Kitten bijt/krabt en ik snap niet waarom

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Ninahvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:39

Re: Kitten bijt/krabt en ik snap niet waarom

Bericht door Ninahvd »

Magnori heet inmiddels Flo. Willen gedraagt zich totaal anders dan verwacht en wil overduidelijk graag kennismaken met Flo. Hij maakt schattige miauwtjes en loopt naar haar toe. Flo moet nog erg wennen en blaast en gromt. Maar Willem respecteert dit en blijft op afstand. En soms doet hij wel wat pogingen en slaat Flo ook. Maar geen echte escalatie tot nu toe. Ze hebben net bij elkaar in de buurt geslapen. Flo op de poef en willem bij mij op schoot 30 cm afstand.

Heb er tot nu toe geen slecht gevoel over :-). Verloopt allemaal vrij normaal volgens mij. Hoop alleen dat Flo de bak kan vinden en ze er naar toe durft.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten bijt/krabt en ik snap niet waarom

Bericht door mittenslief »

en morgen gewoon samen met ze spelen dat doorbreekt vaak
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Ninahvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:39

Re: Kitten bijt/krabt en ik snap niet waarom

Bericht door Ninahvd »

Ze hebben de hele avond bij mij in de kamer gezeten. Maar nu heb ik ze toch maar apart. Lang gedubt, maar vond het nog niet goed gaan. Flo wilde ook de hele tijd met mij knuffelen en dat vond ik zielig voor willem.

Nu zitten ze naar elkaar te miauwen, de een op de gang/badkamer en de ander in de woonkamer. Ik weet ook niet of dit de oplossing is. Vind de intro erg moeilijk en spannend haha. Er staan allemaal spookverhalen op het internet, dat als het fout gaat t niet meer goedkomt... Helpt niet echt. Hoop dat ze zo allebei gaan slapen/rustig worden.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten bijt/krabt en ik snap niet waarom

Bericht door Adriana »

en wat leuk dat Willem zich totaal anders gedraagt dan je had verwacht.
ze moeten zo snel mogelijk naar elkaar gaan ruiken en om en om borstelen is daar een goed middel voor. met een weekje komt dit helemaal goed!

je hebt nu wel minimaal 2 kattenbakken/hobbykratten nodig.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten bijt/krabt en ik snap niet waarom

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ze niet apart meer zetten, dan moeten ze steeds opnieuw wennen. Gewoon bij elkaar laten zou ik doen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten bijt/krabt en ik snap niet waarom

Bericht door mittenslief »

ja zou ze ook gewoon bij elkaar laten hoor
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Ninahvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:39

Re: Kitten bijt/krabt en ik snap niet waarom

Bericht door Ninahvd »

Ook als Flo blijft grommen en blazen? Willem wil nog steeds overduidelijk spelen.
Flo heeft gister alleen vlees gegeten, maar nog geen brokken en is nog niet op een van de bakken geweest.

Heb ze nu weer bij elkaar.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Kitten bijt/krabt en ik snap niet waarom

Bericht door Ikey »

Dat klinkt alsof het hartstikke goed gaat :) Grommen en blazen is normaal en niet erg. Gaat heel snel over,als je ze uit elkaar blijft houden duurt dat alleen maar langer. Als ze elkaar uit de weg kunnen gaan, is het goed. Jij moet zorgen dat je ze allebei evenveel aandacht geeft, lekker met ze spelen en kroelen. Dan gaan ze naar elkaar ruiken en wennen ze aan elkaar. Komt helemaal goed :)

Ben erg benieuwd naar foto's ;-)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten bijt/krabt en ik snap niet waarom

Bericht door mittenslief »

grommen en blazen is heel normaal in het begin....lijkt vaak erger dan dat het wat inhoud....het is meer zo in kattentaal van ik ken jou niet laat me met rust..... meestal ga ik dan vaak balletjes door de kamer rollen en spelenderwijs komen ze dan steeds dichter bij elkaar tot zij denk heeee hij is best leuk hihi....worden vast de beste vriendjes
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten bijt/krabt en ik snap niet waarom

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Laat ze naar lekker bij elkaar
ik was ook in paniek
Gizmo die we al hadden was reuze benieuwd naar de nieuwe caya
Maar de nieuweling moest er niks van weten blazen grommen en soort spugen zelfs
Na drie dagen werd ze minder bang maar werd er wel veel gespeeld van gizmo kant uit een dat vind caya niks hij was drie x zo groot als haar en deed haar dus pijn
Echt na een week waren de angsten weg en daagde ze hem ook uit
Succes
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten bijt/krabt en ik snap niet waarom

Bericht door eveline1982 »

Lekker bij elkaar laten! Willen toont aan Flo dat het allemaal ok is, en hij lief is. Dit is voor haar nog een beetje moeilijk te geloven, aangezien ze aan nog veel meer dan alleen Willem moet wennen, nl ook aan jou en alle spullen/luchtjes in je huis. Uiteindelijk zal ze wel ontdooien bij Willem! En super fijn dat Willem zo lief is :) mocht dit uiteindelijk toch geen match worden (ik denk dat het wel een match word) dan weet je dat je Willem kan houden, en een nieuw maatje kan zoeken :) .
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Ninahvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:39

Re: Kitten bijt/krabt en ik snap niet waarom

Bericht door Ninahvd »

Ze konden elkaar net al tolereren in de badkamer. Zonder geblaas voor 10 min. Flo is gelukkig op de bak geweest en heeft een beetje gedronken en geknabbeld. Willem probeert nog steeds lief te zijn. Maar daagt wel ook uit - vind het wel goed dat hij een beetje laat zien wie er eerst was. Ze meppen wel naar elkaar maar het gaat er niet mega hard aan toe. Willem heeft wel een mini krasje op zijn neus zag ik net haha. Probeer af en toe te spelen met ze. Maar ze hebben vaak meer oog voor elkaar dan voor het speeltje.

Tegen mij zijn ze beide lief. Willem heeft 1x aangevallen naar mij toe nu. Valt me mee.
Kan ik ze wel alleen laten als ik wegga? Mijn gevoel zegt op zich van wel omdat ze elkaar niet echt pijn doen tot nu toe... Maar vind dat wel spannend haha. Wilde straks even wat gaan eten bij een vriend en er moeten ook boodschappen gedaan worden :-P
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Kitten bijt/krabt en ik snap niet waarom

Bericht door Ikey »

Jahoor, je kunt ze rustig alleen laten. Ik zou niet uren weggaan, maar eventjes kunnen ze wel aan. Ze zoeken het met zijn tweetjes wel uit :) Echt, klinkt super goed, hoe het gaat!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten bijt/krabt en ik snap niet waarom

Bericht door eveline1982 »

Jahoor je kan gewoon een uurtje of 2 a 3 weg gaan. Helemaal geen probleem, vind het echt goed gaan, van wat ik lees!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Ninahvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:39

Re: Kitten bijt/krabt en ik snap niet waarom

Bericht door Ninahvd »

Het gaat goehoed! Flo blaast alleen nog maar als willem echt te dichtbij komt en aan haar wil snuffelen/spelen. Maar het gebeurt wel voorzichtig het snuffelen. Vanmiddag lag flo op schoot en willem op de bank :) Ben net kleine 3 uur weggegaan. En het is goed gegaan. Ze toleren elkaar - het is veel rustiger. Morgen heb ik ook afspraken s ochtends. Dus dan kan ik met een gerust hart gaan. Laat ze vannacht ook lekker bij elkaar :) Ik denk dat deze twee minimaal maatjes worden, maar t zouden ook nog wel eens dikke vriendjes kunnen worden!

Heb nog niet echt leuke foto's van ze samen. Daarvoor moeten we nog even geduld hebben :-)
Plaats reactie