zing ik echt zo vals?!

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

zing ik echt zo vals?!

Bericht door Gula »

Mijn anderszins gezellige lieve asielkatje Lily is blijkbaar niet erg te spreken over mijn zangkunsten. Eerst komt ze heel aanhalig naar me toe en valt dan mijn voeten aan en bijt. Erg vervelend want ik hou van zingen en doe het nogal vaak en hard...Lily en Lotje zijn nu twee maanden bij mij, ik hoop dat dit van voorbijgaande aard is of dat het gewoon een teken is dat we nog niet helemaal aan elkaar gewend zijn. Verder gaat het bijzonder goed, al is Lily nog wel erg gefixeerd op mij.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: zing ik echt zo vals?!

Bericht door Rik »

Tsja... katten zingen niet, die communiceren. Dus waarschijnlijk zien ze dat zingen van jou als communiceren. En wat moeten ze daar dan van denken... "wat staat het personeel nu vreemd te blaren"? Dus zullen ze verschillende dingen proberen om te kijken wat jij nou precies wilt. Het is ook instinct. Moederpoes komt ook gelijk kijken als de kleintjes lopen te schreeuwen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

Re: zing ik echt zo vals?!

Bericht door poezeloes »

Het helpt misschien als je de radio vaker op zet en ze zo aan zingen/muziek gewend raken??
Je kan natuurlijk ook zang les nemen :lol:
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: zing ik echt zo vals?!

Bericht door Sifra »

Weet je wat het is? Katten hebben gewoon geen flauw benul van muzikaal talent. Als ik blokfluit ga spelen, krijgt eerst de blokfluit een kopstoot van Sifra, daarna bijt ze me jammerend in mijn vingers. Ja, zo kan ik natuurlijk nooit voor mijn nieuwe cd repeteren.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: zing ik echt zo vals?!

Bericht door Adriana »

katten hebben een fenomenaal gehoor en vooral hoge tonen en boventonen. gefluit, sopranen, coloratuur..
ze vinden dat verschrikkelijk en hebben daar denk ik ook last van.
k denk dat het niks met intonatie (vals zingen) te maken heeft.. ;-)

hier komen af en toe stoomtreinen langs en voordat ik ze hoor fluiten, weten de katten al lang dat er weer zo'n gierend (stoom afblazen en stoomfluit) monster aankomt. ze horen dat van heel ver.
getinkel van een bos sleutels, op die manier 'roep' ik Streep op het volkstuincomplex. en het werkt alleen met mijn bos sleutels;
Amerikaanse tv shows of sommige kinderprogramma's met veel hard en hoog geschreeuw... weg zijn ze! (niet dat ik daar naar kijk maar af en toe met zappen val ik wel eens ergens middenin..)

het bijten is denk ik een reactie en verzoek om daar mee op te houden.. voordat ze zich terugtrekken en
denk niet dat je ze dat kunt afleren ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: zing ik echt zo vals?!

Bericht door castratenkoor »

Zit niks anders op, als je wilt blijven zingen zul je echt een geluidsdichte kamer moeten laten maken. ;-).

Het doet ze waarschijnlijk pijn aan hun oren en ze willen aangeven dat je op moet houden.
Zelf zing ik niet, maar ik neurie veel. Poosje blokfluit gespeeld, dat vonden ze ook vreselijk.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie