poes heeft mijn man aangevallen....

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: poes heeft mijn man aangevallen....

Bericht door Adriana »

wat een verschrikkelijk nare ervaring en voel je niet schuldig.
jullie hadden niet beter kunnen doen en ervaring genoeg maar ze kan niet bij jullie blijven en ik ben bang dat het asiel haar ook niet meer op de rails krijgt. soms lukt het niet en wie weet wat het arme dier heeft meegemaakt om zo te worden en te reageren..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: poes heeft mijn man aangevallen....

Bericht door ayla »

Wat lijkt me dit vervelend voor jullie zeg. Geen adviezen maar veel succes.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
poezzels
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 apr 2014 21:58

Re: poes heeft mijn man aangevallen....

Bericht door poezzels »

Hé wat vervelend zeg.
Ben benieuwd wat er voor achtergrond zit bij de poes.
Vaak geeft de oude eigenaar dat ook niet eerlijk door.
Ik heb een keer een hondje in huis van een assiel, die bleek incontinent te zijn. En daar had de vorige eigenaar ook niks over gezegt.
Wie weet is dat bij jou poes ook het geval, dat de vorige eigenaar dus niet geheel eerlijk naar het assiel is geweest.
Sterkte met alles.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: poes heeft mijn man aangevallen....

Bericht door Cari »

Wat een toestand! Is het asiel betrouwbaar in de informatie die ze geven, denk je? Hoelang heeft ze in 't asiel gezeten? Als het daar wel goed ging, zou 't nog kunnen zijn dat jullie thuissituatie haar herinnert aan de nachtmerrie waar ze uit weggehaald is. Waren daar ook andere katten? Of ze werd opgesloten omdat ze "gek" was, of dat ze "gek" is geworden door de opsluiting en andere mishandeling is waarschijnlijk moeilijk meer te achterhalen. Als 't geen tumor of andere medische oorzaak heeft, denk ik dat een tranguilizer voorlopig misschien ook niet verkeerd is, gewoon om de scherpste kantjes er af te halen, tot er meer vertrouwen is. Als ze in beslag genomen is, zou 't ook zomaar kunnen dat haar vorige bazin gestoord was en volkomen onvoorspelbaar en dan krijg je - zeker als kat alleen - een ernstige klap van de molen. Ik hoop dat alles goed gaat komen en wens jullie heel veel sterkte en wijsheid.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: poes heeft mijn man aangevallen....

Bericht door sunny »

Zojuist contact gehad met het asiel, mailtje gestuurd of ze contact met me op wilde nemen, aangezien ze pas vanaf half 1 te bereiken zijn! Belde me gelukkig gelijk! Het asiel probeert een ieder geval gelijk contact opnemen met de kattentherapeut die haar behandeld heeft (al wist een collega wel te vertellen dat er gesproken was over angst agressie, dit is ons niet vermeld ) zou inderdaad ook kunnen dat de blaasbruis door stress weer terug gekomen is en dat ze uit pijn uitgevallen heeft, beetje lastig beslissen zo allemaal, een ieder geval proberen wat urine te pakken te krijgen om het te laten onderzoeken!
Voor de rest zo met z'n tweeën goed bespreken of we onze angst zo ver opzij kunnen zetten voor een tweede kans, want alleen dan kunnen we aan de slag met de kattentherapeut! Een ieder geval een verdrietige situatie die we totaal niet hebben zien aankomen als je van de eerste paar dagen uitgaat :(

Groetjes linda
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: poes heeft mijn man aangevallen....

Bericht door sunny »

Ze was enige kat bij haar vorige bazin, asiel kon net niet vertellen of Sunny dit gedrag al vertoonde voordat ze naar de badkamer verbannen werd. Wat we wel weten is dat haar vorige eigenares schijnbaar wel een keer een trimster voor Sunny heeft gebeld, want deze vrouw heeft aan de bel getrokken en zo is sunny dus uiteindelijk in het asiel terecht gekomen (is de vaste trimster van het asiel) weet eerlijk gezegd niet wat betrouwbaar is, volgens het asiel heeft ze dit gedrag bij hun niet getoond, dus kan zijn dat ze ineens een kronkel heeft gekregen gister, anders zou het een kwalijke zaak zijn als het asiel dit achter houdt!!!! :shock:
Gebruikersavatar
poezzels
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 apr 2014 21:58

Re: poes heeft mijn man aangevallen....

Bericht door poezzels »

Blaasgruis aanval zou ook kunnen.
Een assiel is ook stressig voor een kat plus een verhuizing naar jullie.
Ik let er bij Kiwi ook extra op al weet ik alwel dat hij. Blaasgruis heeft.
Maar door spanning kan dat weer gaan opspelen.
Ik heb voor Kiwi speciaal voer gekocht.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: poes heeft mijn man aangevallen....

Bericht door Cari »

Dat ze al een therapeut gezien heeft wegens angst-agressie en daar niets van vermeld is, is wel heel kwalijk, maar hun snelle reaktie vandaag geeft weer hoop. Ik vind het wel heel goed van jullie dat je haar niet gelijk terug wilt brengen :eclap: , de meeste zouden dat wel gedaan hebben.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: poes heeft mijn man aangevallen....

Bericht door sunny »

Dan moet ik toch helaas vermelden dat we zojuist na een hoop heen en weer gebeld te hebben en hoeveel pijn het ook doet,samen met het asiel hebben besloten Sunny terug te brengen, zijn zich de Blubber geschrokken van de foto's van de krabben en beten en hebben dit ook niet zien aan komen! Ze willen haar nu verder medisch onderzoeken of er een diep liggende oorzaak voor is, zijn het het er wel over eens dat wat de oorzaak ook geweest is dit wel een zeer heftige reactie van Sunny was en er toch een risico is dat het nog een keer gebeurt.. En ik ga Sunny het niet aan doen de gok te nemen of het vertrouwen misschien weer terug komt, dat verdient ze niet..en het maakt de situatie ook. niet beter...maar staan nu alleen maar als twee strak gespannen veren om haar heen en en dat voelt ze :-( ...zijn we straks alleen maar meer aan elkaar gehecht en is de klap alleen maar groter!

Iedereen bedankt voor de reacties en voor het meedenken met ons

Nu alleen maar verdrietig :-(
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: poes heeft mijn man aangevallen....

Bericht door Adriana »

denk dat dit op alle fronten heel verstandig is.
wat er tussen sunny en jullie is gebeurd, krijg je niet weggepoetst, zeker ook bij sunny niet.

we hebben hier regelmatig agressieve kittens/kleuterkatten en vaak (jawel en sorry..) zijn dat solokittens..
is de vraag of sunny nog te repareren is, mischien een tijdje in een groepje met rustige lieve opvoedende katzels, waarbij ze sociaal kattengedrag leert..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: poes heeft mijn man aangevallen....

Bericht door sunny »

Ik hoop het van harte!!! Gaan haar nu onderzoeken en opnieuw observeren! Wat je zegt het vertrouwen is weg hoe lief je haar verder ook vindt....asiel zou me op de hoogte houden, want ondanks alles hoop ik echt dat alles weer in orde komt met haar, en dat ze ooit opnieuw geplaatst kan worden!,,,was nu weer helemaal normaal, hoop alleen wel dat ze nu wel grondig onderzoek doen (asielmedewerker begon nu toch ook wel te geloven dat dit waarschijnlijk de reden was waarom ze bij de vorige baas opgesloten heeft gezeten)! En hopen dat ze ooit de lieve kat wordt die ze volgens ons diep van binnen echt wel is :-( .

Manlief vanochtend trouwens penicilline van de dokter gehad, de beten waren toch wel flink gaan ontsteken!
En voor de rest....voor ons verlopig even niks, ondanks dat ze maar een Paar dagen hier geweest is een tweede klap na het verlies van Goofy! Storten ons voor nu even niet op een nieuwe kat!

Wil iedereen nogmaals bedanken voor het reageren en meedenken!!!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: poes heeft mijn man aangevallen....

Bericht door Dinky »

Ik kan me jullie besluit goed voorstellen na wat er is voorgevallen :( Zoals je zegt is de angst er steeds dat het weer kan gebeuren en je man is ook nog eens flink toegetakeld.
Dat maakt het extra moeilijk om het vertrouwen in elkaar terug te winnen.

Veel sterkte voor je man met de genezing van de wonden en jullie beide met deze enorm moeilijke beslissing!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: poes heeft mijn man aangevallen....

Bericht door nellebel »

Heftig hoor voor jullie.sterkte. Arm dier kan er niks aan doen maar jullie ook niet.dit werd te gevaarlijk. Mogelijk toch een verleden met mannen. Onze gijs is dol op blote voeten maar doodsbang voor schoenen.we hebben hem nu 3 jaar maar het wordt niet minder. Konden ze maar praten soms hè.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: poes heeft mijn man aangevallen....

Bericht door Cari »

Ik vond het heel dapper van jullie om haar in eerste instantie nog een kans te willen geven, maar begrijp ook heel goed dat jullie toch besloten hebben haar terug te brengen. Ik hoop dat je man weer snel herstelt van de zichtbare wonden en jullie beiden van de psychische wond en dat het met de poes toch ook nog goedkomt. Sterkte!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: poes heeft mijn man aangevallen....

Bericht door Jantina »

Ik denk dat jullie erg jullie best hebben gedaan, alles wat in jullie macht lag.
Het is verdrietig hoe het is afgelopen. Hopelijk kont het goed met Sunny.
Houden jullie nog wel contact met het asiel?
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Plaats reactie