romper af doen

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

romper af doen

Bericht door falkosan »

mijn zoon zijn vreselijk moeilijke kat is gesteriliseert en met open krabben en bijten is het gelukt om haar bij de dierenarts te krijgen. nu is het volgende probleem:

het rompertje moet uit.

ze is niet meer te pakken en als je het probeer dan haalt ze je helemaal open. het enigste wat misschien lukt is de drukkertjes open trekken.

zou ze er zich danzelf uitwerken?

alle ideeen zijn welkom
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: romper af doen

Bericht door Lieselotje »

Kan je haar niet in een handdoek rollen? Misschien kan je dan de drukkertjrs losmaken.
Meeste katten wurmen zich ook uit een tuigje, dus misschien dat het lukt.
Succes!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: romper af doen

Bericht door castratenkoor »

Ovenwanten of tuinhandschoenen aan en kat vangen in een groot badlaken. Dan zou het moeten lukken. Eerst ruimte verkleinen, haar in een hoek drijven.

Mocht dat alles niet lukken dan zou je de hulp van de dierenambulance in kunnen roepen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: romper af doen

Bericht door Rik »

Inderdaad een handdoek over haar heen (en wanten aandoen). Als je dan de drukkertjes los krijgt moet je deze van achter een beetje over haar buik trekken en de stof bij de drukkertjes vasthouden. Meestal krijgen ze dan wel in de gaten dat het losser komt te zitten en wurmen ze zich achterwaards uit het rompertje.

Lijkt me een wild poesje. Hier kreeg ik Yuna wel moeilijk in het rompertje maar eenmaal daarin was ze helemaal lam.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: romper af doen

Bericht door tacuma »

De tactiek van met (oven)wanten pakken en in een handdoek rollen lijkt me perfect. Ik neem aan dat je dat met z'n tweeën doet: zou het dan niet makkelijker zijn om de schouderbandjes van het rompertje door te knippen, zodat de kat er vanzelf uit 'glijdt'?
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: romper af doen

Bericht door Rik »

Volgens mij, als je het rompertje al een beetje over de buik naar voren uit gaat trekken, zal ze zich naar achter trekken. Je houdt dan de stof bij die drukkertjes in je handen en duwt de kat met zijn koppie een beetje terug. Een kat zal zich dan altijd naar achter terugtrekken en omdat jij de drukkertjes vast houdt zal het hele rompertje meekomen.

Als je het rompertje gaat losknippen, dan kun je het natuurlijk ook helemaal doorknippen over de lengte want het rompertje is daarna toch waardeloos.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: romper af doen

Bericht door falkosan »

bedankt voor de tips, maar een handdoek gaat ook niet lukken.
is gewoon een lieve poes maar je kan niets met haar doen. zit vol met trauma's. proberen de drukkertjes open te trekken en dan hopen dat ze er zelf uit gaat komen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: romper af doen

Bericht door Rik »

Zorg er wel voor dat de wond genezen is want dat ding aankrijgen bij haar krijg je natuurlijk NOOIT meer voor elkaar :lol:
Succes.

(Ik ben wel blij met mijn makkelijke Yuna die op haar rug in mijn armen blijft liggen ;) )
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: romper af doen

Bericht door Yo16Ka16No11 »

@ Rik: jouw kattenkind heeft geen reden voor trauma's...is immers bij je opgegroeid :grin:
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: romper af doen

Bericht door falkosan »

Deze poes heeft een heel slecht leven.gehad. bij mij ook nog kittens gekregen. Nu geholpen, dus dat hoeft nu niet meer. Romper gaat pas af na 10 dagen omdat haar kittens er nog zijn en voorgoed mogen blijven
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: romper af doen

Bericht door pinguin »

Kan je je kat niet eerst iets van valeriaan druppels, catknip, matabi stokje of iets geven en dan zo vangen en echt even door pakken hoe hard ze dr boel ook bij elkaar krijst. Anders vangen in transport mand en de dierenarts het laten doen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: romper af doen

Bericht door pinguin »

Katten met trauma's zijn de liefste beestjes op aarde alleen in zulke gevallen een regelrecht drama omdat je ze niet pijn of iets wil doen. Kon het ze maar uit leggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: romper af doen

Bericht door falkosan »

dierenarts is vreselijk. vorige week injektie gehad door bijten en krabben
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: romper af doen

Bericht door pinguin »

Je zal toch iets moeten doen en nee dat zal de kat even niet leuk vinden maar je zal een keuze moeten maken kwa optie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie