Kitten 12 weken (Mowgli)

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Lalalaxlove
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2019 15:58

Kitten 12 weken (Mowgli)

Bericht door Lalalaxlove »

Ik zit met een probleem met mijn moederloze kitten van 12 weken. Ze is vanaf 2 weken met de fles opgevoed.

Bij de fles begon het probleem eigelijk al. Ze was erg onrustig en moest persee de fles vasthouden met haar klauwtjes. Wij hebben dit zoveel mogelijk afgeleerd door haar rustig te laten liggen en pootjes naar beneden te houden. Dit ging steeds beter met de fles. Helaas moesten we de overstap vaste voeding maken en hier ging het mis.

Ze is erg dominant over haar voer. Als ze het heeft gromt ze en bunkert ze al het eten snel naar binnen. Ze rent soms ook weg en gaat in een veilig hoekje haar hapje dan opeten.
Wij hebben nog een andere poes. Deze is een jaar oud en heel erg rustig. Ze kunnen wel samen uit de bak eten. Dan gromt mowgli ook wel maar eet ze wel rustig. Hieruit maak ik op dat het geen strijd tussen de katten is om voedsel. (Ze hebben overigens wel allebei een eigen bakje voer)
Ik heb ook nooit voer afgepakt dus ze zou het niet hoeven verdedigen.

Het is dus bij mensen zo dat ze bij eten slaat en gromt. Ook bij een snoepje geven heb je mowgli in je hand hangen. Het is zo erg dat ik haar momenteel geen snoepje geef want ik wil slecht gedrag ook niet belonen(ik schrik ook van het slaan).

Verder is het een hele lieve knuffel poes!

Ik wil mijn lieve poesje niks tekort doen dus mijn vraag is heeft iemand tips??
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kitten 12 weken (Mowgli)

Bericht door Zotvanpoezen »

Krijgt ze vaak genoeg eten? Misschien heeft ze gewoon honger omdat de voermomenten te ver uit elkaar liggen of dat ze meer voeding nodig heeft.
Dit gedrag is typisch voor ex zwerfkatten die honger gehad hebben.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Lalalaxlove
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2019 15:58

Re: Kitten 12 weken (Mowgli)

Bericht door Lalalaxlove »

Jaa ze krijgt zelfs twee keer vlees per dag en er staan altijd brokken....
Plaats reactie