update Sunny die terug moest naar het asiel....

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: update Sunny die terug moest naar het asiel....

Bericht door G+S »

Ze beschuldigd je niet, het is waarschijnlijk onwetenheid geweest. Het is inderdaad beter katten per 2, of meer te houden. Katten zijn groepsdieren en geen solo-dieren (op uitzonderingen na).

Nou zeg je dus dat je, je kat niet castreerde omdat je misschien wel een nestje wilde? En laat haar dan naar buiten omdat er genoeg katten zitten? Dat is wel een kwalijke zaak.. Je kunt zo toch helemaal niet controleren met welke kater, wanneer en Hoelang ze gedekt en drachtig is?

Het is niet de les lezen, zo moet je het ook niet zien, ze hebben hier allemaal het beste voor met de katten!!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: update Sunny die terug moest naar het asiel....

Bericht door castratenkoor »

boereeetjeee - jammer dat je het zo negatief opvat. Mijn post is meer bedoeld als waarschuwing voor toekomstige katteneigenaren. Ik kijk graag in de toekomst en hoop dat anderen er wat van leren.
En daarvoor beredeneer ik wat er in Sunny haar leven fout gegaan kan zijn.
Niks meer en niks minder.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
boereeetjeee
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2011 22:24
Locatie: Vlaardingen

Re: update Sunny die terug moest naar het asiel....

Bericht door boereeetjeee »

Sorry dat ik het verkeerd opvatte. Het kwam op mij over dat ik de boosdoener was.
En ze ging indd naar buiten toen ze nog niet geholpen was maar dat was aan een lang touw en waren we er altijd bij en dan kwamen sommige katten even kijken en spelen. Verder niks. Nadat ze gesteriliseerd was mocht ze los beetje de buitenwereld verkennen en waren we 9 van de 10 keer zelf ook buiten
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: update Sunny die terug moest naar het asiel....

Bericht door Rik »

Ik ben er hier ook één met een solo-poes. 18,5 jaar geleden (nét uit huis) wist ik ook niet beter. Nu zou ik wel direct voor 2 gaan (maar kan me voorstellen dat niet iedereen zo in eerste instantie denkt). Gelukkig heeft mijn poes niet al te erge solo-verschijnselen. Ze heeft wel een periode gehad waar ze onverwachts uit kan vallen (ook echt gemeen) maar alleen als ik dichterbij was. Ze was de ene keer lief en dan in één keer... flats... grommen, blazen en slaan... en dan na een poosje weer heel lief. Dan moest ik een paar dagen goed opletten en haar lichaamstaal aflezen om niet weer aangevallen te worden. Ik heb geleerd dat ik haar dan ook gewoon met rust moet laten. Aan- en/of oppakken verergert de boel alleen maar. Ook naar vreemde kan ze (als ze niet naar de zolder rent) na een tijdje kopjes komen geven maar owee als ze haar proberen te aaien. Ik denk dat elke solo-kat op die manier wel een gradatie van agressief gedrag vertoond en hier moet je als baasje heel (heel en heel) veel geduld voor op kunnen brengen. Gelukkig heeft mijn poes dit gedrag nu al lang niet meer (ze wordt een jaartje ouder). Ze valt af en toe nog wel uit naar mijn hand maar dat is meer speels (zonder nagels) dan gemeen. Aan de verhalen van Sunny te lezen heeft zij het een heeeeeel stuk erger (zoals aanvallen op grotere afstand). Ik kan me voorstellen dat je dan niet lekker rustig op de bank zit (en met rust laten werkt dan dus niet). Een poes als Sunny heeft dan inderdaad iemand nodig die weet om te gaan met dit soort probleem-gedrag. Ik hoop dat ze het nu bij de kattentherapeut wel naar haar zin heeft.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie