Poes lief tegen anderen totdat ik binnen loop

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Wendy90
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2019 03:20

Poes lief tegen anderen totdat ik binnen loop

Bericht door Wendy90 »

Ik heb 2 poezen van bijna 2 jaar. 1 hiervan is altijd al angstiger en op haar hoede geweest. Als ik alleen met haar ben komt ze voorbij wandelen kan ik haar buikje aaien etc. Als mijn vriend alleen met haar is kan hij dit ook. Maar zodra ik maar in de buurt ben of erbij ga zitten begint ze te blazen en grommen naar mijn vriend. Ook begint ze dan spontaan te poepen of plassen.
Hebben meer mensen dit probleem? En wat zouden we hier aan kunnen doen
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes lief tegen anderen totdat ik binnen loop

Bericht door Rik »

Wendy90 schreef: 05 apr 2019 03:281 hiervan is altijd al angstiger en op haar hoede geweest. Als ik alleen met haar ben komt ze voorbij wandelen kan ik haar buikje aaien etc. Als mijn vriend alleen met haar is kan hij dit ook. Maar zodra ik maar in de buurt ben of erbij ga zitten begint ze te blazen en grommen naar mijn vriend. Ook begint ze dan spontaan te poepen of plassen.
Teveel mensen om tegelijk op te letten. Dus extra stress.

Wat kun je eraan doen? Haar met rust laten en zelf laten bepalen of ze de aaitjes komt 'halen'. En zeker niet over de buik aaien als ze gewoon rechtop staat. Dat is sowieso voor deze poes een verkeerde plaats. Als ze op haar buik geaaid wil worden dan zal ze zich wel op de grond werpen en haar buik blootstellen (en dan nog moet je de situatie goed 'lezen' of ze er voor 'in' is).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Poes lief tegen anderen totdat ik binnen loop

Bericht door Reb »

Of misschien jaloers?

Wij hebben ook een kat gehad, die altijd bij mij lag in de nacht. Soms liep ze naar mijn man, die dat dan zo super leuk vond, TOTDAT en warm en nat werd :lol: :lol: :lol:

Ze heeft haar eigen ruiten ingegooid. Na een paar keer mocht ze ook niet meer bij mij slapen... :edoh:
Plaats reactie