Jonge kater geeft af en toe een klap.

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Katverzachter
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2020 07:06

Jonge kater geeft af en toe een klap.

Bericht door Katverzachter »

We hebben een erg leuke en speelse jonge kater uit het asiel gehaald, hij zat bij de schuwe katten, maar dat blijkt achteraf vooral handschuw te zijn, misschien van het vele oppakken in het asiel, hij heeft daar ruim vier maanden gezeten.
Zijn gedrag is prima, hij was binnen enkele dagen dikke vrienden met de overige drie. Het is ook een echte knuffel met de andere katten, hij ligt graag met se op bed en altijd tegen een andere aan of er half bovenop. Ga je hem dan aaien, dan doet hij ook nog eens zijn voorpoten om de kat waar hij tegenaan ligt en geeft nog wat extra kopjes. Heel erg leuk. Maar nu geeft hij heel af en toe ineens een klap op het hoofd, of zoals gisteren, op mijn oog, dat deed nog pijn ook. Gelukkig gebruikte hij zijn nagels daar niet bij. Mijn vraag is nu, wat kan dat zijn, vragen om aandacht, wil hij eten? (of gaat het al zo ver dat de jonge kat van nu ook al niet meer zonder eifoon kan :lol: ). Ik ben benieuwd of er anderen zijn met dezelfde ervaring.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Jonge kater geeft af en toe een klap.

Bericht door Zotvanpoezen »

Misschien is het niet om aandacht vragen, maar vragen om eventjes met rust gelaten te worden?
Zoek alleen contact met hem als hij er zelf komt om vragen, en aai hem nooit te lang (enkele aaitjes is genoeg ;-) )
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie