Om wanhopig van te worden....

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door eveline1982 »

Had zo een voorgevoel, en ja hoor even zoeken en Toto. Vind dit zo sneu, katje komt zo niet in de juiste situatie terecht. Zal steeds meer gedrags problemen ontwikkelen, en uiteindelijk als vodje bij het asiel gedumpt waar ze ook niet meer weten wat te doen, aangezien hij niet meer plaatsbaar zal zijn. Ga nu misschien te ver de toekomst in, en nee geen glazen bol hier, maar wel de realiteit! En dan inderdaad iets te zeggen over Adriana, die ws ook al had aangevoeld dat mevrouw niks noppes nada heeft gedaan, behalve hier wat te hebben getikt.

Snap dat je dit liever niet had geweten Dinie, maar vond dat iedereen die zo had mee gedacht, het recht had te weten, wat voor persoon dit is!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door Adriana »

heb ook even op MP gekeken en haar maar geen e-mail gestuurd..
euro 50,- ervoor vangen (kattenbak gratis!) is natuurlijk goedkoper dan afstaan aan het asiel,
want dat kost geld..
hoop van harte dat ze de kopers goed uitzoekt en checkt en zelf verder geen katzels meer aanschaft.. want allergisch..

laten we met zijn allen maar duimen dat grappige Toto goed terecht komt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door Dinky »

Om maar even te spreken met de titel van het topic: Om wanhopig van te worden....

Het was zoveel beter wanneer er had gestaan dat de kitten weg moet omdat hij een kattenmaatje mist maar het niet mogelijk is een tweede aan te schaffen wegens allergie.

Inderdaad maar duimen dat Toto inderdaad ergens terecht komt waar al een speelmaatje is in het belang van Toto. Vind marktplaats nog niet eens het bezwaar maar meer het feit dat er gelogen wordt over de reden :evil:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door eveline1982 »

Nou precies, het liegen! MP kan een hele goede plek zijn om een goed tehuis te vinden, heb zo ook diverse katjes van prachtige huisjes voorzien. Maar het liegen erover, en dan Adriana aanvallen, dat die haar zou betichten van liegen hahahah. Komt die aap toch weer mooi uit de mouw ;) . Hoop van ganserharte dat Toto een geschikt huisje vind, maar als er gelogen word over het waarom, dan heb ik daar een hard hoofd in. Vraag me overigens af waarom er wel word vermeld dat hij is ontwormt en ontvlooit maar niet geent...Op die leeftijd horen ze toch al lang en breed hun entingen te hebben gehad, met de ervaring van ts zal het dus ook allemaal wel mee vallen ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
BellePippa
Lynx
Lynx
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 jun 2013 17:14
Locatie: Amsterdam

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door BellePippa »

:-x Hier word ik echt niet vrolijk van!! Ik had het nog wel helemaal voor haar opgenomen en ik dacht oh gut, arme vrouw, voelt zich helemaal aangevallen. BAH. :eliar: En dat Toto dan hier waarschijnlijk het slachtoffer van wordt he.. Nou, ik weet zeker dat Krissie dit nog leest: het laatste wat je kan doen, als zgn kattenliefhebber is op z'n minst zorgen dat Toto in een huis terecht komt waar meerdere katten zijn... En ik hoop van harte dat je dat zelf ook beseft, want anders moet je je heel diep en diep schamen...
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door Adriana »

'ik voel me aangevallen' is zo ongeveer de standaardreactie van vragenstellers v/m, die adviezen/reacties krijgen, die hen niet bevallen/waar ze niet op zitten te wachten..
of 'we dreigen het forum te verlaten', ook zo'n uitsmijter..

en dan moeten meedenkers en forummers die daar tijd insteken om een probleem op te helpen lossen, zich ook nog schuldig voelen......
want oh jee, verkeerde woorden gebruikt, niet goed uitgelegd, ongelukkig omschreven..

maar dat geldt allemaal niet voor hun eigen teksten, zij mogen los uit de pols van alles roepen..
't is jammer maar 't went..

ik hoop, maar kissie heeft sinds 13.00 uur het forum niet meer gelezen, dat ze intussen begrijpt waar bij de situatie rond Toto de schoen wringt en dat ze hem niet in een solo-situatie plaatst.
en de kattenbak gaat mee, dus geen andere katzel daar..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door Chiquita98 »

Heel jammer dat dit via marktplaats nu gaat. Zou nooit mijn eigen katten via dit medium verkopen. Jammer dat dit zo moet gaan. Helaas geen uitzondering
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door Kattebeest »

De advertentie staat niet meer op mp.

Deze topic heeft ook mij flink bezig gehouden. Misschien naïef, maar weet nooit precies wat er aan de hand is, wat er binnen een huishouden met meerdere mensen allemaal speelt. Ts heeft wel de moeite genomen om haar vraag op het forum te zetten. En was ook al bekend met het forum.
Na ja, dat is wat er door mijn hoofd gaat. Kan goed zijn dat ik er helemaal naast zit .
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door eveline1982 »

Zal nog wel vaker gebeuren Marthe ;) . Op een gegeven moment lees je tussen de regels door en voel je wanneer het niet klopt. Zodra er word gegild over dingen die niet leuk zijn om te horen, en er word verder niet ingegaan op de info die is gegeven dan weet je het eigenlijk wel.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door Anne87 »

Arme kleine Toto... De dupe van puur onbegrip voor zijn behoeftes. Zo klein en dan al weggedonderd alsof hij er iets aan kan doen. Dit vind ik echt enorm sneu.
Fly2005
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 jun 2013 19:56

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door Fly2005 »

castratenkoor schreef:Het idee van de buitenren vind ik een heel goed idee. Het idee van een levende muis niet. Hoe had je dat in gedachten, je gaat naar de dierenwinkel en koopt een muis? Ten eerste niet eerlijk tegenover de muis, de kat kan er wel uren mee gaan spelen, levend en wel en steeds meer verwonden.
Ten tweede is een als huisdier bedoelde muis een wat prijzige hap.
Wat je dan eerder zou kunnen doen is diepvrieskuikens kopen en hem er daar een van te geven in de ren.
Ik zou hem in ieder geval opsluiten als je kleindochter er is, het kind mag geen schade oplopen, ook al bedoelt de kat het niet verkeerd.
Zolang je geen ren hebt zou je misschien een kamertje voor hem in kunnen richten.
Hij ziet mensen als speel- en vechtmaat en dat moet afgeleerd worden. Maar niet over de rug van je kleindochter.
Als je alleen met hem bent kun je twee manieren proberen, negeren en consequent weglopen.
Of hem steeds oppakken en wegzetten op een krabpaal of zo.

er zijn toch genoeg fokkers/verkopers van muizen. dus geen huis tuin en keuken muis bedoel ik dan.
maar je hebt er inderdaad wel gelijk in dat hij er alleen maar mee gaat spelen.
mijn katten doen dat niet, sorry heb er inderdaad niet 1 2 3 aan gedacht dat dat ook kon.

en van het diepvries voer vind ik op zich wel een goed inderdaad:)
eveline1982 schreef:Ik geloof niet dat mensen zeggen dat ze er een kat bij MOET nemen Fly. Maar als hij gedragsproblemen heeft waar ze wanhopig van word, dan is het beter om een plekje te zoeken waar Toto gelukkig is, zonder gedragsproblemen. Een levend muisje??? He gadsie, dat is geen natuur maar een tamme muis die nooit heeft geleerd om te moeten overleven, te mishandelen!
waarom denken 'we' gelijk aan een tamme muis??
en het is nog een jonge
Kissie schreef:@ Adriana,

Ook jij heb moeite te lezen wat ik schrijft zo aan je antwoord te zien.
Ten eerste denk ik wel aan het welzijn van Toto want, ieder normaal mens had deze kat allang naar buiten gegooid of gelijk al weggedaan.
Ik probeer tenminste om nog een oplossing te zoeken!

En ten tweede als je goed mijn verhaal had gelezen heb ik inderdaad al heel mijn leven katten gehad dat klopt ja.
Ik schrijf ook dat ik nog nooit dit gedrag heb meegemaakt! dus hoe kan ik dat dan weten wat ik moet doen!!

Het is niet zo dat Toto dit gedrag eventjes vertoond dit gebeurt dus heel de dag.
Dus even een uurtje spelen tot hij moe is voordat mijn kleinkind komt is geen optie.
We spelen zo vaak we kunnen met Toto maar ik kan dat niet 24 uur per dag gaan doen dat snappen jullie ook wel.
Als hij dit gedrag toont weglopen heeft geen zin hij komt je gewoon achterna en pak je beet tot bloedens toe vandaar dat ik hem oppakt en ergens anders neer zet.

Maar goed ik zie dat ik op deze site ook niet verder komt ik krijg het idee hoe er door sommige mensen geschreven word dat het mijn schuld is dat hij dit gedrag vertoont en het mijn schuld is omdat ik niet aan Toto denkt.
Jullie moeten eens weten wat ik allemaal doe om dit gedrag af te leren.
Ik heb al een gedragsdeskundige en diererarts geraadpleegd en ook die vind het moeilijk en zeg misschien is zijn vader en moeder wel een zwerfkat geweest! dan krijg je dit gedrag er dus nooit uit ook niet met een andere kat erbij.
En kan Toto beter op een boerderij zijn of zo.

Maar allemaal bedankt voor het reageren.
Ik ga verder kijken wat we het beste kunnen gaan doen.

Kissie
ik heb in ieder geval wel het beste met je voor
castratenkoor schreef:Een binnenkat op een boerderij zetten vind ik dan weer zielig. De overgang is veel te groot van binnen in huisgezin leven naar alleen maar buiten en slapen in stal en hooiberg. En meestal heel ander eten. Dan kun je hem beter naar asiel doen met duidelijke gedragsomschrijving, zodat zij hem niet plaatsen in zijn eentje en ook niet bij kleine kinderen.
valt best mee, heb ik ook met 2 poezen gedaan. en alles ging perfect
Kissie schreef:BellePippa, ik zie dit best als opbouwende kritiek alleen zoals sommige schrijven heb ik het idee en dat word ook zo gezegd dat ik niet aan het welzijn van Toto denk.
Ik sta heus wel open voor andere dingen en vind het niet erg om de waarheid te horen mits dat deze wel gegrond is en dat idee kreeg ik niet.

Wat betreft de tuin we hebben inderdaad een hele grote tuin en hebben daar ook aan zitten denken geloof me we hebben zoveel opties al de reveu laten passeren we gaan echt niet over éen nacht ijs geloof me.
Het probleem is dat ik denk dat Toto dan helemaal geen leven meer hebt dit omdat er veel katten bij ons in de buurt lopen.
En dan zie ik het voor me dat Toto gevangen zit in een kooi/ren en de katten die buiten lopen op de kooi zitten van Toto dat is ook niet eerlijk toch.

Wat de dierenarts vertelde over Toto op een boerderij zetten ben ik het ook niet mee eens en nogmaals als ik alleen aan mezelf denkt had ik dit allang kunnen doen !.
En schrijf ik mezelf niet in op een kattensite om info te verkrijgen.
dat geloof ik graag, dat je daar ook aan hebt gedacht.
als het om mijn opmerking gaat, ik bedoel het meer dat je je kat daar in doet als je kleinkind komt.
een ren is niet goedkoop, maar je kleinkind is je meer waard
Kissie schreef:@ Adriana,

Ook jij heb moeite te lezen wat ik schrijft zo aan je antwoord te zien.

En ten tweede als je goed mijn verhaal had gelezen heb ik inderdaad al heel mijn leven katten gehad dat klopt ja.
Ik schrijf ook dat ik nog nooit dit gedrag heb meegemaakt! dus hoe kan ik dat dan weten wat ik moet doen!!

Het is niet zo dat Toto dit gedrag eventjes vertoond dit gebeurt dus heel de dag.
Dus even een uurtje spelen tot hij moe is voordat mijn kleinkind komt is geen optie.

Als hij dit gedrag toont weglopen heeft geen zin hij komt je gewoon achterna en pak je beet tot bloedens toe vandaar dat ik hem oppakt en ergens anders neer zet.

Maar goed ik zie dat ik op deze site ook niet verder komt ik krijg het idee hoe er door sommige mensen geschreven word dat het mijn schuld is dat hij dit gedrag vertoont en het mijn schuld is omdat ik niet aan Toto denkt.

Jullie moeten eens weten wat ik allemaal doe om dit gedrag af te leren.

Ik ga verder kijken wat we het beste kunnen gaan doen.
Adriana schreef: Kissie, het is jammer dat je niet te overtuigen bent..
de beste oplossing is maatje erbij of ruilen voor volwassen solokatzel.
en het ligt inderdaad in jouw handen, net als de m.i. ongelukkige beslissing voor een solokitten..

je bent het zoveel tigste geval van een ontsporend kitten dat alleen, zonder correctie van kattenmaatjes, moet opgroeien.
als je zoveel van katten weet, dan weet je hoe ruig kittens onderling met elkaar omgaan.
en bij gebrek aan... doet Toto dit dus bij jullie.
en hoezo corrigeren? dit is zijn natuurlijke gedrag!!
kittens corrigeren elkaar onderling en dat gaat van 'au is piep is ho..!'
mensen spreken geen kattentaal en zijn niet goed in katten-voorbeeldgedrag.

en ik vraag me of of je een gedragsdeskundige hebt geraadpleegd want die zal hetzelfde verhaal vertellen.

nog iets: je riskeert nog ander probleemgedrag, bijvoorbeeld van pure frustratie naast de bak plassen.. vernielen..

enne: ik heb leren lezen lang voordat jij het levenslicht zag en dit is ook niet mijn eerste bericht, dus dat zit wel snor.... ;-)

http://www.kattengedragcentrum.nl/50-Ka ... -Lijn.html
er is een site die over kattengedrag gaat en waar je je vraag ook neer kunt leggen.. als je de indruk hebt dat je bij het Kattenforum niet verder komt.. en ik wens je veel succes en hoop voor Toto op een snelle, verstandige en diervriendelijke oplossing!
ik vind jou maar een snotaap, terwijl er bij je leeftijd 65 staat.
je leest totaal niet wat ze allemaal heeft gezegd!!!!

en het is geen REL topic, ze vraagt gewoon hulp en ze wil haar kitten houden ZONDER een extra kitten erbij en ivm haar gezondheid.

Adriana schreef:Kissie,
k neem aan dat je hier voor advies komt en er is op alle fronten met je meegedacht en uitgelegd en informatie gegeven.
het heeft geen zin om mensen verwijten te maken dus houd het gezellig!

jouw probleem komt hier vrij vaak binnen en redelijk wat forumleden hebben de meest voor de hand liggende oplossing gekozen: maatje erbij.
en dan volgen juichberichten, probleem opgelost en het is ook nog heel veel leuker.

daar wil jij absoluut niet aan maar verwacht van ons dan ook geen wonderen, het gedrag is volstrekt normaal maar de situatie in zijn uppie is onnatuurlijk en ongelukkig..
en als je zoveel om hem geeft dan wil je toch het beste voor hem?

ik zag ook nog een allergie opmerking in jouw topic, maar dat maakt dan toch niet uit .. want als je allergisch bent dan is één kat toch al te veel?

denk eens rustig na, zet je vraag ook op het forum van het kattengedragcentrum (link zie boven) en laten we een beetje aardig met elkaar omgaan, toch?
houdt het gezellig, begin bij je eigen;)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door Anne87 »

Houdt het gezellig, begin bij je eigen.. Woorden van iemand die in dezelfde post snotaap roept naar iemand die zich altijd enorm inzet voor alle katten en personeeltjes hier. Ga jij je eens diep schamen, bij voorkeur ergens anders.
Gebruikersavatar
BellePippa
Lynx
Lynx
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 jun 2013 17:14
Locatie: Amsterdam

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door BellePippa »

Precies wat Anne zegt! Je bent op een héle verkeerde plek als je Adriana hier voor snotaap gaat uitmaken...

Het is vrij simpel: als ze haar kitten wil houden zonder er een tweede bij te willen nemen, dan moet ze die problemen van Toto maar accepteren, want daar gaat ze in haar eentje geen verandering in kunnen brengen. En dat is níet in Toto's beste belang.. En dàar komt iedereen hier massaal voor op, want dat wordt hier niet gepikt.
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door eveline1982 »

Een muis die bij een fokker word geboren is altijd TAM! Want hoe wil je een muis dan noemen die in een kooi zit en waarvan elke dag het voer word bij gevuld. Die hebben niet geleerd op de instincten goed te reageren, omdat er geen gevaar dreigt in een kooitje. En als je nou is wat beter alles had gelezen had je gezien dat het met ts haar motieven niet snor zit, als je gaat liegen bij een herplaatsing.

Ts had, als ze Toto had willen houden, ermee moeten leren leven dat Toto een bijdehandje was. Ik word ook dagelijks in me voeten gebeten door me rooie draak die het leuk vind om daarmee te spelen. 1 van mijn poezen bijt, en flink ook, als ze wil dat je haar aait en je stopt ermee. NOU EN! Mensen denken altijd maar dat ze een kant en klaar poesje krijgen die idem dito is aan die lieve oude, maar wake up! Elke kat is anders net als bij de mens. En katten reageren anders dan mensen, maar dit had de diertherapeut van ts ws ook wel verteld aan haar....Zo goed wilde ze het doen, dat ze de kat met leugens haar huis uit heeft gewerkt ;)

Ts wilde een pasklaar antwoord, zodat Toto zou stoppen met zijn gedrag, zonder dat het geld zou kosten of te veel moeite! Iedereen kwam hier met ideeen, haal een maatje, maak een mooie ren (dat heb je zelf nog gezegt Fly) of herplaats Toto in een situatie die prettiger is voor hem. Maar ze kon en wilde niks horen, want allergies, want het is zielig dat hij in een ren moet of afgesloten tuin terwijl al de andere katten hem uitlachen, omdat hij niet vrij mag! Kom op he, als je echt voor 100% ervoor wilt gaan, dan scherm je in ieder geval als eerste optie je tuin af, zodat het dier meer vrijheid heeft. En als het na dat en castratie nog niet beter word, dan weet je dat je alles hebt gedaan wat op dat moment in jouw macht lag (aangezien maatje niet kan door allergie), je zoekt dan een ander geschikt plekje voor hem, en je bent eerlijk tegen de nieuwe eigenaren over waarom hij weg moet!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door Chiquita98 »

Zou er geen energie meer insteken hoor. Topic is wat mij betreft gesloten.

Haha Adriana een snotaap. Denk dat we hier maar om moeten lachen. Adriana en de meeste van ons weten wel beter
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie