is dominant

Bericht door Rik »

De balzakjes zeggen op zich niet veel. Je kunt het alleen weten door te voelen. De zakjes kunnen ook gewoon leeg zijn.

Ik denk dat je gewoon met de buurvrouw in gesprek moet over het feit dat je niet wilt hebben dat haar kat op jullie balkon komt. Dat is haar verantwoordelijkheid.

Je kunt verder wel met haar meedenken (als ze het zelf niet weet). Zo kun je voorstellen haar terras af te zetten (in ieder geval de weg naar jullie) en de kat medisch te laten onderzoeken (urine en daarna e.v. bloed) om een reden van het plassen in huis te achterhalen. Het kan ook zijn dat de castratie niet goed gedaan is (balletje nog gevonden ofzo).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie