Na bevalling extreem aggressief zelfs naar mij

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Na bevalling extreem aggressief zelfs naar mij

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Dat is *** ja
Zeker en nee ik hoop zoiets nooit mee te maken
maar wat ik al zei
ALS er 1 weg moet
Dan t kitten. Die gaat jou zowiezo nog veel geld kosten
Gun hem /haar een warm huis waar ook de financiële middelen zijn om t kitten te verzorgen
Moeder poes heeft dan ook rust en zou dan toch f 100 lenen om moeder poes te laten helpen
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Na bevalling extreem aggressief zelfs naar mij

Bericht door pinguin »

kan je ook niks met mijn tips? In mijn ogen niet aanvallend.

Ow en daar bij denk ik dat we maar beter kunnen stoppen met reageren blijkbaar.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Na bevalling extreem aggressief zelfs naar mij

Bericht door Dinky »

Laten we hier even 1 ding duidelijk stellen: iedereen wil hier het beste voor de katten.

Het is enorm spijtig dat jou financiële situatie ronduit KL*te is Debater, helemaal k*t dat het ook nog eens buiten jou om veroorzaakt is :-( denk dat we het daar ook met zijn allen over eens zijn ;-)

Pinguïn heeft je de link gegeven naar het het plaats gedeelte hier op het forum die je zou kunnen gebruiken. Wellicht dat andere fora ook een herplaatspagina hebben?
Misschien dat asiel in de buurt ook met jou mee kan denken?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Na bevalling extreem aggressief zelfs naar mij

Bericht door eveline1982 »

Debster, ik heb in jouw schoenen gestaan. Heb sinds anderhalf jaar pas weer zelf me geld in beheer. Ook hier een eikel van een ex die me met een schuld van 10.000 euro had opgezadeld. Ook te goed van vertrouwen en miss zelfs een beetje bang om er tegen in te gaan.

Ik heb in het begin ook op het punt gestaan om mijn dieren weg te doen, de situatie was niet te overzien en ik kon amper voer voor ze kopen. Uiteindelijk heb ik enorm veel geluk gehad met een mee levende budgetbeheerster en mijn moeder. Anders had ik ook mijn dieren weg moeten doen. Had je de katten al voor je in de bewindvoering kwam? Zoja dan is jouw bewindvoerder toch echt verplicht om geld te geven voor noodzakelijke operaties, daar valt een castratie ook onder, want je hebt niet de financiele middelen om voor nog meer dieren te zorgen. Ik weet niet in welk deel je woont, maar er zijn steeds meer budget dierenartsen te vinden. Google daar is op, je mag daar (hou me er niet aan vast) 2 dieren inschrijven waar je veel minder betaald voor operaties etc. Ook is jouw bewindvoerder verplicht om een potje aan te maken waar elke maand geld in word gestort voor de medische verzorging van je dieren. In sommige delen van het land zijn voedselbanken speciaal voor dieren, ook via google te vinden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. En laat ze aub geen nestjes meer krijgen. Dit kan je je financieel echt niet permitteren, want een bevalling kan fout gaan en dan ben je 100derden euro's kwijt aan keizersnede. Ook kunnen de kittens erg ziek worden. Ik heb zelf 3 jaar kittens opgevangen en dit heeft me echt heel erg veel geld gekost.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Cerna

Re: Na bevalling extreem aggressief zelfs naar mij

Bericht door Cerna »

Ik vind je reactie erg egoïstisch!
Jij zit in een rotsituatie buiten je schuld en gelukkig zit ik niet in een dergelijke situatie en heb het ook nooit meegemaakt (wel met onze vakantieoppas en zij heeft toen in het belang van haar dieren, allen herplaatst), maar je denkt alleen aan jezelf.
Wanneer je financieel niet in staat bent om voor dieren te zorgen en je hebt niemand die kan bijspringen dan hoor je - wanneer je ècht van je dieren houdt - voor hen te kiezen en een huisje te zoeken waar wel voor hen gezorgd kan worden.

En ja, ik vind dat mensen die nauwelijks geld hebben om in hun eigen levensonderhoud te voorzien, geen dieren moeten hebben. Want zij zijn uiteindelijk de dupe! (ik beperk me tot 1 uitroepteken)
debster13
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 feb 2014 10:36

Re: Na bevalling extreem aggressief zelfs naar mij

Bericht door debster13 »

hoi; eveline

ik woon in België , en hier is een castratie 170 euro.
ben blij datiemand me tenmi,ste een beetje begrijpt.
ik ga dat aan men schuldbemiddelaar voorleggen en dan maar hopen dat hij me gaat helpen .

dank
je
debster13
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 feb 2014 10:36

Re: Na bevalling extreem aggressief zelfs naar mij

Bericht door debster13 »

egoïstisch ? maar maar toch jij hebt duidelijk nog niets mee gemaakt in jouw leventje maar vind het enorm lachwekkend wat voor een onvolwassen opmerkingen je geeft.

maar weet ge je hebt dan toch terug een smile op men gezicht getoverd Bedankt Annet!!!


ik zal zelfs voor je bidden
Cerna

Re: Na bevalling extreem aggressief zelfs naar mij

Bericht door Cerna »

Ach dame, ik vrees dat je nu wel volledig de plank misslaat want waarschijnlijk heb je de leeftijd om mijn dochter te kunnen zijn. Onvolwassen? :lol:

Maar goed, steek je kop maar in het zand en gooi je kont tegen de krib (puber misschien?) en ga lekker op dezelfde voet door: 2 ongecastreerde poezen die elkaar niet kunnen uitstaan, die vrij rond mogen lopen en dus met jan-en-alleman mogen vrijen, nog meer kittens, nog meer ellende. Prima toch?

Welteruste!!
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Na bevalling extreem aggressief zelfs naar mij

Bericht door Brittenbolletje »

Een castratie poes is inderdaad rond de 170 euro. Hier ook zo. Iemand met zoveel schuld kan dan geen 340 euro neer tellen. Ik vind dat ook veel geld en zou dat ook te veel vinden. Zou dan wel een regeling treffen met een dierenarts al dan niet je eigen dierenarts. Vind dit geen reden om iemand maar te zeggen dat hij/zij beter dan geen dier kan hebben omdat dat een basis kost is. Klopt mee eens dat daar rekening mee te moeten houden als je een dier aanschaft. Ik heb vroeger ook geen geld gehad. Niet in de schuld sanering maar wel moeten leven op droog brood dag in dag uit. Had wel een kat en een konijn. Zonder die 2 zou ik hier nu nniet gezeten hebben. Gaven mij de afleiding en liefde die ik zo hard nodig had.
Cerna

Re: Na bevalling extreem aggressief zelfs naar mij

Bericht door Cerna »

Volgens mij is de bedoeling van schuldsanering dat je schulden langzaam minder worden, niet meer en zo'n dierenarts zal daar dus nooit intrappen. Die kijkt wel uit want hij moet maar afwachten of hij ooit z'n geld zal zien.

Zij zit nu met het probleem van twee kemphanen. En dit valt alleen op te lossen door castratie en daarna afwachten of de twee poezen wel weer samen door één deur kunnen. Zo niet, moet ook nog een van beide herplaatst worden.
Maar het belangrijkste is om te voorkomen dat er meer katten bij komen. En dat kan ze niet betalen.

Wanneer je huisdieren hebt/neemt hoort daar het nemen van verantwoordelijkheid bij en één van die verantwoordelijkheden is castratie van het dier. Niet alleen naar het dier toe omdat twee keer per jaar zwanger worden geen pretje is, maar ook naar de maatschappij omdat we al met een gigantisch kattenoverschot zitten.
En verder heeft ze ook geen geld om evt. kittens een goede start te geven want dat betekent ook nog eens een paar keer ontwormen en inenten. En ook dat kost geld.

En ik kan me best wel voorstellen dat een dier troost en aanspraak geeft en dat dat je overeind kan houden, maar het biedt geen oplossing.
Ik kijk wel eens een enkele keer naar het programma "Geen cent te makken" en dan hebben mensen ook honderd en een smoezen om niet met bepaald gedrag te stoppen. Zo wordt er bijna altijd gerookt. Maar nee, daar kan ik niet mee stoppen want ik heb door die schulden zoveel stress terwijl een eenvoudig rekensommetje leert dat je heel veel geld kunt overhouden wanneer je wel stopt.

Debster13 wil een oplossing voor haar probleem en die geven wij haar en vervolgens reageert ze met een bericht vol woede- en uitroeptekens. Dan ben ik er klaar mee.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Na bevalling extreem aggressief zelfs naar mij

Bericht door Brittenbolletje »

Ja dat snap ik wel, maar TS heeft niet gevraagd om hierin te belanden. Ik zelf zou ook niet kiezen voor herplaatsen (voor nu, eerst castreren). Maar er is wel een mouw aan te knopen. Heeft niks te maken of een dierenarts iets accepteert. Ik heb een familie lid in de schuldsanering en die heeft wel een hond en een vogel, maar hoefde niet de dieren weg te doen (ze worden begeleid hierin). Ook hun kunnen er niks aan doen dat ze erin beland zijn (lang leve de oude DSB bank not).

Ik zou een gesprek aangaan met degene die beheer heeft over het geld van TS als je echt hierin zit beheer je niet eens je eigen geld meer als het goed is.

Dat poes niet weer zwanger moet worden ook mee eens dat TS dat wilt is ook belachelijk en dat ze dan geen goeie start krijgen ook mee eens en ja er is al genoeg overschot voor katten.

Misschien is herplaatsen voor nu wel even de snelste oplossing om gevechten tegen te gaan en castreren latere optie (is wel goedkoopste oplossing voor nu) en later voor maar 1 poes castratie betalen.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Na bevalling extreem aggressief zelfs naar mij

Bericht door eveline1982 »

Als je geen geld hebt om in jezelf te onderhouden en je neemt dan dieren, dat is inderdaad erg egoistisch. Maar als je situatie eerst stabiel en goed was en je komt daarna met enorme schulden te zitten dan is het moeilijk om afstand te doen van je dieren. Je houd van ze en geeft om ze, daarnaast zit je al in een enorme rot situatie en geven de dieren je juist wat liefde en steun.

Ik vind 170 euro echt heel veel geld voor een castratie van een poes. Hier in Alkmaar betaal je tussen de 90 en 110 euro, dat scheelt een klap geld. Snap zowiezo niet waarom er zoveel prijs verschillen moeten zitten tussen dierenartsen, net alsof je dan maar geen dieren moet nemen omdat je in een bepaald deel van het land woont!

Ik hoop dat je een oplossing vind of dat schuldsanering je hierin gaat of kan helpen. Ik weet niet hoe het in Belgie werkt maar hier in nl zijn ze dus verplicht de dieren te helpen die er al waren, voor je de schuldhulp in ging.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
debster13
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 feb 2014 10:36

Re: Na bevalling extreem aggressief zelfs naar mij

Bericht door debster13 »

ze is nu bij een vriendin de kleinste.. ben ook ni van plan nog nestjes te maken denken jullie(annet) dan echt dat ik geen verstand heb ofzo?
het echte leven is niet zo dan dat jij het allemaal jezelf voorstelt ze.

en mijn leeftijd is 37. trouwens als je dan toch een oudere bent dan weet ik zeker dat jij niets hebt meegemaakt!

spijtig dit onbegrip van dan nog wel een dame op leeftijd.


maar voor al de rest die mijn situatie wél begrijpt, bedank ik jullie voor de reacties ;-)
ik zal jullie wel op de hoogte houden hoe verder zal gaan , vooral jou ANNET!!(not :enaughty: )
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Na bevalling extreem aggressief zelfs naar mij

Bericht door castratenkoor »

debster13 schreef:ja de jongste peste ze wel is regelmatig met bijten in haar staart en poten, en ze vechten ook enorm veel..
graag had ik nog een nestje gehad van haar maardat is niet zo een goed idee dan ?

debbie
Dit is toch echt wat je zelf schreef over nog een nestje.......

En ja hoor Annet (en ook ik) zou je moeder kunnen zijn.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Na bevalling extreem aggressief zelfs naar mij

Bericht door Mickey_Mouse »

Blij dat je dat jonkie even bij een vriendin hebt kunnen plaatsen. Nu kun je weer gaan bouwen met je andere kat. Veel rust, tijd en geduld. Oh en eten, dat is hier het toverwoord.
Plaats reactie