Wilde kat, ik ben radeloos!

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
liww
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2013 20:59

Wilde kat, ik ben radeloos!

Bericht door liww »

Beste liefhebbers,

Ik ben radeloos. Mijn kater Liww heeft tijdens zijn opvoeding in een heel groot Philips pand gewoond met een enorme tuin. Na een 2 jaar ben ik naar een woonhuis verhuisd. Ik heb een eigen school vlakbij mijn huis. Liww liep iedere dag mee naar de school en weer terug. Steeds vaker bleef Liww in de buurt van de school op de kerkhof. Iedere dag haalde ik hem op om te eten of kwam hij zelf naar huis. Na 5 jaar is hij wild. Geen echte huis kat, dus alleen eten en dan weer weg wezen. Tijdens onze auto ritjes of tijdens de lessen bleef hij wel erg aanhankelijk. Ik voel me erg alleen thuis en besloot een kitten kat erbij te nemen. Nu 12 weken en hij is zeer sociaal. Mijn liww is ontdaan en wil niet meer thuis komen, zelfs niet om te eten. Radeloos ging ik het eten brengen of werd onze routine met de dag vervelender. Ik pakte hem op en bracht hem naar huis!! Dit gevecht kost me tijd en soms ook veel pijnlijke momenten.

Ik ben nu zo radeloos dat ik me afvraag, hoe ik hem weer loyaal en huiselijk maakt. Of dat ik hem laat verhongeren... Dan komt hij wel naar huis. Het is te zot dat ik eten breng en buiten neerzet. Ook tijdens vakanties kan niemand anders hem verzorgen, want hij reageert alleen op mijn stem. Het stemmetje in mijn hoofd zegt weleens dat ik er genoeg van heb. Spuitje geven of weg doen? Ik voel me verantwoordelijk voor deze oranje kanjer. Die graag luistert naar mijn gefluit en mantra zingen. Dan alleen komt hij met genegenheid en knuffels.

Hij loopt ook ineens mank, ik heb 3 dagen wachttijd afgesproken voordat ik naar de dierenarts ga. Want het kan ook ineens weer goed gaan.

Hartelijk bedankt voor het lezen en meedenken!! Ik weet het niet meer? Iris
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Wilde kat, ik ben radeloos!

Bericht door mittenslief »

nou spuitje geven lijkt me toch geen optie, Liww voelt zich natuurlijk nog meer verstoten en is vast jarloes omdat je een kitten in huis hebt. Je moet een keuze maken...of binnen houden of iemand anders zoeken die m liefdevol wil verzorgen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
liww
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2013 20:59

Re: Wilde kat, ik ben radeloos!

Bericht door liww »

Beste Mittenlief, Ik ben blij dat je antwoordde. IK wil ook geen spuitje geven, maar zoals ik al zei, was ik radeloos. Ik heb hem een paar dagen binnen gehouden. Een nadeel kan een voordeel hebben. Hij liep mank en ik heb bij de dierenarst een pijnstiller gehaald. Omdat hij een paar dagen binnen moest blijven is hij ook genezen en heeft hij het kittentje een stukje geaccepteerd. Ik ben er van overtuigd dat we er samen uit komen. Maar soms weet je het gewoon niet meer. Bedankt voor de lieve woorden. Iris
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Wilde kat, ik ben radeloos!

Bericht door mittenslief »

super, nu lekker een tijdje volhouden gaat vast goed komen.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
mariyaana
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2013 13:57

Re: Wilde kat, ik ben radeloos!

Bericht door mariyaana »

zeer informatief post, bedankt voor het delen
Plaats reactie