Bijten bij aaien/knuffelen

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Karin88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mei 2013 10:51

Re: Bijten bij aaien/knuffelen

Bericht door Karin88 »

We zijn inmiddels een paar dagen verder en ik heb zijn gedrag kunnen bestuderen. Nu bijt hij soms omdat hij speels is, maar veel vaker lijkt hij te bijten omdat hij krols is? (heet dat bij een kater ook zo?) Hij probeert gewoon te paren met mijn arm en bijt dan in mijn hand/pols zoals hij bij een poes zou doen. Is dit normaal gedrag voor een gecastreerde kater? Wat kan ik het beste doen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Bijten bij aaien/knuffelen

Bericht door castratenkoor »

Je bedoelt dat hij je arm omklemt met al zijn poten en er tegenaan trapt. dat is stoeigedrag. Zo grijpen spelende katten elkaar ook. Als hij gecastreerd is spelen hormonen niet echt mee.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Karin88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mei 2013 10:51

Re: Bijten bij aaien/knuffelen

Bericht door Karin88 »

Nee dat niet, hij maakt echt stootbewegingen.
Gebruikersavatar
veetee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 mei 2013 20:47

Re: Bijten bij aaien/knuffelen

Bericht door veetee »

Hallo! Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met het wisselen van zijn melkgebit. Vorige week was hij aan het sabbelen op mijn hand, en toen viel er spontaan een melktand uit! Ik hoop dus dat hij na de wissel, niet meer zal bijten :)
Plaats reactie