Mijn kater na castratie in pubertijd??

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
CSpencer
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:07

Mijn kater na castratie in pubertijd??

Bericht door CSpencer »

Mijn Jack is 3 weken geleden gecastreerd. Hij was heel zachtaardig en vond alles best. Nu wil hij niet meer gekamd worden en begint mij zelfs (soms wat aanvallend) te bijten als ik dit doe! ( hij is een Perzische langhaar) Is het mogelijk dat zijn hormoon niveau (tijdelijk) verhoogd is door de castratie en hij hierdoor in de pubertijd is?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kater na castratie in pubertijd??

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
is Jack je enige kitten? als het antwoord bevestigend is, zoek dan even via zoekfunctie rechtsboven naar solokittens, specifiek gedrag en oplossingen..
en in antwoord op je vraag: nee, ik denk niet dat het veranderde gedrag met de castratie te maken heeft maar met als kitten alleen opgroeien en niet worden gecorrigeerd door katzelmaatjes..
en als ze dan in de pubertijd komen dan krijg je meer uitgesproken gedrag plus mogelijk sommige gedragsproblemen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mijn kater na castratie in pubertijd??

Bericht door Rik »

Als het een plotselinge verandering is (van de ene dag op de andere na de castratie) kan het ook iets medisch zijn. Misschien voelt hij zich niet lekker of heeft pijn. Als je hem dan wilt kammen kan het dus zijn dat hij daardoor uitvalt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn kater na castratie in pubertijd??

Bericht door castratenkoor »

Op welke leeftijd werd hij gecastreerd? Hoe vroeger hoe beter. Als zijn hormonen al actief waren op moment van de castratie, dan is de ingreep heftiger voor hem. Dan gieren de hormonen door zijn lijf. En dat proces wordt ruw de nek omgedraaid. Dan kan zijn karakter inderdaad door de ingreep (tijdelijk) veranderen.
Dat is ook de reden dat rond 6 maanden castreren wordt geadviseerd. Dan weten ze niet wat ze missen zeg maar.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie