Kitten gromt en blaast naar mij

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
mandyjoosten
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2015 21:40

Kitten gromt en blaast naar mij

Bericht door mandyjoosten »

Hoi allemaal,

Wij hebben sinds 4 weken 2 kittens in huis. Een poesje (luna) en een katertje (loki).
Ik de eerste weken erg lief een aanhankelijk maar sinds een paar dagen is luna volledig omgeslagen.
Ze gromt en blaast naar alles en iedereen.. waarom is ons een raadsel.

Ook plast ze op alles behalve de kattenbak, leuke kattenmandjes, vloerkleed, kussens, dekens.. terwijl ze wel zindelijk is.. ook onze vraag wat we hier aan moeten doen..

Ook omdat we nooit eerder katten hebben gehad is het voor ons best moeilijk wat te doen.. omdat we alles wel goed willen doen, zodat ze bij ons lekker komen knuffelen..

Graag hoor ik tips! :oops:

Groetjes,
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten gromt en blaast naar mij

Bericht door castratenkoor »

Direct naar de dierenarts zou ik zeggen. Dat grommen en blazen zal door pijn en ongemak zijn. Vermoedelijk heeft ze een blaasontsteking. vandaar ook het wildplassen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten gromt en blaast naar mij

Bericht door Dinky »

Ook mijn eerste gedachte is blaasproblemen ;-)
Kwestie van langs de dierenarts om de urine te onderzoeken waardoor de problemen worden veroorzaakt (blaasgruis, bacterie, andere oorzaak).

Blazen en grommen zal een uiting van pijn zijn, net als het wildplassen.
Mijn eigen ervaring is dat het wildplassen ophield op het moment dat het blaasprobleem verholpen was ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie