Blaast en gromt naar mijn vriend.

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
riiaannee
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2014 16:50

Blaast en gromt naar mijn vriend.

Bericht door riiaannee »

Afgelopen zomer in augustus hebben wij een kitten (Milou) van 8 weken oud opgehaald.
Mijn vriend was op dat moment 2 weken vrij van zijn werk zodat ze niet alleen was in het begin.
Nu een half jaar verder is mijn vriend heel veel weg geweest voor zijn werk en heel weinig thuis geweest, soms alleen in het weekend.
Als hij dan thuis was en Milou deed iets wat niet mocht dan was hij de gene die haar deed straffen.
Nu is hij vanaf 1,5 week geleden thuis gekomen naar 3,5 week te zijn weggeweest en de eerste 2/3 dagen gingen heel goed ze deed niet blazen.
En zo in het ene keer hij hoeft nog maar langs te lopen of ze begint al te blazen. ?? Wij weten ons echt geen raad meer. Is ze jaloers? en wat kunnen we hier tegen doen?
Spelen doet mijn vriend al wel met haar. Maar hij heeft al wel laten weten dat die er zo geen zin meer in heeft.
Tegen mij heeft ze dit nog nooit gedaan en komt altijd bij me liggen op de bank, uiteraard niet wanneer hij er bij licht.
Ik zou heel graag een oplossing willen vinden want wil haar echt niet wegdoen.

Alle advies is meegenomen en waardeer ik enorm!!

Fijne feestdagen iedereen!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Blaast en gromt naar mijn vriend.

Bericht door Dinky »

Vrees dat de combi van veel weg + straffen funest is geweest voor de relatie tussen je vriend en Milou.

Denk dat spelen goede actie is om de band weer te versterken. Daarnaast zou ik je vriend opdragen haar niet (meer) te straffen.
Waar je ook nog aan kan denken is je vriend voor het eten laten zorgen en snoepjes te laten geven, zijn ook positieve prikkels ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Iza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 sep 2014 17:58

Re: Blaast en gromt naar mijn vriend.

Bericht door Iza »

Inderdaad eens met Dinky.

Zij ziet hem slechts "sporadisch" en áls ze hem ziet, is het foute boel voor haar..
Ik zou hem een tijdje de snoepjes, de vleesjes e.d. laten doen. En sowieso de kat niet meer straffen.

Wat doet ze eigenlijk waarvoor ze gestraft wordt? En kun je eens vertellen hoe jullie er dan mee om gaan? Wellicht kunnen wij daar tips geven :) .
Plaats reactie