Kat gromt bij spelen, help?

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat gromt bij spelen, help?

Bericht door eveline1982 »

Als je zoiets geeft zou ik het in de tuin of balkon geven, als dat mogelijk is. Mijn vader gaf het aan zijn oude kat en in de woonkamer. Ik had regelmatig een snaveltje of pootje op me arm geplakt bleghh hahah. Maar wel een enorm goed idee van Paula! En ze mogen ze geloof dagelijks hebben :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat gromt bij spelen, help?

Bericht door Dinky »

Tamme muizen (uit de vriezer) worden niet door alle katten gegeten wat ik op barfplaats heb gelezen (terwijl sommige dan wel wilde muizen eten). Als het even kan zou ik dus eerder voor eendagskuiken gaan dan voor muis ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Litheen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 nov 2011 20:21

Re: Kat gromt bij spelen, help?

Bericht door Litheen »

Nou, er liggen nu twee kuikens te ontdooien onder in de keuken.

Heb de katten ook even laten snuffelen ter kennismaking... Sevi vond het heel interessant ruiken, maar verder leek hij het niet goed te weten.
Dasca (degene die zo gromt dus) snuffelde twee keer en greep toen het kuiken en wilde er gelijk mee vandoor gaan, haha. Ik geloof dat dat wel goed komt :P

Sevi denk ik dat hij het minder leuk gaat vinden, die zit al te mutsen met de 'knapperige' staartjes van gepelde garnalen (die vinnetjes lust hij niet), terwijl Dasca ze wel altijd oppeuzelt.
Plaats reactie